2018-05-14, 06:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Whatisupmynigga
Överskattade

Pekka Rinne: Motivering överflödig. Grundserien är en lång transportsträcka och jag följer den själv väldigt dålig utan brukar hoppa in under playoffet. Måste vara färdig i nashville nu prisa gudarna

pk subban: muskler utan hjärna, dålig positionering och ständiga misstag i defensiven gör att inget lag borde ha en sån hjärndöd spelare i förstalinan. Senaste matchen i wpg kommer han in och får panik då wpg swappade in sin första line trots att "det inte var deras tur"; så han får panik och ska försöka få högerbacken att byta kant direkt så han ska bytas ut asap för det är emot alla regler att ens icke-första-lina spelar mot andras första linor. Ställer sig helt ur position, ramlar och wpg gör mål inom loppet av fem sekunder efter att han äntrat isen. Totalt hjärndöd sopa.

Tror nog hela nashville är överskattade, speciellt publiken. Hejade inte ens fram laget när de låg udner inatt och behövdes som mest.

bästa gifen på länge: https://gfycat.com/GiftedVerifiableAnemoneshrimp

Inte alls ett inlägg skrivet i situationens all hast...

Detta inlägg hade aldrig kommit om Nashville vunnit Game 7.
Citera
2018-05-14, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Hehe ja tänk att sätta McDavid i tex Boston, Nashville osv. De hade kunnat frakta Stanley Cup-bucklan till den staden redan nu i mars. Killen är sjuk men spelar i ett sopgäng. Han fick Yakupov att se ut som en stjärna ett tag.

Om McDavid inte är världens bästa hockeyspelare så är han iaf topp 4. Bara Crosby, Malkin och Stamkos som kan konkurrera.
McDavid och Crosby är i en klass för sig. Crosby är redan nu topp 10 genom alla tider, kommer med all säkerhet räknas in bland topp 5-6 inom ett par år. McDavid har alla förutsättningar för att även han placera sig där inom ~10 år.
Citera
2018-05-21, 02:57
Medlem
Det svänger verkligen snabbt när det kommer till över- och underskattad. Spelare som Frans Nielsen och Hjalmarsson har gått från underskattade till överskattade på två år.

Underskattade drar jag till med Kuznetsov, Barkov, Kessel, Sean Couturier Anders Lee John Carlson, Eric Staal, Dadonov och Logan Couture.
Rent lönemässigt så är väl Crosby, Tavares och Klingberg undervärderade.

Överskattade. Brent Burns, Drouin, TJ Oshie, Gabbe, Aaron Ekblad, Rinne, P.K Subban. Olli Määtä,Goligoski, Gudas Jordan och Marc Staal.
Stamkos, Carey Price och OEL tycker jag är lite väl hypade.

Bobby Ryans och Jason Spezzas kontrakt är inga höjdare.
Citera
2018-11-20, 21:15
Medlem
Underskattade:
M.Tkachuk, Point, Malkin, Ehlers, Connor, Palat, Arvidsson, Buchnevich

Överskattade:
Neal, Laine, Carlson
Citera
2018-12-03, 20:59
Medlem
Genom alla tider :

Marcel Dionne (med tanke på vad han producerade, och i vilket lag), Joe Sakic, Anders Hedberg ( i mitt tycke), Vincent Damphousse.

överskattade: Vincent LeCavalier, Guy Lefleur, Alla målvakter i NHL på 70 -80 talet spec. Grant Fuhr, Glenn Anderson. Idag utan tvekan Jonathan Drouin.
Citera
2018-12-04, 19:20
Medlem
Tommy Salo känns väl relevant för en tråd som denna. Var hamnar han på en lista av Sveriges bästa målvakter genom tiderna? Top tre efter Lindbergh och Lundqvist? Och storhjälte när Sverige fixade första OS-guldet.

Lite trist att man enbart kommer ihåg honom för...ja, ni vet. Verkligen ett tecken på oavsett hur stor framgång man har så är man bara ett tillräckligt stor framgång man har så är man bara ett fuckup bort från att gå ner sig rejält.
Citera
2018-12-04, 19:34
Medlem
MitchRapps avatar
Kan tycka att bäckis ibland är lite underskattad speciellt om man tittar på vad han gjort senaste 10 åren. Ständigt i skuggan av ryssen Ove men tokleverat år efter år. Vilket han förvisso trivs rätt bra med verkar det som.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-12-04 kl. 19:37.
Citera
2018-12-04, 21:06
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Kan tycka att bäckis ibland är lite underskattad speciellt om man tittar på vad han gjort senaste 10 åren. Ständigt i skuggan av ryssen Ove men tokleverat år efter år. Vilket han förvisso trivs rätt bra med verkar det som.

Jao, Bäckis kan man inte hylla nog tycker jag.
Hoppas verkligen han fortsätter i Washington karriären ut och får tröjan hissad.

