2018-12-04, 07:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Tror du man blir kompetent av att vara kvinna eller av att vara central i verksamheten?
Sen säger du halva befolkningen, precis som att alla män skulle kunnat bli tilltänkta för de tjänsterna?
När sanningen är att kanske en procent överhuvudtaget kommit på fråga, så när du säger hälften, så säger jag 99% och kommer mycket närmare sanningen.

Jag har en känsla av att du tror att det bara handlar om missunnsamhet, rätt eller fel?
Då ska jag berätta en bit fakta för dig.
Du vet Fotbolls VM?
Det är öppet för alla spelare. Inte bara män.
Sen har vi ett Fotbolls VM för damer, som är "bara" för damer.

Är man bra nog får man spela i landslaget. Är man tjej får man spela i tjejlandslaget. Om man ska få chansen att spela alls.

Och du:
Fri entré, 432 åskådare:
https://www.dn.se/sport/ishockey/ingen-djurgardssupporter-om-man-aldrig-gar-pa-damerna/

Vägra inse sanningen...
Såhär, de får spela vad de vill, men har man en publik på 400 pers med gratis inträde borde de inte få spela på Globen eller Hovet. De ska spela på Zinkensdamm eller Östermalms IP som är anpassad till den publiken.

Lika lön kan de glömma.

Varför skriver du detta om fotboll till mig? Bästa exemplet du kommer på?
Jag är inte för varken kvotering el lika fördelning av egentjänade pengar, så den behöver vi inte ens diskutera, framförallt inte kopplat till fotboll.

Jamen precis, 99% ges aldrig chansen. Hur f a n kan då män här sitta och hävda gång på gång att de är så övertygande om att män som grupp skulle vara mer kompetenta eller bättre?
Bra, då slog du hål på den myten.
Citera
2018-12-04, 09:03
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag är inte för varken kvotering el lika fördelning av egentjänade pengar, så den behöver vi inte ens diskutera, framförallt inte kopplat till fotboll.

Jamen precis, 99% ges aldrig chansen. Hur f a n kan då män här sitta och hävda gång på gång att de är så övertygande om att män som grupp skulle vara mer kompetenta eller bättre?
Fotbollsjämförelsen var ett exempel för dem som inte hängt med i våra andra diskussioner för att illustrera "on topic" vad vi pratar om.
Är du inte för kvotering, men ändå ställer dig frågan varför 50% inte är tilltänkta så måste jag ju visa att 50% är till 99% en falsk dikotomi på något sätt och det här kanske inte är det bästa, men det är tydligt och en hyggligt korrekt beskrivning av verkligheten.

Det feministiska narrativet om maktfördelning är därför i stort sett en komplett lögn. Det är inte och kommer aldrig bli 50/50. Dels för att det det inte handlar om 50/50 som är påtänkta för dessa roller. Bland kvinnor kanske det är en på 1000 som har de egenskaper som krävs. Bland män kanske det är 1/200?

Inget av det där berör dig eller mig oavsett kön.
Citera
2018-12-04, 09:22
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Är du missnöjd med detta? Låter så när du medvetet vill få in en nedvärderande "och teaterbesök" i din kommentar.
Men du har iallafall rätt i att det handlar om just val. Prioriteringar. Inte att män överlag skulle vara mer kompetenta än kvinnor om kvinnor lägger ner samma ansträngning och tid på jobbet.
Nej jag är varken missnöjd eller nedvärderande.

Jag själv väljer ju familj och mina fritidssysslor framför karriär i nästan alla lägen jag kan välja.
Citera
2018-12-04, 09:26
Medlem
Pungterings avatar
Citat:

De flesta männen är avsevärt sämre än de kvinnor som är i topp. Det är därför dessa kvinnor är där de är.

Detta gäller kvinnor med. De flesta är sämre än de i topp.
Citera
2018-12-04, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
De flesta männen är avsevärt sämre än de kvinnor som är i topp. Det är därför dessa kvinnor är där de är.

