Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Som jag skrivit tidigare:
HD får reda på deras affär i samband med bilincidenten.
SD och LW fortsätter umgås och även på LW:s initiativ, trots det hemska brott SD utsatte LW för.
Till vissa vänner pratar och målar hon upp en bild där SD är en fruktansvärd människa (främst till såna som inte har kontakt med SD). Där framgår det att hon "vägrar" åka samma bil och till samma cacher som SD.
Till personer som umgås med SD är det en helt annan version LW berättar om.
LW kontaktar HD ett par gånger och dom träffas även för att prata ut. LW vill inte tappa vänskapen med varken HD eller SD framgår det. HD är inte intresserad att vara LW:s vän mer, men kommer inte gå omvägar om dom möts.
I mars 2017 tar HD beslut att hon vill gå annan väg utan SD, hon litar inte på honom. Dom påbörjar en separation. Hennes förhoppning är att dom ska hitta tillbaka till varandra och detta jobb är nått som pågår än.
SD och LW fortsätter träffas, om än sällan, både för att geocacha och för sex.
Sista gången LW och SD har sex är ett par veckor innan mordet.
Allt detta är min sammanställning från SD/HD själva, men främst från närstående till SD/HD/LW och person som haft viss insyn i utredningen.
Att LW berättar om olika saker för olika människor är kanske inte så konstigt. Vad som är sant är svårt för oss att bedöma, men varför skulle man berätta för en god och nära vän om att SD är en "fruktansvärd människa", om detta inte stämmer alls? Att hon inte berättar om samma saker till andra personer, t ex SDs vänner, är väl inte konstigt?
Det sista, att LW och SD skulle ha haft sex endast två veckor innan mordet, kan bara komma från SD själv. Det är något som ingen annan någonsin kan eller kommer kunna styrka.
Det ligger i linje med att visa att de hade en god relation tillsammans, precis som Nordsjöloggningen antyder. Att LW inte är rädd för SD, utan umgås med honom t om intimt.
Men det skulle också kunna visa att om det stämmer, så finns det all anledning för SD att känna svartsjuka/förlorad kontroll om LW åker till Norge och sover i samma tält som BeholderX.
Jag får en dålig feeeling runt detta som pekar på eventuella efterloggningar och nya postare i tråden som matar in uppgifter om hur saker och ting förhåller sig. Även om det lätt blir övertolkningar av både geocachingloggar, bilder, undermeningar och små blinkningar, så kan jag inte hjälpa att denna uppgift om att de hade sex så nära inpå mordet gör mig misstänksam. Misstänksam på motivet att berätta om detta. Röra om i grytorna.
Jag får en dålig feeling runt att denna person saknar den balans om vad man lägger ut på nätet, vad man berättar för vänner och hur dessa förnedrande uppgifter/bilder skadar HDs anseende och förmodligen känslor. Barnen. Det finns som jag har sagt tidigare en distanslöshet och en svårighet hos SD att fatta/bry sig om balansen.
Det är denna brist på balans som ger mig en mycket dålig feeling.