Visst, jag går händelserna i förväg här, man vet aldrig vad som händer. Men hoppas kan man ju
Citera
2018-12-23, 22:48
Medlem
Opiumtal18s avatar
Man kan göra överskattat-listan enkel genom att anse att sätta alla som är överbetalda såsom Loui Eriksson, Milan Lucic. Det kanske inte är fel men det är lite simplistiskt för min smak.

Överskattade:
Adrian Kempe - Stjärna i JVM men har inte lyckats särskild bra i NHL poängmässigt.
Andre Burakovsky - Samma sak + spelar i kanske bästa laget i NHL just nu.
Erik Karlsson - just nu känns de som han kvalar in här, hans bössa på blålinjen är iaf överskattad. Högst medioker defensivt
Brent Burns - har det ofta svårt i det defensiva, inne på mycket bakåt.
Jakub Vorachek - Alldeles på långsam på skinnskorna, spelar 00-tals hockey
Erik Gudbranson - stora brister i sin defensiv för ett så pass högavlönat kontrakt.
Nolan Patrick - sämsta picken sen Patrik Stefan och Yakupov?

Underskattade:
Phil Kessel - Jack of all trades spelare som har riktig känsla för målgörande
Tom Wilson - Får mycket skit men är bra spelare.
Mark Stone - levererar på hög nivå i ett riktigt dålig lag
Kyle Connor - Känns farlig hela tiden. Bra skriskoåkare också.
Senast redigerad av Opiumtal18 2018-12-23 kl. 22:52.
Citera
2018-12-23, 23:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Jao, Bäckis kan man inte hylla nog tycker jag.
Hoppas verkligen han fortsätter i Washington karriären ut och får tröjan hissad.

Visst, jag går händelserna i förväg här, man vet aldrig vad som händer. Men hoppas kan man ju

Bäckis är trots sin ålder på bara 31 år näst bästa poängplockare i Caps historia. Jag är säker på att han kommer få sin tröja hissad.

Citat:
Ursprungligen postat av Opiumtal18
Man kan göra överskattat-listan enkel genom att anse att sätta alla som är överbetalda såsom Loui Eriksson, Milan Lucic. Det kanske inte är fel men det är lite simplistiskt för min smak.

Överskattade:
Adrian Kempe - Stjärna i JVM men har inte lyckats särskild bra i NHL poängmässigt.
Andre Burakovsky - Samma sak + spelar i kanske bästa laget i NHL just nu.
Erik Karlsson - just nu känns de som han kvalar in här, hans bössa på blålinjen är iaf överskattad. Högst medioker defensivt
Brent Burns - har det ofta svårt i det defensiva, inne på mycket bakåt.
Jakub Vorachek - Alldeles på långsam på skinnskorna, spelar 00-tals hockey
Erik Gudbranson - stora brister i sin defensiv för ett så pass högavlönat kontrakt.
Nolan Patrick - sämsta picken sen Patrik Stefan och Yakupov?

Underskattade:
Phil Kessel - Jack of all trades spelare som har riktig känsla för målgörande
Tom Wilson - Får mycket skit men är bra spelare.
Mark Stone - levererar på hög nivå i ett riktigt dålig lag
Kyle Connor - Känns farlig hela tiden. Bra skriskoåkare också.

Ja Kempe har inte alls levt upp tll förväntningarna denna säsongen och Burra verkar inte blomma ut riktigt. EK65 har ju dock kommit igång rejält nu på slutet i San José och man ser att han har oerhört mycket i sej. Burns är riktigt överskattad och Nolan Patrik inget bra val som #2 men de bakom är det väl bara Elias Pettersson idag som är bättre.
Citera
2018-12-24, 00:00
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nolan Patrik inget bra val som #2 men de bakom är det väl bara Elias Pettersson idag som är bättre.

Det är svårt att jämföra en back med en center, men hittills skulle jag nog säga att Dallas inte ska vara ledsna över att Flyers plockade Patrick, för Heiskanen har ju gjort det rätt bra, och kommer bli en storback. Patrick blir nog också en bra spelare tror jag, men att döma så här långt så borde EP ha gått först, sen Hischier eller Heiskanen.
Citera
2018-12-24, 01:13
Medlem
Trollfeeders avatar
För att dra till med en spelare som nog ingen ser ner på nu men som underskattades rejält vid draften 2016:

Kan ni fatta att Charlie McAvoy gick först som 14e man? Killen hade ju storback skriven över sig så det sken om det. Men för den delen, det fanns många bra att välja på i den draften. Fortfarande dock, han borde ha gått tidigare.

Och i samma draft gick DeBrincat som nummer 39! Den är nästan ännu galnare. Killen hade ju öst in poäng i ungdomshockeyn.
Senast redigerad av Trollfeeder 2018-12-24 kl. 02:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in