Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Läser lite olika spekulationer om motiv och triggers.
Det jag inte får ihop är att efter anmälningarna så fortsätter dom umgås, det vet vi. Dessutom förkunnar HD att hon vill skiljas, och att dom (LW och SD) fortsätter umgås, det vet vet vi med.
Under denna tid reser LW iväg med olika män och minst ett par av dom är det någon form av fördjupat relation.
Borde inte SD ha reagerat tidigare? Om han ville gå vidare med LW, så hade han ju läge långt tidigare och vid ett nej från hennes sida, så skulle en rosenrasande reaktion vara mer naturlig och ligga rätt i tid.
Men vid denna tidpunkt i Maj? När han själv och HD är på väg till USA och kanske hitta tillbaka till varandra, varför ska han då plötsligt reagera på hennes resa, som hon gjort vid ett antal tillfällen innan?
Jag har gått igenom olika teorier om varför han skulle reagera och döda LW nu, och jag köper ingen av dom annat än som onaturliga långskott. Säger inte att det inte är så, men...
Alla andra fall så är det triggers i närtid och när den övergivna känner sig sviken, utsatt, övergiven o.d. Detta passar inte in på SD vid denna tidpunkt.
Tycker också att det är svårt att få ihop ett vettigt motiv.
Det jag kan tänka mig är att dom tjafsat om något och sinnet runnit över på dom båda,
SD kanske klappar till LW som genast säger "nu blir det anmälan, den här gången åker du",
och så är det kört.
Vad jag inte får ihop är en bra anledning till att hon skulle va vid planket
med SD.
Att hon skulle gå dit med SD för att inte barnen skulle höra något bråk
tror jag inte på, i ett hetsigt läge så tror jag LW gett fulla fan i vem som hörde.
Om GM säger att hennes son ligger dyngrak vid planket så hade hon
nog spjutat i väg och kanske lämnat dörren på glänt.