2018-12-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag funderar de senaste dagarna på varför ingen annan än skrikvittnet med sambo verkar ha hört Lenas skrik? Finns det bara ett enda hus mittemot motorvägen?
Jag börjar få en känsla av att polisen letar efter cykeltjejerna för att bekräfta skrikvittnets historia att han körde runt och letade.

Är jag den enda som har reservationer mot detta vittnes historia? Bland annat är jag konfunderad över varför man inte ringer 112 under de 5 minuter Lenas hjärtskärande skrik varar.

Skriket hörs från 23.30-23.35 och SOS samtalet rings 23.47. Varför ringer man hela 12 minuter efter skriket avstannat?
Jag köper inte förklaringen att det tog från 23.30 - 23.47 att ta på sig kläder och börja köra innan man får möjlighet att larma.

Man kan slänga på sig kläder på två minuter i en nödsituation samtidigt som man ringer 112. Särskilt när vittnet själv beskriver skriken som det mest hjärtskärande hen hört. Ändå har man is i magen att inte anmäla det på 15 minuter.

Vill skrikvittnet kanske fastslå den exakta tiden för brottet till 23.35 för att mördaren har ett stabilt alibi för just den tidpunkten?

Jag hoppas skrikvittnet har synats från topp till tå och att hen inte har några kopplingar till Lenas umgängeskrets, arbete m.m.
Hur många gånger ska Dalaan behöva upprepa det som redan ältats otaliga gånger?? Den här tråden är redan nerlusad med allehanda absurda teorier, nu fattas väl bara den kinesiska maffian?
Polisen har givetvis bedömt skrikvittnet som opartiskt och trovärdigt.
Senast redigerad av brus-nilsson 2018-12-05 kl. 15:46.
Citera
2018-12-05, 15:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Hur många gånger ska Dalaan behöva upprepa det som redan ältats otaliga gånger?? Den här tråden är redan nerlusad med allehanda absurda teorier, nu fattas väl bara den kinesiska maffian?

Jag vet att skrikvittnet förklarat och de flesta nöjt sig med det. Men nu är det så att polisen inte kan hitta dessa cykeltjejer som skrikvitnett ska ha sett.

Det gör dalaans uppgifter mindre trovärdiga för mig. Då synar jag hela hans historia igen med kritiska ögon och märker att det ser underligt ut.
Citera
2018-12-05, 15:48
Medlem
Citat:
Jag funderar de senaste dagarna på varför ingen annan än skrikvittnet med sambo verkar ha hört Lenas skrik? Finns det bara ett enda hus mittemot motorvägen?
Jag börjar få en känsla av att polisen letar efter cykeltjejerna för att bekräfta skrikvittnets historia att han körde runt och letade.

Är jag den enda som har reservationer mot detta vittnes historia? Bland annat är jag konfunderad över varför man inte ringer 112 under de 5 minuter Lenas hjärtskärande skrik varar.

Skriket hörs från 23.30-23.35 och SOS samtalet rings 23.47. Varför ringer man hela 12 minuter efter skriket avstannat?
Jag köper inte förklaringen att det tog från 23.30 - 23.47 att ta på sig kläder och börja köra innan man får möjlighet att larma.

Man kan slänga på sig kläder på två minuter i en nödsituation samtidigt som man ringer 112. Särskilt när vittnet själv beskriver skriken som det mest hjärtskärande hen hört. Ändå har man is i magen att inte anmäla det på 15 minuter.

Vill skrikvittnet kanske fastslå den exakta tiden för brottet till 23.35 för att mördaren har ett stabilt alibi för just den tidpunkten?

Jag hoppas skrikvittnet har synats från topp till tå och att hen inte har några kopplingar till Lenas umgängeskrets, arbete m.m.
Just det. Betänk att det var en varm försommarnatt. Gamla Hjärstas villor verkar ha varit hermetiskt tillslutna.
Daalan med sambo, blev så skakade av dödsskriken att de steg upp, klädde sig och gav sig ut att leta. De letade på sin sida av motorvägen eftersom detta skedde fyra dygn innan Lenas kropp hittades och bullerplanket gjorde entre som FYNDPLATSEN.
När Daalan återigen kontaktade polisen efter det att Lenas kropp hade hittats, och också fann det underligt att bara hen och sambon hade uppmärksammat de blodisande skriken, blev han förnumstigt övertalad av en polisinspektör att det måste ha varit bullerplanket som gjorde att ljudet studsade på ett sådant sätt att endast Daalan hörde ljudet.
För det förstår ju vem som helst att eftersom Lenas kropp hittades vid bullerplanket, så var det hon som skrek. Och det måste ha varit där. Klart som korvspad. Kling och Klang.
Citera
2018-12-05, 15:49
Medlem
Citat:
Jag vet att skrikvittnet förklarat och de flesta nöjt sig med det. Men nu är det så att polisen inte kan hitta dessa cykeltjejer som skrikvitnett ska ha sett.

