2018-12-04, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det kan ju vändas emot honom också.
Jag misstänker dock att efter anmälningarna har det blivit alltmer konfliktfyllt på flera plan.
Något som Sh. Holmes och flera andra (mirdidjul66, 18 carat t ex) berätta om.

Detta vill mgm tvätta bort. Det som kanske har varit en period med en spiral av ökande hot, stalking mm som till sist utmynnade i ett mord, misstänker jag att mgm vill få se ut som att de hade ett sexuellt förhållande och att LW inte alls var rädd för att umgås med honom. Dvs, det fanns inget hot från hans sida.

Under tiden har hon dessutom träffat andra män, så det betyder ju då att hon lever ett riskfyllt liv. Att det på så sätt finns flera andra som borde vara misstänkta.

Det är min spekulation om hans motiv till att vilja visa att de fortsatte att träffas.

Såvitt jag förstår har hon inte undvikit SD efter bråket, finns bilder på
dom när dom är ute och ränner i skogen tillsammans, även HD är med.

Enligt Holmes så tappade LW däremot intresset när SD skulle separera,
det va inte lika spännande då.
Allt i LWs beteende tyder på att hon inte ville ha ett fast förhållande.
Citera
2018-12-04, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vid bil å bullbråket så ville han tydligen inte, åtminstone
inte den gången.

Jag syftande såklart inte på vad han ville/inte ville, utan om påståendet att anmälningar gjorts emot honom ENDAST p.g.a att han "inte ville"
Citera
2018-12-04, 12:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Ja, det är svårt att veta på vilket sätt de har umgåtts.

Jag tänker ändå att eftersom LW inte dragit tillbaka sin senaste anmälan, så fanns det en kvarliggande konflikt där. Jag tänker att om man inte tyckte att knog- gnuggningen var allvarlig, om hon kände att det var lite på skoj, då hade hon dragit tillbaka anmälningen med största sannolikhet. Men jag tror att hon anar och kanske mer därtill, att det finns något mer allvarligt bakom dessa kränkningar.

Men hon missbedömer situationen, tror att de kan fortsätta som geocachkompisar, som grannar, men vill avsluta den sexuella/intima relationen?

Jag hoppas innerligt att detta mord kommer få en dömd mördare och ett svar en dag. Helst önskar jag att det är en ensamvarg, utan barn och familj.
Citera
2018-12-04, 12:02
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Du tror väl inte på fullt allvar att det handlade om å bara prata
å äta bullar.
Han har kört henne i sin bil, prata hade dom nog fan hunnit med.

Hon kunde inte gärna säga sanningen till polisen, hur hade
det låtit, "jag va så jävla kåt å ville få mig ett riktigt skjut", då
hade nog blå åkt därifrån på stört.

Om dom låg med varann efter bråket spelar inte så stor roll i mina ögon,
tycker inte att det varken friar eller fäller SD.
Hur tänker du där?
Hahaha det gillar jag rakt på sak..
Förstår inte hur någon kan tro LW var så förskräckligt, abstinens-kaffesugen kl 23:30 att hon försöker tvinga hem sin ovilliga älskare en vardagsnatt mellan må och tisdag när han med säkerhet ska upp och jobba dan därpå.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-12-04 kl. 12:25.
Citera
2018-12-04, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Jag syftande såklart inte på vad han ville/inte ville, utan om påståendet att anmälningar gjorts emot honom ENDAST p.g.a att han "inte ville"

Jag tror att hon va helförbannad över hela situationen
när hon gjorde anmälan, inte att hon kände sig speciellt misshandlad
utan snarare kränkt.
Citera
2018-12-04, 12:16
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Alldeles rätt, hon anmälde honom bara när han inte ville längre..

Hur vet du att det var så?
Citera
2018-12-04, 12:21
Bannlyst
Citat:
Hahaha det gillar jag rakt på sak..
Förstår inte hur någon kan tro LW var så förskräckligt, abstinens-kaffesugen kl 23:30 att hon försöker tvinga hem en okåt älskare en vardagsnatt mellan må och tisdag när han med säkerhet ska upp och jobba dan därpå.

Var kan man läsa att BO tvingade hem någon? Vill du länka Snor-Johan eller du vill bara sprida falska rykten?
Citera
2018-12-04, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det är svårt att veta på vilket sätt de har umgåtts.

