Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Ja. Men jag tror han visste att det var bakom planket som var målet med promenaden. Men jag är den (enda?) som förfäktat den tanken. Andra ser det som otänkbart för att försvara sin bild av den trevliga, skämtsamma, osjälviska kompis dom gillar. Hastigt explosivt vredesutbrott som provocerats fram av LW, möjligen ... Men planerat aldrig ...
Jag ser ett mönster i hans beteende, som jag känner igen ... en dubbelperson som i vissa lägen på en sekund kan växla mellan dessa. Skickliga på manipulation, försåtliga och planerande.
Men vi ser alla olika på detta fallet. Konstigt vore det annars.
Inte alls omöjligt att han planerade att ta ner henne bakom planket redan från start. Och det i sig tillsammans med en skenmanöver om varför de måste ses, kan ha varit det som är planeringen.
Men att han skulle ha planerat en längre tid att mörda henne mitt i bebyggelsen är ju helt ologiskt. Kanske var hon svår att ensamtid med, kanske omöjlig att få in i en bil eller åka någonstans. Men han måste ju ändå fatta att om han har haft kontakt med henne på kvällen och hon hittas död 100 meter från hemmet, då kommer han att bli nummer ett som misstänkt eftersom han har två anmälningar på sig. Det mest sannolika hade här varit att kroppen skulle hittas dagen efter och då hade förmodligen tekniska bevis kunnat hittas. Då hade han åkt dit.
I början slog jag bort alla tankar på att gm hade återvänt till bp för att förstöra bevis. Jag tyckte att det lät för avancerat att veta hur man gör det, våghalsigt att gå dit och riskera att bli sedd och kontaminera ytterligare. Dessutom hur kan man vara säker på att man förstör allt när det är utomhus. Hundar skulle kunna få upp spår från LWs hus ner till planket och slutligen hem till honom själv. Även broppsplatsen som sådan måste var svår att göra "ren". Du kan ju inte veta exakt var och hur du avsätter spår om det blir en kampsituation, vilket det måste ha blivit.
Om det stämmer att mgm sagt att polisen aldrig kommer att lösa fallet, då kanske lhan vet något som vi inte vet. Ett sådant uttalande kan förstås betyda något helt annat om det sätts i sitt rätta sammanhang. Men jag har den senaste tiden grubblat över om gm har hällt t ex klorin över offer och bp. Kanske sprang han över på andra sidan och slängde en tom flaska i någon soptunna eller i gräset?
Det är bra att även vi som håller SD som trolig gm har olika tro. Det gör att spekulationerna kan utvecklas vidare. Jag tycker att mina övertygelser är mer som funderingar, men jag är ganska övertygad om att det är rätt gm som är misstänkt.