2018-12-01, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisgeten8
Det vet i och för sig jag med att det gör men jag är inte en av dem. Har blivit helt knäckt på den här adhd skiten under väldigt lång tid utan att ha haft en aning om vad det har berott på. Försöker verkligen att få allt att fungera och tog ditt inlägg som en pik.
Sorry man det var inte menat mot någon på det sättet. Har bara läst på tok för mycket i på tok för många forum där folk har för mycket tilltro till läkemedel. Skrev det bara mer rent allmänt. Att du verkar kriga för att komma någon vart är uppenbart
Citera
2018-12-01, 01:18
Medlem
populopiduss avatar
Hur lång tid efter avslutad utredning och diagnos fick ni medicin utskriven?
Citera
2018-12-01, 11:04
Medlem
dreaminlikehells avatar
Har 5st 30mg elevanse.
Vill vara milt tjackad idag o lägga mig som vanligt ikväll, städa o musik o så

Hur många rekommenderar ni? 2st minst antar jag. Vad har ni tagit för att känna lite rus?

När ja tar tjack brukar 0,3 räcka men då är jag superspeedad.. Så 0,2 får man nog allt ligga på, 2st elevanse blir typ 15-18MG lisamfeta?
Senast redigerad av dreaminlikehell 2018-12-01 kl. 11:06.
Citera
2018-12-02, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreaminlikehell
Har 5st 30mg elevanse.
Vill vara milt tjackad idag o lägga mig som vanligt ikväll, städa o musik o så

Hur många rekommenderar ni? 2st minst antar jag. Vad har ni tagit för att känna lite rus?

När ja tar tjack brukar 0,3 räcka men då är jag superspeedad.. Så 0,2 får man nog allt ligga på, 2st elevanse blir typ 15-18MG lisamfeta?

När tog du sist uppåt? Som regel, personligen, hellre för mycket än för lite. Men hur folk påverkas av elvanse är så individuellt, för mig t.ex och få ett skönt rus måste jag ta lite över 600mg(äter det dock dagligen i medicinskt syfte så har tolerans, men även innan jag fick de utskrivet var jag tvungen att ta många). För att du ska få ett skönt rus tror jag 2-3 räcker gott och väl, som det ser ut av dina tjack doseringar.
Citera
2018-12-04, 04:04
Medlem
Kaminen6s avatar
Hur vanligt är det att Läkaren skriver ut tex Elvanse utifrån patientens
berättelse och tidigare journaler osv utan att det görs någon utredning??

Har hört att långvarig deppression med koncentrationssvårigheter samt
problem att klara av vardagen och ett socialt liv och jobb har fått det utskrivet.
Men hur vanligt är det?
Citera
2018-12-04, 13:09
Medlem
MatsMyrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Hur lång tid efter avslutad utredning och diagnos fick ni medicin utskriven?

Utredningen tog 1½ år, sen var det nog minst 2 månader eller något innan medicinering.
Pissprov deluxe är jag ju tvungen att lämna, trots att jag alltid lämnar negativt.
Citera
2018-12-04, 14:26
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatsMyrman
Utredningen tog 1½ år, sen var det nog minst 2 månader eller något innan medicinering.
Pissprov deluxe är jag ju tvungen att lämna, trots att jag alltid lämnar negativt.

Då är det inget snack, kommer helt klart vända mig till privat läkare när jag får diagnos då.

Vad menar du med pissprov deluxe? Menar du även efter du fått medicin utskriven? Har du missbruksbakgrund?
Citera
2018-12-04, 14:38
Medlem
MatsMyrmans avatar
Citat:
Då är det inget snack, kommer helt klart vända mig till privat läkare när jag får diagnos då.

Vad menar du med pissprov deluxe? Menar du även efter du fått medicin utskriven? Har du missbruksbakgrund?

Nej, men för Elvanse måste man pissa ( i mitt län i varje fall) sen om du avslutar medicinering t.exoch vill börja igen måste du lämna igen... Helt jävla sjukt och idiotiskt men whatever.

Och ja köerna är SJUKA, privat är nog bäst min vän
Citera
2018-12-04, 14:42
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatsMyrman
Nej, men för Elvanse måste man pissa ( i mitt län i varje fall) sen om du avslutar medicinering t.exoch vill börja igen måste du lämna igen... Helt jävla sjukt och idiotiskt men whatever.

Och ja köerna är SJUKA, privat är nog bäst min vän

Alltså pissa även efter att medicinen satts in? Fuck det i så fall, vägrar behandlas som nån pundare.
Citera
2018-12-04, 14:45
Medlem
MatsMyrmans avatar
Citat:
Alltså pissa även efter att medicinen satts in? Fuck det i så fall, vägrar behandlas som nån pundare.

Alltså jag är inte säker att det är allmän praxis i Sverige, men på mitt sjukhus är det. Inte jätteseriöst men fan kränkande måste jag erkänna... Liksom jag måste pissa rent 2(?) ggr nu för att frnya medicinen då jag tog en paus i somras.

Har en vän i Sthlm som pissar 2 ggr / år och hon har stadigt recept också så... Tragiskt.
Citera
2018-12-04, 16:13
Medlem
Citat:

Det är i början, sen blire 1 gång per halvår. Fick börja med ritalin men det var för lätt och missbruka samt dryga bieffekter, bytte till elvanse pga mindre risk för missbruk samt f.d tjackbrukare. Elvanse är värt det alla dagar i veckan
Citera
2018-12-04, 16:17
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinebaka
Det är i början, sen blire 1 gång per halvår. Fick börja med ritalin men det var för lätt och missbruka samt dryga bieffekter, bytte till elvanse pga mindre risk för missbruk samt f.d tjackbrukare. Elvanse är värt det alla dagar i veckan

Okej. Hur långt efter själva diagnosen fick du pissa samt hur lång tid tog det innan du fick Ritalin? Läst mycket skit om metylfenidat så undrar om man själv kan föreslå Elvanse som förstamedicin utan att det verkar misstänksamt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in