2018-12-04, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men om de nu skulle ha haft dylika träffar så kan det väl lika gärna, ev mer, tala för att SD är GM; att det varit mer starka känslor i omlopp/en ökad risk för okontrollerad svartsjuka etc?

Så kan det också vara men jag är inne på att det inte handlade om sex efter bilincidenten. Min tanke är att om MGM säger att de träffades för sex så nära inpå mordet kan det handla om att han vill förklara något spår som hittats. Vi får se.
Citera
2018-12-04, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Läser lite olika spekulationer om motiv och triggers.
Det jag inte får ihop är att efter anmälningarna så fortsätter dom umgås, det vet vi. Dessutom förkunnar HD att hon vill skiljas, och att dom (LW och SD) fortsätter umgås, det vet vet vi med.

Under denna tid reser LW iväg med olika män och minst ett par av dom är det någon form av fördjupat relation.

Borde inte SD ha reagerat tidigare? Om han ville gå vidare med LW, så hade han ju läge långt tidigare och vid ett nej från hennes sida, så skulle en rosenrasande reaktion vara mer naturlig och ligga rätt i tid.

Men vid denna tidpunkt i Maj? När han själv och HD är på väg till USA och kanske hitta tillbaka till varandra, varför ska han då plötsligt reagera på hennes resa, som hon gjort vid ett antal tillfällen innan?

Jag har gått igenom olika teorier om varför han skulle reagera och döda LW nu, och jag köper ingen av dom annat än som onaturliga långskott. Säger inte att det inte är så, men...
Alla andra fall så är det triggers i närtid och när den övergivna känner sig sviken, utsatt, övergiven o.d. Detta passar inte in på SD vid denna tidpunkt.
Kanske var det LW som var på denna sista gång då? Som Holmes skriver att det var inte spännande när han skulle skiljas och när paret väl bestämmer sig för att reparera äktenskapet blev kanske LW svartsjuk och var gränslös och jobbig.
Det är så motstridiga uppgifter så det är svårt att veta vad en ska tro.
Citera
2018-12-04, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, jag tror att "viss planering" som fanns enligt MV, kan vara att GM bestämmer brottsplatsen i förväg och sedan lockar dit Lena.
Kanske finns det med en ingrediens i SD:s egen teori om en olycka av en catch?
Bara det att olyckan var ingen olycka men han ville få det att se ut som en.
Citera
2018-12-04, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Kanske var det LW som var på denna sista gång då? Som Holmes skriver att det var inte spännande när han skulle skiljas och när paret väl bestämmer sig för att reparera äktenskapet blev kanske LW svartsjuk och var gränslös och jobbig.
Det är så motstridiga uppgifter så det är svårt att veta vad en ska tro.

Det finns vissa teorier om nått åt detta håll IRL, men jag finner det osannolikt och ologiskt att LW skulle "bråka" om att SD skulle till USA med HD. Det känns fel.
Citera
2018-12-04, 18:05
Medlem
Citat:
Det finns vissa teorier om nått åt detta håll IRL, men jag finner det osannolikt och ologiskt att LW skulle "bråka" om att SD skulle till USA med HD. Det känns fel.
Ok tack för svar. Ska nog inte uteslutas ändå.
”Can’t live with you, can’t live without you”.
Citera
2018-12-04, 18:12
Medlem
Att GM tagit mobilen känns otroligt långsökt, även om det passar in med dörr och ev. plank.
Men med röstvittnen och ev. att GM stått utanför känns inte detta som en bärande teori. Skulle GM ta mobilen, springa till planket och där slå ihjäl henne under så lång tid?

Om det var mobilen en GM var ute efter, vad är oddsen att LW har med den till dörren.
Om om en GM tar mobilen och springer, varför stanna vid planket?

Jag har svårt att sätta in "en viss planering" i våra olika scenarios som inte skulle sätta SD direkt på sannolika skäl. Om man hittat "viss planering", så måste det ge mer i bevisläget mot SD, om det är honom det pekar mot.
Det långdragna förloppet talar emot viss planering. Om en GM velat ta livet av LW borde det gått fortare.
Citera
2018-12-04, 18:23
Medlem
Citat:
Att GM tagit mobilen känns otroligt långsökt, även om det passar in med dörr och ev. plank.
Men med röstvittnen och ev. att GM stått utanför känns inte detta som en bärande teori. Skulle GM ta mobilen, springa till planket och där slå ihjäl henne under så lång tid?

Om det var mobilen en GM var ute efter, vad är oddsen att LW har med den till dörren.
Om om en GM tar mobilen och springer, varför stanna vid planket?

