2018-12-04, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Alldeles rätt, hon anmälde honom bara när han inte ville längre..
Anmälde när han inte ville längre... vad menar Du med det? Var LW:s anmälningar två ggr till polisen pga SD inte ville längre?

Tydligen inte eftersom hon inte anmält honom det senaste året... dom ville fortfarande båda.
Men dom hade fortfarande något att bråka om... oavsett vem som är svartsjuk.
Vi vet hur det slutade men fortfarande vet vi inte vem som är GM... men fortfarande en misstänkt.
Citera
2018-12-04, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Anmälde när han inte ville längre... vad menar Du med det? Var LW:s anmälningar två ggr till polisen pga SD inte ville längre?

Tydligen inte eftersom hon inte anmält honom det senaste året... dom ville fortfarande båda.
Men dom hade fortfarande något att bråka om... oavsett vem som är svartsjuk.
Vi vet hur det slutade men fortfarande vet vi inte vem som är GM... men fortfarande en misstänkt.

Var framgår det att dom bråkat efter bilincidenten?
Citera
2018-12-04, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Alldeles rätt, hon anmälde honom bara när han inte ville längre..

Det där med att inte dra igång "trådsanningar" gäller inte dig, eller?
Citera
2018-12-04, 10:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Som jag skrivit tidigare:
HD får reda på deras affär i samband med bilincidenten.
SD och LW fortsätter umgås och även på LW:s initiativ, trots det hemska brott SD utsatte LW för.
Till vissa vänner pratar och målar hon upp en bild där SD är en fruktansvärd människa (främst till såna som inte har kontakt med SD). Där framgår det att hon "vägrar" åka samma bil och till samma cacher som SD.
Till personer som umgås med SD är det en helt annan version LW berättar om.

LW kontaktar HD ett par gånger och dom träffas även för att prata ut. LW vill inte tappa vänskapen med varken HD eller SD framgår det. HD är inte intresserad att vara LW:s vän mer, men kommer inte gå omvägar om dom möts.

I mars 2017 tar HD beslut att hon vill gå annan väg utan SD, hon litar inte på honom. Dom påbörjar en separation. Hennes förhoppning är att dom ska hitta tillbaka till varandra och detta jobb är nått som pågår än.

SD och LW fortsätter träffas, om än sällan, både för att geocacha och för sex.
Sista gången LW och SD har sex är ett par veckor innan mordet.

Allt detta är min sammanställning från SD/HD själva, men främst från närstående till SD/HD/LW och person som haft viss insyn i utredningen.

Att LW berättar om olika saker för olika människor är kanske inte så konstigt. Vad som är sant är svårt för oss att bedöma, men varför skulle man berätta för en god och nära vän om att SD är en "fruktansvärd människa", om detta inte stämmer alls? Att hon inte berättar om samma saker till andra personer, t ex SDs vänner, är väl inte konstigt?

Det sista, att LW och SD skulle ha haft sex endast två veckor innan mordet, kan bara komma från SD själv. Det är något som ingen annan någonsin kan eller kommer kunna styrka.
Det ligger i linje med att visa att de hade en god relation tillsammans, precis som Nordsjöloggningen antyder. Att LW inte är rädd för SD, utan umgås med honom t om intimt.

Men det skulle också kunna visa att om det stämmer, så finns det all anledning för SD att känna svartsjuka/förlorad kontroll om LW åker till Norge och sover i samma tält som BeholderX.

Jag får en dålig feeeling runt detta som pekar på eventuella efterloggningar och nya postare i tråden som matar in uppgifter om hur saker och ting förhåller sig. Även om det lätt blir övertolkningar av både geocachingloggar, bilder, undermeningar och små blinkningar, så kan jag inte hjälpa att denna uppgift om att de hade sex så nära inpå mordet gör mig misstänksam. Misstänksam på motivet att berätta om detta. Röra om i grytorna.

Jag får en dålig feeling runt att denna person saknar den balans om vad man lägger ut på nätet, vad man berättar för vänner och hur dessa förnedrande uppgifter/bilder skadar HDs anseende och förmodligen känslor. Barnen. Det finns som jag har sagt tidigare en distanslöshet och en svårighet hos SD att fatta/bry sig om balansen.

Det är denna brist på balans som ger mig en mycket dålig feeling.
Citera
2018-12-04, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Det där med att inte dra igång "trådsanningar" gäller inte dig, eller?

Vid bil å bullbråket så ville han tydligen inte, åtminstone
inte den gången.
Citera
2018-12-04, 10:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, men du missade vilken burk det var, genom att skippa första meningen i hennes text:
"Jaha, bästa Minimannen, då var det dags att logga din burk ikväll!"

