2018-12-04, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Visst är det så.
Man har abdikerat sitt föräldraskap om man lämnar sjuka småbarn ensamma alls och absolut inte mitt i natten det skulle jag med kraft sätta stopp för.
La till i mitt inlägg en undran om ålder på barnen (SD:s kontra LW:s)... LW:s stora son är tonåring men hur gamla är SD:s barn?
Och var det "mitt i natten", den stora sonen var tydligen vaken...
Citera
2018-12-04, 08:09
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Carinah78 uttrycker det så mycket bättre än mej.
2018-07-30, 21:27 #19116
Carinah78
"Däremot tvekar jag inte att utpeka LW som en svikare visavi de tre barnen. Ingenstans har jag sett att LW gett sina barn total uppmärksamhet, utan istället är hon på ett närmast chockerande nonchalant vis benägen att närsomhelst på natten kasta sig iväg för att leta efter en burk. En vuxen kvinna som beter sig extremt omoget och självupptaget. Säkert kommer en del i tråden att kasta sig över min gammalmodiga inställning om att jag aldrig skulle lämna mina barn ensamma mitt i natten, på det vis och med sån grund som LW gjorde det.

Vikten av att kanske få till en "FTF" eller en magisk, het date, tycks ha varit LW:s drivfjäder och kompass. Allt det där pekar bort från barnen och deras behov av att ha en, åtminstone fysiskt, närvarande mamma hos sig. LW svek sitt moderskap."

2018-06-24, 13:53 #11806
GilGrissom82

Dessutom litet intressant i sammanhanget när hon skriver att hon "smög iväg när ni (läs barnen) somnat och storebror satt uppe en stund till". Vilket visar att hon faktiskt kunde ge sig iväg efter mörkrets inbrott medan barnen sov.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=e9922476-ae8f-4d2a-b72e-494a0618abff

"Har sparat den till någon dag när jag vill ta en burk snabbt och lätt och det blev idag när du och din syster var hemma och var skruttiga. Smög iväg när ni somnat och storebror satt uppe en stund till. Parken var mörk nu, men jag hittade den ändå, den sitter fortfarande så fint på plats! Inga mugglare att smyga för var det heller :-) Blev den första att skriva på baksidan, så det finns plats för rätt många till. Den är så fin och trevlig din första cache och funkar utmärkt att hitta med hjälp av koordinaterna - grattis! /Mamma"

Ang sista stycket så smög hon ut i natten och loggade sonens burk i lekparken precis intill bostaden. Dock kanske det var för att möta SD som FTF:ade...
Citera
2018-12-04, 08:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
La till i mitt inlägg en undran om ålder på barnen (SD:s kontra LW:s)... LW:s stora son är tonåring men hur gamla är SD:s barn?
Och var det "mitt i natten", den stora sonen var tydligen vaken...

Den stora sonen var bara 12 år då. Detta var år 2014. Barn ska inte ha ansvar för sjuka småsyskon.

Tycker diskussionerna om SD:s dåliga föräldraskap ska läggas ner för då kommer per automatik Lenas föräldraskap fram. De var båda samma "skrot och korn" vilket troligtvis var därför de drogs så starkt till varandra.
Citera
2018-12-04, 08:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Carinah78 uttrycker det så mycket bättre än mej.
2018-07-30, 21:27 #19116
Carinah78
"Däremot tvekar jag inte att utpeka LW som en svikare visavi de tre barnen. Ingenstans har jag sett att LW gett sina barn total uppmärksamhet, utan istället är hon på ett närmast chockerande nonchalant vis benägen att närsomhelst på natten kasta sig iväg för att leta efter en burk. En vuxen kvinna som beter sig extremt omoget och självupptaget. Säkert kommer en del i tråden att kasta sig över min gammalmodiga inställning om att jag aldrig skulle lämna mina barn ensamma mitt i natten, på det vis och med sån grund som LW gjorde det.

Vikten av att kanske få till en "FTF" eller en magisk, het date, tycks ha varit LW:s drivfjäder och kompass. Allt det där pekar bort från barnen och deras behov av att ha en, åtminstone fysiskt, närvarande mamma hos sig. LW svek sitt moderskap."

2018-06-24, 13:53 #11806
GilGrissom82

Dessutom litet intressant i sammanhanget när hon skriver att hon "smög iväg när ni (läs barnen) somnat och storebror satt uppe en stund till". Vilket visar att hon faktiskt kunde ge sig iväg efter mörkrets inbrott medan barnen sov.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=e9922476-ae8f-4d2a-b72e-494a0618abff

"Har sparat den till någon dag när jag vill ta en burk snabbt och lätt och det blev idag när du och din syster var hemma och var skruttiga. Smög iväg när ni somnat och storebror satt uppe en stund till. Parken var mörk nu, men jag hittade den ändå, den sitter fortfarande så fint på plats! Inga mugglare att smyga för var det heller :-) Blev den första att skriva på baksidan, så det finns plats för rätt många till. Den är så fin och trevlig din första cache och funkar utmärkt att hitta med hjälp av koordinaterna - grattis! /Mamma"

Ja, men du missade vilken burk det var, genom att skippa första meningen i hennes text:
"Jaha, bästa Minimannen, då var det dags att logga din burk ikväll!"

