Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-06, 11:47
  #13
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Mellan raderna såklart.

VARför läser du inte i tråden

Om du låter bli att försöka läsa mellan raderna (som du uppenbarligen inte hanterar) och läser den faktiska texten så framgår det tydligt att du har helt fel i din slutsats.

I vilket fall så motiverar det inte till att formulera rubriken på så sätt att man kan tolka det som att det är något han har sagt. Även om det skulle varit korrekt läst mellan raderna.
Citera
2018-12-06, 11:51
  #14
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Läser man tidningsartiklar som Fan läser bibeln kan man kanske tro att Mark hellre vill sitta i Libanon.
Men i verkligheten är orsaken till upploppet att Mark och hans nya kompisar ville ha kvar honom på Hall.

Edit.
I tidigare utredning av Kriminalvården och genom kunskap från oss som följt trippelmord-ärendet från start, framgår att Mark Saliba löper stor risk att kompliera med andra farliga interner, var än han sitter.
Det är också därför han beslutas flyttas runt så mycket.


Men du fattar ju inte ens att jag ligger några steg före dig i att tänka

JA. Han flyttas runt "för att ingen rår på honom" , i Libanon hade det inte varit samma jams.
= Han bordet flyttas dit
Så hade det varit slut med att hota om att vägra följa fängelsets humana regler och annat trams.
Eller åtminstonde som vördnad för sin brors situation sluta vara otacksam över hur de toleranta de svenska fängelserna är
__________________
Senast redigerad av flashblakk 2018-12-06 kl. 11:54.
Citera
2018-12-06, 12:12
  #15
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Men du fattar ju inte ens att jag ligger några steg före dig i att tänka

JA. Han flyttas runt "för att ingen rår på honom" , i Libanon hade det inte varit samma jams.
= Han bordet flyttas dit
Så hade det varit slut med att hota om att vägra följa fängelsets humana regler och annat trams.
Eller åtminstonde som vördnad för sin brors situation sluta vara otacksam över hur de toleranta de svenska fängelserna är

Vi ska dela upp din trådstart lite. Min kommentar med fet stil.

Citat:
Mark Saliba trivs inte i svenskt spa-fängelse med eget rum, psykolog, arbetsterapeft, besök, gym, lön, städ, gourmé-mat, utbildning och Netflix.
Han verkar istället avundas sin bror Martin Saliba som istället för spa i Sverige dömdes till livstids straffarbete i Libanon för samma mord.

Nej, han ville vara kvar på Hall - Därav upplopp.
Citat:
"Kylskåp vältes och användes som barrikad, en mikrovågsugn och en stol slungades mot vakterna. Totalt förstördes inredning för 342 237 kronor.
– De gjorde batonger av skaft till skurmoppar och slog med dem mot våra sköldar när vi kom nära, säger en anställd. Länk

"övervakningsfilmen bland annat visar hur Saliba krossar tv:n och taggläsarna och kastar en stol vid ingripandet. 27-åringen slår mot kameran med en kastrull, välter kyl och frys och måttar med ett sopskaft mot personalen"

Vad tycker ni?
Borde inte svenska rättsväsendet få nog nu av hans upplopp, och skicka ner honom också till Libanon?
Duger inte dadda-rehab ska man inte få det

Mark Saliba är född i Sverige, och har begått brott i Sverige. Han har inte begått brott i Libanon.

//

Hela denna tråd är skrot, liksom din slutledningsförmåga.
Det enda som binder ihop Mark och Martin rättsligt är att dom begått ett brott i samförstånd.
Martin fick åtnjuta en helt egen rättegång i Libanon, efter att han flytt och greps där.
Enligt ditt tankesätt skulle det vara ungefär detsamma som att man bör förflytta Anders Eklund till Guantanamo, eller Lasermannen till San Quentin.
Det finns liksom ingen rättslig balans i ditt sätt att tänka.
__________________
Senast redigerad av rotesau 2018-12-06 kl. 12:18.
Citera
2018-12-06, 14:41
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Mark Saliba trivs inte i svenskt spa-fängelse med eget rum, psykolog, arbetsterapeft, besök, gym, lön, städ, gourmé-mat, utbildning och Netflix.
Han verkar istället avundas sin bror Martin Saliba som istället för spa i Sverige dömdes till livstids straffarbete i Libanon för samma mord.

"Kylskåp vältes och användes som barrikad, en mikrovågsugn och en stol slungades mot vakterna. Totalt förstördes inredning för 342 237 kronor.
– De gjorde batonger av skaft till skurmoppar och slog med dem mot våra sköldar när vi kom nära, säger en anställd. Länk

"övervakningsfilmen bland annat visar hur Saliba krossar tv:n och taggläsarna och kastar en stol vid ingripandet. 27-åringen slår mot kameran med en kastrull, välter kyl och frys och måttar med ett sopskaft mot personalen"

Vad tycker ni?
Borde inte svenska rättsväsendet få nog nu av hans upplopp, och skicka ner honom också till Libanon?
Duger inte dadda-rehab ska man inte få det

Bara att slänga in honom på isoleringen något år!
Citera
2018-12-06, 15:20
  #17
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Min tolkning är att han inte trivs, eftersom han lattjar runt med plitarna gång på gång.
Jämfört med brodern i Libanon har han ju det riktigt bra.

