Citat:
Ursprungligen postat av
Sebago
Förstår ni inte vad som händer?
Media och alternativ media vill att kristna och muslimer slåss så att de ska kunna kontrollera våra liv och ännu mera dominans över oss.
Fast det är mer grupperingar än troende sådana.
Citat:
De flesta som kommer hit vill ha ett bättre liv och vem kan klandra dem? Jag hade gjort samma sak om jag var i deras skor.
Säger rätt mycket om dig, och dessa. Hellre fly än å faktiskt städa upp och vara den förändringen ens land behöver. Alltid undrat, vem ska förändra dessa "skithål", om de som kan och som är ( enligt media å politikerna ) högt utbildad drar någon annanstans, vilka blir då kvar? De som vill förändra, eller de som är nöjda eller åtminstone accepterar situationen?
Därav kommer deras aldrig deras länder bli bra.
Citat:
Klart det finns kriminella avskum och jag förstår ert hat och er ilska.
Glada, sura, goda eller onda - spelar ingen roll. Alla länder har sina klasser och folkgrupperingar inom släktet, men de har likt förbannat inget här å göra. De har ett eget land, och tar inte de själva hand om det, utan flyr, kommer ingen rädda upp landet.
Afrika har fått hjälp, på hjälp efter ännu mera hjälp. Vad har vi skapat? En miljard människor levandes på bidrag och hjälp, som bara blir fler och fler och som aldrig får röven ur arslet och gör något åt sitsen.
Citat:
Men är det inte bättre att vi samarbetar nu när invandrarna väl är här?
Är det inte bättre att bara sparka hem de igen, och låta de städa upp sin egna oreda innan vi alla lever i samma oreda?
Citat:
Ni kommer må bättre när ni släpper ert hat från era hjärtan.
Nej, jag kommer må bättre när mitt hat inte göds vareviga dag. Tills dess kommer jag inte stoppa huvudet i sanden och låtsas som det regnar, för till slut står eländet en upp till halsen.
Citat:
Jag har varit i samma situation och varit hatfull.
Ja, så fin du är. Rymdkramar på dig för att du lyckats hitta tillräckligt stora skygglappar, ska man vara stolt över dig, eller?