2018-04-09, 17:08
Medlem
Oliver Ekman-Larsson är överskattad! Han målas ofta i svensk press upp som en av de absolut bästa backarna i NHL. Det är han verkligen inte. Han är ganska medelmåttig skulle jag vilka säga, gör hyfsat med poäng visst men nja...
Sen spelar han ju i ett tragiskt lag så det är väl inte så konstigt heller, han skulle må bra av ett klubbyte.
Citera
2018-04-09, 17:16
Medlem
En spelare jag tror är rätt underskattad i Sverige är Patrik Hörnkvist i Penguins!
Han har i själva verket ett oerhört anseende over there som laglojal grovjobbare som dessutom höjer sig när det ska avgöras och bidrar med rätt mycket poäng, framför allt i avgörande lägen!
Tycker han har en fascinerande karriär, och har hållt en jämn hög nivå hela sin långa karriär. Dessutom ett riktigt fysmonster!
Citera
2018-04-10, 05:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Oliver Ekman-Larsson är överskattad! Han målas ofta i svensk press upp som en av de absolut bästa backarna i NHL. Det är han verkligen inte. Han är ganska medelmåttig skulle jag vilka säga, gör hyfsat med poäng visst men nja...
Sen spelar han ju i ett tragiskt lag så det är väl inte så konstigt heller, han skulle må bra av ett klubbyte.

Att det är så här beror på att han spelar i soplaget Arizona som du är inne på. Sätt han i ett topplag eller mittenlag i NHL och du hade snabbt förstått att han är en av världens 20 bästa backar.
Citera
2018-04-10, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Att det är så här beror på att han spelar i soplaget Arizona som du är inne på. Sätt han i ett topplag eller mittenlag i NHL och du hade snabbt förstått att han är en av världens 20 bästa backar.

Det hade jag verkligen velat se! Just nu är det ju bara en fantasi dock, och du har ju ingen aning om det egentligen.
Men jag tror lite som du faktiskt!
Citera
2018-05-08, 12:06
Medlem
Underskattade: Marc-Edouard Vlasic i Sharks och Ryan Ellis i Predators
Citera
2018-05-08, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Underskattade: Marc-Edouard Vlasic i Sharks och Ryan Ellis i Predators

Du får dagens guldmedalj! Helt rätt.

Sedan slänger jag in ett namn till Alec Martinez(Kings).
Citera
2018-05-09, 00:44
Medlem
Ellis... sett till kontraktet han sitter på så är han ju väldigt prisvärd, absolut. Personligen är jag inget större fan av den spelartypen som han är, så jag vet inte riktigt om jag håller med. Är Vlasic fortfarande underskattad förövrigt?

När vi ändå är inne på backar så gillar jag verkligen Dmitri Orlov, Washington. Han har fått ta tuffa minuter nu i slutspelet och gjort det väldigt bra. Iofs signade han ett 5M x 6års-kontrakt ifjol så han kanske inte kan räknas som underskattad, men tror han kan få ett ordentligt genombrott snart och då menar jag i form av snacket runtomkring.
Citera
2018-05-09, 04:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Ellis... sett till kontraktet han sitter på så är han ju väldigt prisvärd, absolut. Personligen är jag inget större fan av den spelartypen som han är, så jag vet inte riktigt om jag håller med. Är Vlasic fortfarande underskattad förövrigt?

När vi ändå är inne på backar så gillar jag verkligen Dmitri Orlov, Washington. Han har fått ta tuffa minuter nu i slutspelet och gjort det väldigt bra. Iofs signade han ett 5M x 6års-kontrakt ifjol så han kanske inte kan räknas som underskattad, men tror han kan få ett ordentligt genombrott snart och då menar jag i form av snacket runtomkring.

Ellis behöver bara en defensiv back bredvid sig som Josi eller Ekholm så blir det riktigt bra.

Skulle vilja påstå att Vlasic är lite underskattad fortfarande. Enligt mig är han en av Kanada absolut bästa backar tillsammans med Keith, Weber och Doughty.

Orlov underskattad absolut. Riktigt bra defensivt men vi vet sedan innan att sådana spelare inte får de cred de förtjänar.

Även Martinez som nämns är underskattad men inte topp 20 i världen bland backar.
Citera
2018-05-11, 13:57
Medlem
Överskattade

Pekka Rinne: Motivering överflödig. Grundserien är en lång transportsträcka och jag följer den själv väldigt dålig utan brukar hoppa in under playoffet. Måste vara färdig i nashville nu prisa gudarna

pk subban: muskler utan hjärna, dålig positionering och ständiga misstag i defensiven gör att inget lag borde ha en sån hjärndöd spelare i förstalinan. Senaste matchen i wpg kommer han in och får panik då wpg swappade in sin första line trots att "det inte var deras tur"; så han får panik och ska försöka få högerbacken att byta kant direkt så han ska bytas ut asap för det är emot alla regler att ens icke-första-lina spelar mot andras första linor. Ställer sig helt ur position, ramlar och wpg gör mål inom loppet av fem sekunder efter att han äntrat isen. Totalt hjärndöd sopa.

Tror nog hela nashville är överskattade, speciellt publiken. Hejade inte ens fram laget när de låg udner inatt och behövdes som mest.

bästa gifen på länge: https://gfycat.com/GiftedVerifiableAnemoneshrimp
Senast redigerad av Whatisupmynigga 2018-05-11 kl. 13:59.
Citera
2018-05-11, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Whatisupmynigga
Överskattade

Pekka Rinne: Motivering överflödig. Grundserien är en lång transportsträcka och jag följer den själv väldigt dålig utan brukar hoppa in under playoffet. Måste vara färdig i nashville nu prisa gudarna

pk subban: muskler utan hjärna, dålig positionering och ständiga misstag i defensiven gör att inget lag borde ha en sån hjärndöd spelare i förstalinan. Senaste matchen i wpg kommer han in och får panik då wpg swappade in sin första line trots att "det inte var deras tur"; så han får panik och ska försöka få högerbacken att byta kant direkt så han ska bytas ut asap för det är emot alla regler att ens icke-första-lina spelar mot andras första linor. Ställer sig helt ur position, ramlar och wpg gör mål inom loppet av fem sekunder efter att han äntrat isen. Totalt hjärndöd sopa.

Tror nog hela nashville är överskattade, speciellt publiken. Hejade inte ens fram laget när de låg udner inatt och behövdes som mest.

bästa gifen på länge: https://gfycat.com/GiftedVerifiableAnemoneshrimp

Du har inte ens kollat grundserien, hoppar in i slutspel och går loss på Preds. Intressant.
Citera
2018-05-11, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Du har inte ens kollat grundserien, hoppar in i slutspel och går loss på Preds. Intressant.

Ett Preds som ändå vinner en runda lätt, och går 7 med laget som jag i detta nu skulle kalla det bästa i ligan. Allt detta ett år efter de förlorat finalen. Men ja, överskattat grundserielag som inte kan vinna i slutspelet
Citera
2018-05-11, 16:49
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatisupmynigga
Överskattade

Du vet att han har vunnit Norris Trophy som NHL:s bäste back, va? Och är nominerad i år igen. Med det sagt tror jag inte att det bara är hans hockeyförmåga som ligger bakom utmärkelserna, många tycker att han är lite udda och spektakulär (och är dessutom smygrasister som anser att hans hudfärg gör honom till en extra värdig pristagare).
Senast redigerad av ingetbranick 2018-05-11 kl. 16:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in