Den tolkningen ger jag inte många ören för.

Totalt fel tolkning och slutsats och en missvisande rubrik i mitt tycke.
Citera
2018-12-06, 15:51
  #18
Medlem
Deltagare till årets mest korkade trådstart. Grattis! För att vara Flashback är det en redig bedrift.
Gourmetmat och Netflix, ja jävlar du....
Citera
2018-12-06, 17:11
  #19
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vi ska dela upp din trådstart lite. Min kommentar med fet stil.



Nej, han ville vara kvar på Hall - Därav upplopp.


Mark Saliba är född i Sverige, och har begått brott i Sverige. Han har inte begått brott i Libanon.

//

Hela denna tråd är skrot, liksom din slutledningsförmåga.
Det enda som binder ihop Mark och Martin rättsligt är att dom begått ett brott i samförstånd.
Martin fick åtnjuta en helt egen rättegång i Libanon, efter att han flytt och greps där.
Enligt ditt tankesätt skulle det vara ungefär detsamma som att man bör förflytta Anders Eklund till Guantanamo, eller Lasermannen till San Quentin.
Det finns liksom ingen rättslig balans i ditt sätt att tänka.

Vad bra att du talar om för mig att han var född här, (men kallade sig Libanes) och gjorde brottet här (uppenbarligen)
Och han får nog sin vilja fram och får vara kvar om han visar hur missnöjd han är med förflyttningen. LOL "Snälla Ers saliba,,,, var inte besviken på oss,,, men vi hade tänkt att flytta på dig nu, om det går för sig,,? "

Ja, vi skulle absolut kunna flytta Anders Eklund till ryskt fängelse ifall han kaosade över att han får beskydd av vakterna och att maten är bättre än vad Engla fick i skolan.
Att köpa upp några platser i Ryssland hade kostat en bråkdel av vad bråkstakarna kostar svenska samhället här.
Citera
2018-12-06, 17:12
  #20
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Den tolkningen ger jag inte många ören för.

Totalt fel tolkning och slutsats och en missvisande rubrik i mitt tycke.

Ja, men du har väl gått på subutex halva livet
Så din tolkningsförmåga ger jag inte mycket för
Citera
2018-12-06, 17:18
  #21
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Bara att slänga in honom på isoleringen något år!

Ja, men det görs ju inte.
Nu får han utökade terapitimmar och för säkerhets skull lite extra besöksdagar o bättre rum
Citera
2018-12-06, 17:24
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
OT

Vad är det för slynor som umgås med såna gangsters?

Kolla bara vilket foto en ur kompisgänget valde för sina 15 min of fame.
Putar med läppar o spärrar upp ögonen som en nyknullad docka "-Jag kändee offreet"


"Jonna, 18, (bilden) var barndomsvän med den mördade 18-åringen. Foto: Privat"
https://unv.is/expressen.se/gt/hon-v...stisk-manniska

Av alla sina säkert 100 000 selfies valde hon just den för sin "kondolering"
Det finns ingenting konstigt med bilden. Dessutom uppger hon att hon var den mördade kvinnans kamrat sedan dagis.

Sluta prata med kuken, den är så ointelligent.
Citera
2018-12-06, 18:49
  #23
Medlem
Nu ska man egentligen inte tala om respekt för någon av dessa då dem inte är värda de, men från broder till den andra brodern så e de ju rätt fittigt att bete sig som han gör när hans brodern har de 1000gånger värre i Libanon. Men skönt att rättvisan för en gång skull segrar.
Citat från adrvokat hurtig " – Jag har pratat med hans mamma och enligt henne är han helt nedbruten efter domen" Gällande han som flytt till Libanon.
Vad jag vet så kan man be om att bli förflyttad till ett annat fängelse utomalands. Vet dock inte om man måste ha medborgarskap eller om de räcker med att ha rötter därifrån. Men de hade ju varit bra om han blev de så våra skattepengar inte gick till honom.
Citera
2018-12-06, 19:36
  #24
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Nu ska man egentligen inte tala om respekt för någon av dessa då dem inte är värda de, men från broder till den andra brodern så e de ju rätt fittigt att bete sig som han gör när hans brodern har de 1000gånger värre i Libanon. Men skönt att rättvisan för en gång skull segrar.
Citat från adrvokat hurtig " – Jag har pratat med hans mamma och enligt henne är han helt nedbruten efter domen" Gällande han som flytt till Libanon.
Vad jag vet så kan man be om att bli förflyttad till ett annat fängelse utomalands. Vet dock inte om man måste ha medborgarskap eller om de räcker med att ha rötter därifrån. Men de hade ju varit bra om han blev de så våra skattepengar inte gick till honom.


Det är de jag menar.

Och säkert rena slumpen att han inte flydde med brodern till Libanon, dessutom försöker dom få hit brodern till svenskt fängelse. Då är det väl bra om han inte bränner deras namn och därmed Martins broar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback