2018-12-05, 10:05
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Ny vänsterback i Häcken trots att Dennis Widgren var "Klar".
Oskar Sverrisson. 9 mål från klassisk 4-4-2-ytterbacksposition i Mjällby i år.
Senast redigerad av Kung_Ingenting 2018-12-05 kl. 10:08.
Citera
2018-12-05, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Oskar Sverrisson. 9 mål från klassisk 4-4-2-ytterbacksposition i Mjällby i år.
Varav 4 på straff. Bra facit ändå trots att det var i div 1. Anmärkningsvärt dock att enbart ha gjort 1 assist som ytterback.
Citera
2018-12-05, 10:46
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Varav 4 på straff. Bra facit ändå trots att det var i div 1. Anmärkningsvärt dock att enbart ha gjort 1 assist som ytterback.
När han går direkt på mål själv så mycket så blir såklart assisten lidande. Har dock inte alls koll på hur många det "borde" vara för en sån spelare..
Ytterligare en rolig detalj är ju att hans kompis på högerbacken, Jesper Löfgren, gjorde 5 mål denna säsongen. Känns inte helt normalt att ett lag har två så målfarliga ytterbackar, måste vara rätt unikt.
Citera
2018-12-05, 10:54
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
När han går direkt på mål själv så mycket så blir såklart assisten lidande. Har dock inte alls koll på hur många det "borde" vara för en sån spelare..
Ytterligare en rolig detalj är ju att hans kompis på högerbacken, Jesper Löfgren, gjorde 5 mål denna säsongen. Känns inte helt normalt att ett lag har två så målfarliga ytterbackar, måste vara rätt unikt.

Han som är klar för Brann? Trodde han var mittback. Läste jag inte det?
Citera
2018-12-05, 11:24
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kollade faktiskt upp det och på Branns hemsida presenteras han som "midtstopper" vilket ju jag skulle tolka som mittback.. Möjligt att mittback är hans originalposition, men han har spelat ytterback i Mjällby i alla fall. Och han har gjort det väldigt bra.
Citera
2018-12-05, 11:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Är det honom som Hugo Andersson ska ersätta?
Citera
2018-12-05, 20:08
Medlem
Avdic kvar i AIK, den såg jag inte komma. Hade tippat Örebro.
Citera
2018-12-05, 21:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Avdic kvar i AIK, den såg jag inte komma. Hade tippat Örebro.
Inte så oväntat att han förmodligen erbjuds ett kontrakt, han fyller trots allt en funktion. Han kommer garanterat gå ned i lön kommande år och att va "vaktmästare" i ett topplag eller startspelare i ett mittenlag är frågan han kommer få ställa sig. Avdic ska ha cred för att oavsett hur lite speltid han än fått har man aldrig hört en enda antydan till gnäll.

Annars en rätt tråkig Silly såhär långt, fortfarande rykten om Haksabanovic & Lustig men stått still där ett tag och inga nya namn som dykt upp under radarn.
Citera
2018-12-06, 14:05
Medlem
Joelfrogs avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/L0R8kJ/avslojar-grekiska-mastarna-pa-jakt-efter-simon-thern

Simon Thern till AEK Athen?
Citera
2018-12-06, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Inte så oväntat att han förmodligen erbjuds ett kontrakt, han fyller trots allt en funktion. Han kommer garanterat gå ned i lön kommande år och att va "vaktmästare" i ett topplag eller startspelare i ett mittenlag är frågan han kommer få ställa sig. Avdic ska ha cred för att oavsett hur lite speltid han än fått har man aldrig hört en enda antydan till gnäll.

Annars en rätt tråkig Silly såhär långt, fortfarande rykten om Haksabanovic & Lustig men stått still där ett tag och inga nya namn som dykt upp under radarn.

Han har alltså inga ambitioner på att spela fotboll?
Citera
2018-12-06, 19:02
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Häcken fick 850 000 euro för mittfältaren, drygt 8,6 miljoner kronor. Däremot vill Häckens sportchef Sonny Karlsson inte kommentera övergångssumman.
https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2018/12/06/uppgifter-hackens-miljonklipp-sa-mycket-fick-klubben-for-ackermann/
Rätt så bra betalt.
Citera
2018-12-06, 20:35
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angleone
Han har alltså inga ambitioner på att spela fotboll?
Det skrev jag inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in