Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-03, 23:36
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
SvD försöker dölja sitt misstag. Så här inleds Nujen-artikeln idag:

https://www.svd.se/ozz-nujen-janne-josefsson-jiddrade-med-fel-kille

Jämfört med orginaltexten:

SvD har alltså ändrat gårdagens lögnaktiga påstående att Nujen är rentvådd, till att han fått en slags upprättelse.

Ha ha, så fattigt SvD!

Våra svenska s.k "journalister" är så jävla värdelösa. Verkligen helt bortom räddning.

Uruselt.
Citera
2018-12-04, 00:56
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Är möjligen Lars Berge som gjorde Nujen-reportaget i Svenska Dagbladet, via blodsband förbunden med sosse-pampan U*sula Be*ge? Ett långskott, visst, men det finns ganska få (510, 16 år och äldre, på Ratsit) Berge i hela riket. Hon är nio år äldre än han och de bor med ett avstånd på knappt två km till varandra. De tjänar lite samma sak. Kan hon var hans storasyster?

(*=r)
Citera
2018-12-04, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
Jag har följt den här tråden sedan starten. Jag är som alla andra fullständigt förbryllad över Özz beteende och arrogans. I Uppdrag granskning och nu senast, intervjun i SvD.

Janne Josefsson jiddrade med fel kille? Vilket skitsnack, Özz gick ju ut i Expressen och bad om en ny chans, efter han gjort bort sig i UG.

Ett stort tack till Medianox och andra vettiga här i tråden!
Intressant här är vad sådan retorik ofta syftar till: en sorts hotelse.

Özz Nujen försöker alltså uppträda hotande på så sätt att folk (läs vanliga människor) ska få veta vad Özz Nujen går för, eller kan gå för, om det skulle behövas...

Att säga att någon jiddrar med fel person, även om det sker indirekt uttryckt ("Janne Josefsson jiddrade med fel kille"), är alltså fråga om ett hotfullt statement från Özz Nujens sida. Allvarligt.

Özz Nujens agenda verkar helt enkelt handla om att försöka få upprättelse - mot bakgrund av dylika misstankar om skattebrott, i fråga om en person vilken stått bakom det värsta terrordådet i Sverige sedan åtminstone 1940-talet - genom att söka respekt från folk via hotfull retorik.

Kan Özz Nujens retoriska metod verkligen imponera på någon?
Citera
2018-12-04, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
SvD försöker dölja sitt misstag.
https://www.svd.se/ozz-nujen-janne-josefsson-jiddrade-med-fel-kille
SvD har alltså ändrat gårdagens lögnaktiga påstående att Nujen är rentvådd, till att han fått en slags upprättelse.
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ha ha, så fattigt SvD!

Våra svenska s.k "journalister" är så jävla värdelösa. Verkligen helt bortom räddning.

Uruselt.
Man såg på Twitter häromdagen att Svenska Dagbladet var spaka och oroliga i samband med när de länkade till Özz Nujen-artikeln. SvD sökte via pretentiös anvisning förvarna och injaga fruktan hos Twittermedlemmar inför ditos kommentarer på SvD:s tweet; twittrare fick på uppseendeväckande vis veta att de inte skulle ha något som helst för att försöka kommentera SvD:s Özz Nujen-artikel på något ifrågasättande sätt. SvD skulle liksom (bröstade sig SvD) betrakta sådant som ingenting annat än hot och hat, och detta skulle komma att anmälas! Bara så att folk fick veta. Folk på Twitter har ännu inte slutat skratta åt SvD:s utpressningsuppförande.

Sättet som Svenska Dagbladet här försöker putsa på SvD-Özz Nujen-bilden är i sin ängslighet ganska festligt.
Citera
2018-12-04, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Inkommen anmälan om olovlig verksamhet registrerad i Miljö- och hälsoskyddsnämnden idag...

Så det är inte en sommarbostad för familjen Nüjen-Damm?

Har du möjlighet att här lägga in anmälan till Miljö- och hälsoskyddsnämnden för de bägger eller den fastighet de gäller? Jag vill minnas av de första artiklarna i Hela Gotland att i vart fall den ena fastigheten skulle bli en stor mötesplats för kultur och närliggande ämnen.
Citera
2018-12-04, 10:21
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Så det är inte en sommarbostad för familjen Nüjen-Damm?

Har du möjlighet att här lägga in anmälan till Miljö- och hälsoskyddsnämnden för de bägger eller den fastighet de gäller? Jag vill minnas av de första artiklarna i Hela Gotland att i vart fall den ena fastigheten skulle bli en stor mötesplats för kultur och närliggande ämnen.

Jag tror att du hittar svaret i inlägg #8154.
Citera
2018-12-04, 10:40
Medlem
Jag har bara sett uppgift att en inkommen anmälan har registrerats i det publika diariet som är tillgängligt via webb. Det är väldigt kortfattad information, går inte att se detaljer:

Citat:
Handlingsnummer MHN 2018/7:22
Åtgärd/Handling Anmälan olovlig verksamhet
Riktning In
Registreringsdatum 2018-12-03
Handlingstyp Anmälan
Citera
2018-12-04, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carnefice
Man såg på Twitter häromdagen att Svenska Dagbladet var spaka och oroliga i samband med när de länkade till Özz Nujen-artikeln. SvD sökte via pretentiös anvisning förvarna och injaga fruktan hos Twittermedlemmar inför ditos kommentarer på SvD:s tweet; twittrare fick på uppseendeväckande vis veta att de inte skulle ha något som helst för att försöka kommentera SvD:s Özz Nujen-artikel på något ifrågasättande sätt. SvD skulle liksom (bröstade sig SvD) betrakta sådant som ingenting annat än hot och hat, och detta skulle komma att anmälas! Bara så att folk fick veta. Folk på Twitter har ännu inte slutat skratta åt SvD:s utpressningsuppförande.

