2018-12-04, 18:27
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shqipe98
De så klart beror på vem de handlar om...men när man bor i staden så är det väldigt enkelt att få tag på dig. Finns folk som gör allt för att få dig att inte vittna, kom ihåg det är deras pengar du blandar dig i när du får en av deras soldater att bli inlåst. Kriminella kommer alltid vinna i Sverige så länge polisen inte har kulor att göra de som krävs. Är själv invandrare så jag ser de mesta här...de kriminella här oroar sig inte äns för fängelse eftersom man får så lite tid inne här. Vad kriminella invandrare ska oroa sig är att Poliserna inte skjuter de. Finns en anledning varför araber till exempel kommer hit, de undviker våldet där för de vet att om polisen eller militären får tag i dig. Du som arab vet att de skiter fullständigt om du lever eller dör i de landet. Här är de liksom vi måste ta hand om dig även om du mördade 10 människor kallblodigt, ditt liv är så viktigt.

Åh.

Har bott många år i Malmö (inte just nu).

Jag är själv invandrare och tycker du har en för uppblåst bild av vad gängen har för kapacitet.

Man ska förstås vara aktsam men att helt undvika att ställa upp på rättssystemet kan aldrig funka - det förlorar alla på utom de kriminella.

Din argumentation får mig att tro att du kanske är på den sidan eller så är du bara lite chicken.
Citera
2018-12-04, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonsogubben
Tror "pojken" är en äcklig kinesafghan som är 30 i Afghanistan men 16 på papper i Sverige. Har gett sig kanske på någons syster, sannolika spekulationer!!

Suck
Senast redigerad av Ufuf 2018-12-04 kl. 20:05.
Citera
2018-12-04, 20:28
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
risken för vanliga Malmöbor att skadas av kulor kan ha minskat på sistone
https://www.sydsvenskan.se/2018-12-04/polisen-skjutningarna-blir-mer-planerade
Vi håller tummarna och hoppas på det bästa!
Citera
2018-12-04, 21:56
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinrik
https://www.sydsvenskan.se/2018-12-04/polisen-skjutningarna-blir-mer-planerade
Vi håller tummarna och hoppas på det bästa!
Otroligt korkat uttalande. Så polisen menar alltså att idioterna som skjuter har blivit mer riskmedvetna och när de genomför sina riskanalyser så tar de alltså numera större hänsyn till folk runtomkring.
Citera
2018-12-04, 22:07
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Otroligt korkat uttalande. Så polisen menar alltså att idioterna som skjuter har blivit mer riskmedvetna och när de genomför sina riskanalyser så tar de alltså numera större hänsyn till folk runtomkring.
Jag vet inte vad polisen vill ha sagt. Kanske att det är dags att ställa vårt hopp till högre makter. Att polisen står maktlös är uppenbart.
Citera
2018-12-04, 22:10
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinrik
Jag vet inte vad polisen vill ha sagt. Kanske att det är dags att ställa vårt hopp till högre makter. Att polisen står maktlös är uppenbart.
Förmodligen ett sätt att försöka lugna folk. Man vill ge sken av att ha läget under kontroll.
Citera
2018-12-04, 23:21
Medlem
Under Msn inrikes och Metro finns att läsa att den skjutne 16-åringen finns i samma gruppering som ngr av de som sköt på Södervärn.

Är detta belagd?

Vilken gruppering rör det sig om?
Citera
2018-12-04, 23:42
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonsogubben
Tror "pojken" är en äcklig kinesafghan som är 30 i Afghanistan men 16 på papper i Sverige. Har gett sig kanske på någons syster, sannolika spekulationer!!

Ja, för just dom är dom mest kriminella i malmö....
Jävla åsna
Citera
2018-12-05, 01:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Var han ensam på pizzerian?

En familj med småbarn (2åring) var nära att träffas av kulorna. Det kunde slutat riktigt illa det här.

– Det satt en familj bara några meter från 16-åringen som blev skjuten, säger ett ögonvittne.
Citera
2018-12-06, 01:46
Medlem
Citat:
Sverige har aldrig varit hederligt fan snackar du om...ni har haft fullt med pedofiler sen gud vet när även när "blattar" inte fanns här. Finns inte en enda land på denna planet som är hederlig, och jag vet att du vet de. De är din nationalism eller patriotism som snackar just nu och tro mig jag vet hur de känns. Att vittna även när Sverige inte had invandrare var inget man vill göra. För oavsett vem man är så har alla 100% blivit uppfostrat att man ska inte va en råtta/snitch eller blanda in sig om de inte berör din familj eller så.

Som sagt svensken är lika äckligt...om du nu tänker på en sak. Hur ofta är de du ser en svenne som blir mördat nu förtiden av en invandrare som är med i de här gängen? aldrig...folk skjuter varandra här men inte svennen för folk vet att tidningarna och nyheterna hade alla lagt fokus på de om en vanlig svennson blev mördat. Kolla föresten han ubåt mördare som ett exempel...killen byggde en hel jävla ubåt och mördade hon kvinna inuti och skärde upp henne i bitar. Du kallar blattar kaoz men inte svenskar också. Kom igen fan tänk lite.

Du har fel, innan blattarna vittnade alla som inte själva var kriminella, Sverige var ett enormt mycket mer hederligt land på den tiden.
Men du har rätt i att Balkanfolk är ljusår bättre än araber, alla avskyr araber även araber själva.

Vilka är det som skjuter nu då, stämmer det att det är nån sorts bieffekt av massarresteringarna i Spanien?
Citera
2018-12-06, 02:06
Medlem
Vad är det med pizzerior och skottlossningar?
Citera
2018-12-06, 02:15
Medlem
Citat:
Sverige har aldrig varit hederligt fan snackar du om...ni har haft fullt med pedofiler sen gud vet när även när "blattar" inte fanns här. Finns inte en enda land på denna planet som är hederlig, och jag vet att du vet de. De är din nationalism eller patriotism som snackar just nu och tro mig jag vet hur de känns. Att vittna även när Sverige inte had invandrare var inget man vill göra. För oavsett vem man är så har alla 100% blivit uppfostrat att man ska inte va en råtta/snitch eller blanda in sig om de inte berör din familj eller så.

Som sagt svensken är lika äckligt...om du nu tänker på en sak. Hur ofta är de du ser en svenne som blir mördat nu förtiden av en invandrare som är med i de här gängen? aldrig...folk skjuter varandra här men inte svennen för folk vet att tidningarna och nyheterna hade alla lagt fokus på de om en vanlig svennson blev mördat. Kolla föresten han ubåt mördare som ett exempel...killen byggde en hel jävla ubåt och mördade hon kvinna inuti och skärde upp henne i bitar. Du kallar blattar kaoz men inte svenskar också. Kom igen fan tänk lite.

Är du från Malmö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in