Jag tänker ändå att eftersom LW inte dragit tillbaka sin senaste anmälan, så fanns det en kvarliggande konflikt där. Jag tänker att om man inte tyckte att knog- gnuggningen var allvarlig, om hon kände att det var lite på skoj, då hade hon dragit tillbaka anmälningen med största sannolikhet. Men jag tror att hon anar och kanske mer därtill, att det finns något mer allvarligt bakom dessa kränkningar.

Men hon missbedömer situationen, tror att de kan fortsätta som geocachkompisar, som grannar, men vill avsluta den sexuella/intima relationen?

Jag hoppas innerligt att detta mord kommer få en dömd mördare och ett svar en dag. Helst önskar jag att det är en ensamvarg, utan barn och familj.

Jag tror inte hon hade mage till å ta tillbaka en anmälan till, hon måste
ha insett det skulle undergräva hennes framtida trovärdighet.

Hennes intresse för SD falnade när SD å HD separerade, jag
tror på Holmes där.

Vad gäller att lösa mordet så som jag sagt tidigare så tror jag att det behövs
ett omtag med ny ledning på både spaning och åklagarsidan.

Tyvärr så tror jag inte din önskan om ensamvarg kommer att uppfyllas.
Citera
2018-12-04, 12:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Här är nog dom bilder du avser.
Snor-Johan|66009070]
Från LWs logg den 12 februari 2017. Ganska precis en månad efter bilincidenten då SD bestämt sig för att säga nej till misshandlade "mitt-i-natten-kaffe-sugna" LW.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/f87cd804-9a48-498e-9703-839c7d34449f_l.jpg

Paret Davidsson samt konkurrenten Lena på joggingtur aug 2017, drygt 7 månader efter SD nobbat LW i bilen .
Tänkvärt är att att LW förmodligen berättat för HD om otroheten när denna bild togs förra året.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-12-04 kl. 12:54.
Citera
2018-12-04, 12:54
Bannlyst
Na 4Dec 44-åringen som tros vara inblandad i mordet fortfarande är skäligen misstänk

Är en ny artikel från i dag i Na om mordet på Lena. 44-åringen som tros vara inblandad i mordet fortfarande är skäligen misstänkt.
Exakt vad jag väntar på vill jag inte gå ut med
det väntas svar och förhör hålls ännu. En intervju med en kriminaltekniker som förklarar varför det tar tid blir intervjuad. Är länk till teknikern som förklarar. I artikeln

https://www.na.se/artikel/utredningen-av-hjarstamordet-annu-inget-slut-i-sikte-vill-inte-uppskatta-hur-lang-tid-det-tar?referr er=app
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-12-04 kl. 13:48. Anledning: Mer. text är länk till teknikern som förklarar i artikeln svartat text
Citera
2018-12-04, 13:03
Medlem
Citat:
Här är nog dom bilder du avser.
Snor-Johan|66009070]
Från LWs logg den 12 februari 2017. Ganska precis en månad efter bilincidenten då SD bestämt sig för att säga nej till misshandlade "mitt-i-natten-kaffe-sugna" LW.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/f87cd804-9a48-498e-9703-839c7d34449f_l.jpg

Paret Davidsson samt konkurrenten Lena på joggingtur aug 2017, drygt 7 månader efter SD nobbat LW i bilen .
Tänkvärt är att att LW förmodligen berättat för HD om otroheten när denna bild togs förra året.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg

Japp, dom är det, det ser väldigt gulligt ut, ingen osämja där inte.
Citera
2018-12-04, 13:05
Medlem
Snor-Johans avatar
Tack för länken som är öppen till kl 13:39

Intressant svar från krimteknikern Mats Hägg på NFC

"Vad väntar ni på nu?

- Exakt vad vi väntar på vill jag inte berätta men det hålls fortfarande en del förför och vi analyserar den stora mängd material som vi har fått in.

Enligt Åsa Hiding så väntar utredarna dessutom fortfarande på kriminaltekniska besked från Nationellt forensiskt centrum. NA har tidigare intervjuat kriminalteknikern Mats Hägg som förklarade varför de tekniska resultaten ibland kan dra ut på tiden:
– Det är för att man inte vill råka ut för en frågeställning som man inte kan få svar på senare. Det handlar inte bara om att hitta saker, det handlar även om att utesluta saker. Detta gör att man är väldigt noggrann, säger Mats Hägg."

https://www.na.se/artikel/orebro-kommun/utredningen-av-hjarstamordet-annu-inget-slut-i-sikte-vill-inte-uppskatta-hur-lang-tid-det-tar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in