2018-12-05, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Har du möjlighet att på något sätt få tag på zopiklon/imovane så kör på det i stället. Som jag skrev i mitt inlägg precis så tog det mig 6 dagar till att jag kunde börja sova igen utan tramadol, så i 3 nätter tog jag hjälp av zopiklon, i 2-3 nätter låg jag bara som en gurka i sängen och hjärnan vägrade stänga sig av.

Kunde du inte somna eller sov du dåligt? Vad i hela friden beror det på? Är det absistensen eller något annat?
Citera
2018-12-05, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Låter farligt detta. Tramadol är sjukt beroendeframkallande.
Allt beror på dosen. Tramadol är inte mer beroendeframkallande än någon annan opioid, snarare mindre vad jag har förstått. Den ger inte samma euforiska rus som t.ex. kodein eller starkare opioider. Själv har jag köpt ca 100 st 100 milligrammare ett par, tre gånger om året i 15-20 år och inte blivit beroende. Det kan bero på att jag aldrig har överstigit en dos på 150-200 mg/dag och tagit rejäla viloperioder däremellan. Går man upp i dos mer och mer under långa perioder blir man naturligtvis beroende på vilken opioid som helst.
Citera
2018-12-05, 23:24
Medlem
Hej jag undrar om backlofen skulle kunna användas som kramplösande istället för benzodiasepiner vid EP anfall/krampanfall orsakat av tramadol/tradolan. Jag undrar även om det finns alternativ till åksjukepiller vid illamående såsom anthihistamer tex theralen eller något helt annat kanske? Och sist men inte minst finns det något man kan göra för att boosta noddningarna man får av högre doser tramadol/tradolan.

Tack!
Citera
2018-12-06, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Jag har en tråd i Drogrehab sektionen där jag dag för dag går igenom min At. Det tog mig till dag 6 tills att jag kunde börja sova. Två dagar utan sömn är sjukt jobbigt jag vet, men det är vanligt och du är fortfarande väldigt tidigt inne. Din sömn kommer att återkomma, var så säker på det. Hjärnan behöver bara lite tid att justera om sig.

Tack för ditt svar..natt 3 nu och som du ser på tiden så är det tammefan omöjligt med sömn ännu.
Men ja man får ha både tålamod och förståelse.
Hur hittar jag åt din berättelse? Vill gärna ta del av den
Citera
2018-12-06, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Kunde du inte somna eller sov du dåligt? Vad i hela friden beror det på? Är det absistensen eller något annat?

Det är abstinensen, kroppen kan inte slappna av.
För mig känns det som el går genom kroppen, eller att du ligger i ett skruvstäd om den beskrivningen känns mer förståelig.
Gräsligt är det, man är så slut mentalt och fysiskt men går inte sova. Man kan dura till men det är allt
Citera
2018-12-06, 13:06
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:

Kunde inte somna alls. En gång låg jag i 11 timmar i sängen vaken, lyckades då somna 1 gång i typ 3 minuter.
Citera
2018-12-06, 14:01
Medlem
RR12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Create08
Tack för ditt svar..natt 3 nu och som du ser på tiden så är det tammefan omöjligt med sömn ännu.

Du gör det j*vligt bra 💪
Jag har inte samlat mod att klippa helt ennu , men jag funderar på att komma ner så lågt i dos så jag kan klippa helt till nästa torsdag , då borde at:n peaka över helgen så jag kan ligga på soffan och tycka synd om mig själv utan ”måsten”

Må väl alla!
har man viljan och karaktären så klarar man allt
Citera
2018-12-06, 14:07
Medlem
Som sagt, det ni kan göra är ju att sänka 7-8 starköl eller sprit. Då kommer ni somna.
Jag ska prova den strategin ikväll så får vi se om den är lyckosam.
Nu ska jag börja trappa ner.
Åt 400mg igår.
Åt den 100mg imorse sen ska jag börja dricka vid 17.00 är tanken.
På en tablett bör det inte vara någon fara.
Sen imorgon 0 tabletter men stora mängder alkohol!
Citera
2018-12-06, 14:17
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Create08

(FB) Försöker bli ren från Tramadol, när peakar AT och när börjar det bli bättre?

Här har du min lilla resa. Följer du tråden från mitt första brev till sista så ser du skillnaden!
Citera
2018-12-06, 15:54
Moderator
Morfar-52s avatar
På förekommen anledning; använd (FB) Drogrehabilitering för rehab-frågor./mod
Citera
2018-12-06, 16:00
Medlem
Vad betyder CT?
Citera
2018-12-06, 16:41
Medlem
Enpeniss avatar
Citat:
Vad betyder CT?

Cold turkey. Innebär att du tvär slutar under en längre period.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in