Jag ser ett problem med kvinnor på ansvarsfulla poster som inte har med fack-kompetens att göra.
Vad man vill ha är en person som vågar stå upp för vad som är rätt även när det blåser, och det är definitivt inte en beskrivning av en typisk konflikträdd med ändå uppkäftig kvinna som istället gör allt för att hålla sin egen rygg fri.
Citera
2018-12-04, 10:05
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jag ser ett problem med kvinnor på ansvarsfulla poster som inte har med fack-kompetens att göra.
Vad man vill ha är en person som vågar stå upp för vad som är rätt även när det blåser, och det är definitivt inte en beskrivning av en typisk konflikträdd med ändå uppkäftig kvinna som istället gör allt för att hålla sin egen rygg fri.
Bättre om kvinnor skaffar sig ett levebröd där dom är sin egen chef. Säg vad man vill om bloggare och traditionella kvinnor som har typ en youtube-kanal eller hemsida men korkade är dom inte. Kan det vara så att kvinnor kastar skit på dessa för dom är avundsjuka?
Citera
2018-12-04, 10:07
Medlem
Pungterings avatar
Citat:

Det tycker jag även stämmer på majoriteten av män som blivit chefer och liknande.

Jag har haft lika många bra kvinnliga som manliga chefer. (1 av varje)
Citera
2018-12-04, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Det tycker jag även stämmer på majoriteten av män som blivit chefer och liknande.

Jag har haft lika många bra kvinnliga som manliga chefer. (1 av varje)

Du har en poäng där, men statistiskt sätt är kvinnor mer konflikträdda. Jag säger inte att alla kvinnor är olämpliga eller något motsvarande om män och förstår att min post är provocerande, men det är inte bara fack-kompetens som gäller och det finns statisktiska skillnader mellan könen även gällande annat.
Citera
2018-12-04, 10:23
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Vi kvinnor är bra på att spela på känslor, gråta och få vår vilja igenom. Männen hänger inte alls med utan tassar snart omkring och lyder.

Kvinnor är totalt överlägnsna på offerrollen. Dock tror jag den storhetstiden är passé inom kort och då kommer män inte längre på det spelet.
Citera
2018-12-04, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Bättre om kvinnor skaffar sig ett levebröd där dom är sin egen chef. Säg vad man vill om bloggare och traditionella kvinnor som har typ en youtube-kanal eller hemsida men korkade är dom inte. Kan det vara så att kvinnor kastar skit på dessa för dom är avundsjuka?

Ja, konkurrensen inom könen är säkert betydligt större än mellan könen. Snackar vi inte om hatande feminister, så är det ju en fördel att ha motsatt kön. Kvinnor hjälper män, och tvärt om.
Tänk dig en bloggerska som skriver fel saker. Ujujuj, vilken cirkus i hönsgården. En man som skriver fel saker? Tja, det går över.
Citera
2018-12-04, 10:29
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Du har en poäng där, men statistiskt sätt är kvinnor mer konflikträdda. Jag säger inte att alla kvinnor är olämpliga eller något motsvarande om män och förstår att min post är provocerande, men det är inte bara fack-kompetens som gäller och det finns statisktiska skillnader mellan könen även gällande annat.
Absolut.

Min poäng är att snittmannen är en urusel ledare.

Precis som snittkvinnan.
Citera
2018-12-04, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Vi kvinnor är bra på att spela på känslor, gråta och få vår vilja igenom. Männen hänger inte alls med utan tassar snart omkring och lyder.

Kvinnor kan vara väldigt hjälpsamma de också. För en man kanske inte just tårar fungerar, men nog kan man få onödigt mycket hjälp om man frågar på rätt sätt. Jag ser absolut inte ner på kvinnor när de vill vara till lags, och det tycker jag inte att du skall göra om män heller. Verkar som att du gör det.
Mår du bra av det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in