Sättet som Svenska Dagbladet här försöker putsa på SvD-Özz Nujen-bilden är i sin ängslighet ganska festligt.

SvD-artikeln är ett misslyckat försök att fria Özz Nujen från alla brottsmisstankar, det har tidningens ansvariga utgivare redan insett genom att ändra rubriken i digitalupplagan. Det jag finner mest uppseendeväckande är dock inte beställningsartikeln i sig, utan kommentarerna i direkt anslutning till den av Lennart Weiss. Att en direktör i stort byggföretag som Veidekke går ut i sociala medier och försvarar Özz Nujen och hans släktingars svartbyggen, är redan det synnerligen anmärkningsvärt. Men att han dessutom säger, att det inte är ett så stort "moraliskt" lagbrott att anlita svart arbetskraft, borde faktiskt skapa större rubriker än Özz Nujens och hans släktingars eskapader. Här har vi alltså en av byggbranschens egna företrädare föreslagen kommande socialdemokratisk bostadsminister, som indirekt uppmuntrar till lagbrott! Jag tar mig bara för pannan och är glad att jag emigrerat. Det går utför för Sverige.

Tillägg: Veidekke Sverige AB är ett bolag som är uppbyggt av ca 200 dotter- och sidobolag som täcker det mesta inom byggsektorn. Bolaget har på senare år varit anmärkningsvärt framgångsrikt på att upphandla just offentliga uppdrag. Om bolaget lever som man lär finns här alltså stort utrymme för just svart arbetskraft.
Senast redigerad av medianox 2018-12-04 kl. 11:07.
Citera
2018-12-04, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
SvD-artikeln är ett misslyckat försök att fria Özz Nujen från alla brottsmisstankar, det har tidningens ansvariga utgivare redan insett genom att ändra rubriken i digitalupplagan. Det jag finner mest uppseendeväckande är dock inte beställningsartikeln i sig, utan kommentarerna i direkt anslutning till den av Lennart Weiss. Att en direktör i stort byggföretag som Veidekke går ut i sociala medier och försvarar Özz Nujen och hans släktingars svartbyggen, är redan det synnerligen anmärkningsvärt. Men att han dessutom säger, att det inte är ett så stort "moraliskt" lagbrott att anlita svart arbetskraft, borde faktiskt skapa större rubriker än Özz Nujens och hans släktingars eskapader. Här har vi alltså en av byggbranschens egna företrädare föreslagen kommande socialdemokratisk bostadsminister, som indirekt uppmuntrar till lagbrott! Jag tar mig bara för pannan och är glad att jag emigrerat. Det går utför för Sverige.

Har för mig att Weidekke var ett av de företag som tidigare backat upp Özz när han hängde på repen och hade svårt att få gigg. Kan dock minnas fel.

Oavsett så förstår man verkligen att det finns ett etablissemang som söker styra vilka som får stöd och ska räddas när de satt sig i klistret. Özz är ju ett affichnamn för den goda och anständiga sidan som "lyckad" 100 % kurd och 100 % svensk.

Det är ungefär som att se en politiskt korrekt variant av Saving private Ryan iscensättas av ett ansiktslöst etablissemang. Özz ska räddas till varje pris. Expressen engageras. Facket engageras. SvD engageras. Det dras i trådar från alla håll och kanter. Antagligen har myndighetschefer redan nu fått diskreta telefonsamtal om skrivelsen.

Özz bilden är som en variant av Sverige bilden. Den får inte fläckas.
Senast redigerad av Ottokar 2018-12-04 kl. 11:11.
Citera
2018-12-04, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox

Tillägg: Veidekke Sverige AB är ett bolag som är uppbyggt av ca 200 dotter- och sidobolag som täcker det mesta inom byggsektorn. Bolaget har på senare år varit anmärkningsvärt framgångsrikt på att upphandla just offentliga uppdrag. Om bolaget lever som man lär finns här alltså stort utrymme för just svart arbetskraft.

Hoppsan! Stycket i konversationen på Facebook där Lennart Weiss uttalade sig om det "moraliska" lagbrottet har plötsligt redigerats bort! Som ni ser får vi allt fler följare - och tråden kanske med tiden utvecklas till ett riktigt mångkulturellt ställe.
Citera
2018-12-04, 11:33
Medlem
Som sagt så läser ju Özz & co denna tråd...

Från SvD- artikeln:
"På Flashback finns i dag 700 sidor av spekulationer om familjen Nûjens kopplingar till terrorsekten IS. "
Citera
2018-12-04, 12:26
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Som sagt så läser ju Özz & co denna tråd...

Från SvD- artikeln:
"På Flashback finns i dag 700 sidor av spekulationer om familjen Nûjens kopplingar till terrorsekten IS. "

Hahaha, dagens garv. Hur många gånger har bokstavskombinationen I och S förekommit i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in