Citat:
Ursprungligen postat av
Shqipe98
Ja ja...lev i den fantasi världen där alla va hederliga en gång i tiden i Sverige när de inte fanns invandrare. Om de får dig att må bättre för ditt folk kul för dig men vi båda vet de inte sant. Kolla svenska kriminella fråga de om de golar eller inte. Men för dig är de bara invandrare som tänker så eller hur? Vill inte bo i väst världen helt ärligt...den korrupterar människor som fan men tänker inte gå in på de för du kommer bara tycka de sjukt de jag har att säga haha. Vem är en blatte för dig exakt? är de enbart araber eller menar du alla som är invandrare. Nice att du vet var jag kommer från, och ja jag hade lätt flyttat tillbaka. Har man pengar så är livet där lyxigt därför kommer man till Sverige för att tjäna pengarna och dra sen ditt. För mig är de så iallafall kanske inte för många andra. Åtminstone håller vi med där angående araberna.
Tänker inte gå in på Naser...vet mycket där men vill ej diskutera det. Kan säga att jag personligt tycker Naser gör allt för att tjäna pengar...den här blatte attityden är vad araberna skapade. Det de som odlar de här unga att bli såna wanna be gangster för de tjänar på de. Oss Albaner funkar inte på samma sätt, vi väljer de livet, livet väljer inte oss. Haft 3 personer som jag känt blivit mördad för att de ville bli del av denna gangster life. Ena var en vän till mig....men de valde det förutom ena som va min vän men iallafall alla 3 finns på denna sidan där folk snackar skit om folk de inte kände. Men de hjälper inte att man kommer från utsatt område i Malmö. Oavsett så tänker man ah han blev skjuten klart han va grov kriminell...vad kan man göra. Mannen vad tror du hon menar när hon säger du är talande för en blatte...helt blåst är hon som tror att vi "blattar" inte går i skola. Har inget med att inte bry sig attityden har med att hon tror vi är dumma.
Nu med denna tråden så vet jag inte om jag ska ärlig, tänker inte heller fråga runt folk jag känner om de eftersom de verkar va en stor grej med att de blev skottlossning vid akuten kanske bäst att vänta och se

. Att de blev skjutning i akuten stör mig också eftersom jag känner folk som jobbar där. Men det visar att de nått stort den unga killen har gjort om man vågar göra sånt framför sjukhuset. Den Spanien grejen har nog inget med detta att göra, viss person som bor där har nog annat för sig. Helt orelaterad om du frågar mig men vem vet. De araber iallafall...där är de ingen nyhet haha.
Det är ingen fantasivärld efter som jag är gammal nog att ha upplevt Sverige innan blattarna. Och bevisa nu att du kan läsa och skriva, jag skrev direkt att alla icke-kriminella svenskar vittnade, kriminella har alltid haft omerta som princip.
Sen är det inte bara blattar som har vänner från yngre dar i orten, leta gärna upp inlägg där jag tvärsäkert påstår att alla skjutna varit gangsters och jämför med gånger då jag faktiskt påpekat att lärare/tandläkare m.fl kanske bara tagits fel på. Du säger även att minst två av dina tre mördade kompisar själva valde gängskiten så du ser att statistiken talar för dom som tänker 'ännu bara en gangsterblatte'.
För att inte få hela diskussionen borttagen går det mycket snabbare att säga vilka som inte är blattar: Européer förutom zigenare, serber, (tyvärr men jag tänker inte ljuga), bosnier och albaner. Även Engelskspråkiga världen, Ostasien, Indokina och Indien är icke blattedelar.
Delar av balkan och zigenare, där finns både och, men gangsterhetsen bland många albaner är högst verklig, titta bara Parada (bra film för övrigt) och se vilka balkanfolken själva tycker sköter knarkleveranserna.
Men hela tråden går ut på info om fallet inte hur kaozblattar förstör civiliserade världen, så om du har några teorier men inte vågar gå ut med dom tar jag gärna ett PM.