Minimannen är väl den yngsta killen som fyllde 12 år när LW blev mördad?
Och 2014 var han då 8 år när han gömde sin burk i parken.
Så vilken park? Jag tror faktiskt att det kan vara parken precis nedanför deras lägenhet, dvs 20-30 meter hemifrån. Han kan ju inte ha fått gå några längre sträckor ensam för att gömma en burk.
Och storebror som var 16 vid mordet, var alltså 12-13 år då och satt uppe.
https://www.google.com/maps/@59.2890651,15.1846723,53a,35y,6.25h,45.04t/data=!3m1!1e3

Den fina texten till sitt yngsta barns första cach, är ett fint minne för honom som förlorade sin mor i sitt hem på sin födelsedag. Aldrig trodde hon att den texten skulle kunna användas för att smutsa ner hennes moderskap. Det är ett fint minne som inte ska användas som ett vapen.

Rubriken lyder "aktuella fall brott och kriminalfall" och inte en som du tycks tro en nekrolog över LW.

Dina förtvivlat censurerade texter om LWs sidor du kallar smutsiga gör att du heller aldrig kommer förstå vad som gett mördaren motiv till mordet. Förstår inte ditt deltagande i tråden om du inte är intresserad av se saker som dom verkligen är?

Tycker det är oförsvarligt lämna sjuka småbarn hemma mitt i natten men inte kallar jag LW smutsig för det.

Vill påminna dig om trådens rubrik och att uppgifterna du kallar vapen endast är relevanta av den anledningen att visa på hur gränslöst driven Lena Wesström var vilket varit den utlösande faktorn till avdagatagandet av henne.

Hädanefter scrollar jag förbi dina från sanningen så omsorgsfullt tvättade poster.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-12-04 kl. 11:43.
Citera
2018-12-04, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vid bil å bullbråket så ville han tydligen inte, åtminstone
inte den gången.

Vad var det då han inte ville? Komma in på en fika och prata ut som enbart vänner? Ja, det tror jag. Dessutom är jag övertygad om att paret inte hade någon sexträff efter bilmisshandeln. Att de skulle ha haft det är något som förmedlas av de som vill försöka rentvå MGM.
Citera
2018-12-04, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Just ja. Men originalhandlingar finns väl hos polisen? Det är knappast till hans fördel att han tillgriper dylika metoder, men ger en bild av hans karaktär.

Det framträder en Dr Jekyll & Mr Hyde bakom en till synes präktig fasad.
Citera
2018-12-04, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Dessutom är jag övertygad om att paret inte hade någon sexträff efter bilmisshandeln. Att de skulle ha haft det är något som förmedlas av de som vill försöka rentvå MGM.

Men om de nu skulle ha haft dylika träffar så kan det väl lika gärna, ev mer, tala för att SD är GM; att det varit mer starka känslor i omlopp/en ökad risk för okontrollerad svartsjuka etc?
Citera
2018-12-04, 11:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag får en dålig feeling runt att denna person saknar den balans om vad man lägger ut på nätet, vad man berättar för vänner och hur dessa förnedrande uppgifter/bilder skadar HDs anseende och förmodligen känslor. Barnen. Det finns som jag har sagt tidigare en distanslöshet och en svårighet hos SD att fatta/bry sig om balansen.

Det är denna brist på balans som ger mig en mycket dålig feeling.
Jag undrar om du inte projicerar rätt friskt här.
Citera
2018-12-04, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Vad var det då han inte ville? Komma in på en fika och prata ut som enbart vänner? Ja, det tror jag. Dessutom är jag övertygad om att paret inte hade någon sexträff efter bilmisshandeln. Att de skulle ha haft det är något som förmedlas av de som vill försöka rentvå MGM.

Du tror väl inte på fullt allvar att det handlade om å bara prata
å äta bullar.
Han har kört henne i sin bil, prata hade dom nog fan hunnit med.

Hon kunde inte gärna säga sanningen till polisen, hur hade
det låtit, "jag va så jävla kåt å ville få mig ett riktigt skjut", då
hade nog blå åkt därifrån på stört.

Om dom låg med varann efter bråket spelar inte så stor roll i mina ögon,
tycker inte att det varken friar eller fäller SD.
Hur tänker du där?
Citera
2018-12-04, 11:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men om de nu skulle ha haft dylika träffar så kan det väl lika gärna, ev mer, tala för att SD är GM; att det varit mer starka känslor i omlopp/en ökad risk för okontrollerad svartsjuka etc?

Ja, det kan ju vändas emot honom också.
Jag misstänker dock att efter anmälningarna har det blivit alltmer konfliktfyllt på flera plan.
Något som Sh. Holmes och flera andra (mirdidjul66, 18 carat t ex) berätta om.

Detta vill mgm tvätta bort. Det som kanske har varit en period med en spiral av ökande hot, stalking mm som till sist utmynnade i ett mord, misstänker jag att mgm vill få se ut som att de hade ett sexuellt förhållande och att LW inte alls var rädd för att umgås med honom. Dvs, det fanns inget hot från hans sida.

Under tiden har hon dessutom träffat andra män, så det betyder ju då att hon lever ett riskfyllt liv. Att det på så sätt finns flera andra som borde vara misstänkta.

Det är min spekulation om hans motiv till att vilja visa att de fortsatte att träffas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in