Jag har svårt att sätta in "en viss planering" i våra olika scenarios som inte skulle sätta SD direkt på sannolika skäl. Om man hittat "viss planering", så måste det ge mer i bevisläget mot SD, om det är honom det pekar mot.
Det långdragna förloppet talar emot viss planering. Om en GM velat ta livet av LW borde det gått fortare.
Om vi tänker oss att det är en gm som inte brukar döda, kan gm ha svårt att bedöma hur lång tid det skulle ta. Tänker på han som dödade sin hustru med geologhammare utanför Lund. Han var ändå yrkesmilitär, men uttryckte förvåning över hur lång tid det tog innan hon dog efter att han drämt hammaren i hennes huvud. Kanske handlade planeringen om att inte lämna spår, men jag tror som charcoal att utlurandet var den springande punkten.
Citera
2018-12-04, 18:53
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Men något omvälvande kanske ändå sades till HD dagarna innan mordet?

Jag tänker på HD's nedstämda loggtext från den 8 maj, när hon, som det verkar, alldeles ensam besöker LW's egen Where-I-Go-cache. Den texten skiljer sig väldigt mycket från HD's i vanliga fall mer positiva loggar:

Livet annorlunda utan en LW?
Citera
2018-12-04, 18:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Är en ny artikel från i dag i Na om mordet på Lena. 44-åringen som tros vara inblandad i mordet fortfarande är skäligen misstänkt.
Exakt vad jag väntar på vill jag inte gå ut med
det väntas svar och förhör hålls ännu. En intervju med en kriminaltekniker som förklarar varför det tar tid blir intervjuad. Är länk till teknikern som förklarar. I artikeln

https://www.na.se/artikel/utredningen-av-hjarstamordet-annu-inget-slut-i-sikte-vill-inte-uppskatta-hur-lang-tid-det-tar?referr er=app

Tack!

Blir lite nyfiken på vad det står efter "de stora":

"Utredningen av Hjärstamordet – ännu inget slut i sikte: "Vill inte uppskatta hur lång tid det tar"
Utredningen kring mordet på Lena Wesström drar ut på tiden. En av anledningarna är de stora...
"
Citera
2018-12-04, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Japp, dom är det, det ser väldigt gulligt ut, ingen osämja där inte.
Men i mars 2018 "raderade" han bort LW på en bild han lade ut från sitt event på Våghustorget i Örebro. Från samma event lät LW meddela att hon träffade på både gamla vänner och OVÄNNER..
Verkar som att något inte stämde i vänskapsrelationen då i alla fall..
Citera
2018-12-04, 19:02
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!

Blir lite nyfiken på vad det står efter "de stora":

"Utredningen av Hjärstamordet – ännu inget slut i sikte: "Vill inte uppskatta hur lång tid det tar"
Utredningen kring mordet på Lena Wesström drar ut på tiden. En av anledningarna är de stora...
"

...väntetiderna hos NFC." Gissar jag på.
Citera
2018-12-04, 19:08
Medlem
Citat:
Läser lite olika spekulationer om motiv och triggers.
Det jag inte får ihop är att efter anmälningarna så fortsätter dom umgås, det vet vi. Dessutom förkunnar HD att hon vill skiljas, och att dom (LW och SD) fortsätter umgås, det vet vet vi med.

Under denna tid reser LW iväg med olika män och minst ett par av dom är det någon form av fördjupat relation.

Borde inte SD ha reagerat tidigare? Om han ville gå vidare med LW, så hade han ju läge långt tidigare och vid ett nej från hennes sida, så skulle en rosenrasande reaktion vara mer naturlig och ligga rätt i tid.

Men vid denna tidpunkt i Maj? När han själv och HD är på väg till USA och kanske hitta tillbaka till varandra, varför ska han då plötsligt reagera på hennes resa, som hon gjort vid ett antal tillfällen innan?

Jag har gått igenom olika teorier om varför han skulle reagera och döda LW nu, och jag köper ingen av dom annat än som onaturliga långskott. Säger inte att det inte är så, men...
Alla andra fall så är det triggers i närtid och när den övergivna känner sig sviken, utsatt, övergiven o.d. Detta passar inte in på SD vid denna tidpunkt.
Måste få fråga dig/er igen.. Du/ni har en såpass bra insyn i SD:s liv att ni vet vilka tröjor/vantar/ skor och annat polisen beslagtagit och lämnat tillbaka..när-var och vilka känslor han hade för LW.. när de hade sex.. etc etc. Hur kommer det sig att du/ni ställer ovanstående frågor i tråden? Det kan ju inte handla om något annat än att fiska möjliga spekulationer som kan florera då du/ni annars själva kan fråga honom och få ett direkt svar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in