Det gör dalaans uppgifter mindre trovärdiga för mig. Då synar jag hela hans historia igen med kritiska ögon och märker att det ser underligt ut.
Hur vet du med säkerhet att cykeltjejerna inte har hittats?
Citera
2018-12-05, 15:50
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Jag har haft typ liknande frågeställningar och skrikvittnet har bekräftat att det inte finns några kopplingar.

Vi kan nog lita till att skrikvittnet finns, men får vara öppna för att sila lite info om när i tid och var hen/de hörde skriken.
Citera
2018-12-05, 15:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Hur vet du med säkerhet att cykeltjejerna inte har hittats?

Det har framgått med all tydlighet att de inte är hittade, åtminstone fram till ett par dagar sedan. Om de eventuellt är hittade nu återstår att se
Citera
2018-12-05, 15:57
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Det har framgått med all tydlighet att de inte är hittade, åtminstone fram till ett par dagar sedan. Om de eventuellt är hittade nu återstår att se

Vad jag förstått är inte tjejerna som ledde cyklar efterfrågade längre.

Vi kan nog lita till att skrikvittnet finns, men får vara öppna för att sila lite info om när i tid och var hen/de hörde skriken och sen såg två tjejer leda cyklar.
Citera
2018-12-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Lite mer om att LW ville mer.

Schazz|64220812]
Kan bara hålla med. Det är alltså en anmälan om ofredande och sedan en misshandel som når åklagare innan den läggs ner. Ändå umgås LW med SD ända fram till mars, där samvaron tycks ta slut. Min tolkning är att det är SD (och kompisen JG) som bryter. Inte LW.

En användare här pekar på att SD redigerar bort LW från bilder och jag lyfter loggar från februari där SD inte publicerar bilder på LW medan hon gör det på honom, från samma fikaevent.

SD tycks alltså anstränga sig för att utesluta LW ur sitt liv. LW tycks göra tvärtom. Loggar visar att SD och hans fru HD geocachar tillsammans varje månad efter detta, det paddlas kajak och verkar lugnt utåt sett. LW fortsätter umgås med ML (nick m.g.i). 1 september lägger åklagare ner anmälan om misshandel.

Månaderna efter nedläggning fortsätter HD logga med frugan. I april reser han och HD till Dalarna för geocaching.
LW fortsätter logga med m.g.i och flera andra. beholderX blir en mer frekvent vän och hon tillbringar en helg med honom i början av maj. Jag blir osäker på om det är denne hon planerade att åka till Norge med eller om detta endast är en trådsanning.
[/quote]
Och några veckor innan mordet..Tvingar hon då SD att ha sex med henne?
Citera
2018-12-05, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Var inte detta i samband med att LW hade anmält knoggnuggningen och att när det uppdagades defreindade SD och JG LW på facebook? I samband med detta när HD fick veta av otroheten och krävde hon att SD skulle sluta umgås med LW?
Eventet var i mars 2018..
Citera
2018-12-05, 17:50
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det är inte så vanligt förekommande att massmedia skriver "synnerligen tillförlitliga uppgifter"? Det brukar stå "enligt källa eller källor till...", så i den artikeln bedömer jag det som att journalisten har fått uppgifter som är väldigt sannolika. Min följdtanke blir att det kan stämma att HD följde med på resan väldigt akut - särskilt om inte ens föräldrarna vet var ens dotter befinner sig. De hade kunnat säga något som att "det vill vi inte kommentera" om de inte ville säga något.

Samtidigt, jag är i samma ålder som HD och inte ringer jag mina föräldrar och berättar om varje resa jag företar mig ...
Citera
2018-12-05, 17:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Samtidigt, jag är i samma ålder som HD och inte ringer jag mina föräldrar och berättar om varje resa jag företar mig ...

Fast om HDs föräldrar tar hand om barnen kanske det är bra att veta var barnens föräldrar är.
Citera
2018-12-05, 17:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Eventet var i mars 2018..

Just det, blandade ihop. Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto