Citat:
Ursprungligen postat av
lagligmaffia
Bump.
Jag har en fråga, jag har brukat tjack i perioder och oftast i 3-5 månader och därefter ett uppehåll på någon månad. Det har pågått under 7-10 år. Nu har jag varit fri i ca 6 månader och jag känner mig som en fullblodspsykopat. Jag reagerar inte vid farliga eller traumatiska händelser. Min mormor dog för några månader sen som jag innerst inne vet att jag älskade mer än min mamma, och jag känner ingenting. Inte ledsen, sorgsen eller nått. Allt är bara som vanligt, det är kaos mellan mig och min fru och vi ska skiljas, jag känner ingenting. Min vardag flyter på som vanligt, jag saknar inte min vänner eller övrig familj, känns som att jag nästan skiter i dom. Är extremt egotrippad. Jag vet att något är fel på mig och jag misstänker att jag har pundat sönder hjärnan. Är mitt tillstånd normalt efter långvarigt amfetaminmissbruk?
Intressant att det hänger kvar 6 månder senare !
För mig blir jag en kännande människa en eller två dar efter jag kliver av.
Känner igen mej annars av att tjacket gör en till ”psykopat”. Eller kanske fel ord. Elak blir jag ej. Men jag bryr mig inte om andra mer än på ytan. Var med om bror som körde ihjäl sej under min dosperiod. Visste att sorgen var enorm och fanns men den berörde mej inte.. Känner mej under dosperioder som en skådis. Kan spela upp roll av ”trevlig kollega” ”förstående bror””lyssnande partner” , säger c och y, skojar, ser glad ut, men det känns som ett performance! Typ man blir nöjd över sej själv efter att man var så ”bra” med andra. Man blir en ego ögomtjänare med grunda känslor. Smuts måste va bästa förträngningsdrogen.
Själv börjar jag känna redan dan efter om jag inte sover bort den. Två dar efter slutade dosa, då kom sorgen efter brors olycka, då var man inte en skådis längre , då kändes allt på riktigt och man fick igen känslor i stil med ”sårad” ”orolig””blyg””skam””mörkrädd”. Sånt känns ej av under tjackperiod. Lite det man är rädd för