Minimannen är väl den yngsta killen som fyllde 12 år när LW blev mördad?
Och 2014 var han då 8 år när han gömde sin burk i parken.
Så vilken park? Jag tror faktiskt att det kan vara parken precis nedanför deras lägenhet, dvs 20-30 meter hemifrån. Han kan ju inte ha fått gå några längre sträckor ensam för att gömma en burk.
Och storebror som var 16 vid mordet, var alltså 12-13 år då och satt uppe.
https://www.google.com/maps/@59.2890651,15.1846723,53a,35y,6.25h,45.04t/data=!3m1!1e3

Den fina texten till sitt yngsta barns första cach, är ett fint minne för honom som förlorade sin mor i sitt hem på sin födelsedag. Aldrig trodde hon att den texten skulle kunna användas för att smutsa ner hennes moderskap. Det är ett fint minne som inte ska användas som ett vapen.
Citera
2018-12-04, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Den stora sonen var bara 12 år då. Detta var år 2014. Barn ska inte ha ansvar för sjuka småsyskon.

Tycker diskussionerna om SD:s dåliga föräldraskap ska läggas ner för då kommer per automatik Lenas föräldraskap fram. De var båda samma "skrot och korn" vilket troligtvis var därför de drogs så starkt till varandra.
Håller med Dig... barn ska inte vara isf en förälder... Honan6 skriver i inlägg ovan att det var i närheten av LW:s hem när hon gick ut på kvällen.

Vad menar Du... "samma skrot och korn"... på vilket vis drogs dom till varandra... för att dom inte var/är någon förebild som föräldrar...?

Fortfarande tycker jag att SD gör allt för att få åka ut på sina geo-turer... i stället för att göra allt för att få umgås med sina barn.
Citera
2018-12-04, 08:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
När jag läser det där, undrar jag om SD ägnade sig åt psykisk misshandel av HD genom att lägga ut sånt där offentligt. Dessutom riktat till deras bekantskapskrets. Vet inte om den tanken gör mig till en HD-kramare eller en vi-som-tror-att-HD-har-ett-finger-med-i-mordet-are. Men det känns som om det varit flera fula taskspel med i bakgrunden till det som hände.

Jag minns att det i början av tråden kom fram sådana loggtexter och bilder som visade SD och LW när de var ute och cachade. Det kändes som att varningsklockorna för HD borde ringa.

Antingen har SD ingen riktig känsla för vad man gör/inte gör (distanslös) och gör det för att visa andra vilken fantastisk tjej han är ute med (dvs vilken förträfflig kille han är som kan fånga denna tjej) eller så gör han det för att förnedra HD.

Tror mest på det första. Han är obetänksam, tänker inte så mycket på andra och är helt uppe i sitt.
Citera
2018-12-04, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Du minns totalt fel!
Tydligen är inte mitt "pensionärsminne" helt tokigt... men Du som skrev det borde komma ihåg ännu tydligare...
Citera
2018-12-04, 08:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Håller med Dig... barn ska inte vara isf en förälder... Honan6 skriver i inlägg ovan att det var i närheten av LW:s hem när hon gick ut på kvällen.

Vad menar Du... "samma skrot och korn"... på vilket vis drogs dom till varandra... för att dom inte var/är någon förebild som föräldrar...?

Fortfarande tycker jag att SD gör allt för att få åka ut på sina geo-turer... i stället för att göra allt för att få umgås med sina barn.

Jag såg honan6 inlägg efter att jag skickade mitt.

Jag menade inte att det var likadana i fråga om föräldraskap utan generellt sätt. Båda verkade väldigt pigga och aktiva, kunde inte sitta still, insnöade på geocaching nästan till varje pris.

Jag tycker för övrigt också det är fel att lämna sina barn som SD gör.
Citera
2018-12-04, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag såg honan6 inlägg efter att jag skickade mitt.

Jag menade inte att det var likadana i fråga om föräldraskap utan generellt sätt. Båda verkade väldigt pigga och aktiva, kunde inte sitta still, insnöade på geocaching nästan till varje pris.

Jag tycker för övrigt också det är fel att lämna sina barn som SD gör.
Kanske SD (GM eller ej) kan lära sig något när han läser tråden här (som jag är helt övertygad om att han gör).
Både SD och LW hade, som jag tror, barnen varannan vecka och då borde det vara prio ett att umgås med dom.
Som ensamstående mamma från det att mitt barn var 2.5 la jag mitt intresse på barnet trots att jag hade barnet hela tiden förutom varannan helg. Då fanns det inget som plingade till iof...
Citera
2018-12-04, 09:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Hon kanske inte alls hade något signalement. Bara sett någon stå och prata..
Ja, sikten kan ha varit skymd så att hon bara såg munnen.
Citera
2018-12-04, 09:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, sikten kan ha varit skymd så att hon bara såg munnen.

Javisst, kanske hade rånarluva på sig?

Skulle vilja säga att det ibland är svårt att minnas exakta detaljer när man observerar något, särskilt om man inte vet att det man ser är något väsentligt.

Man kanske minns att det var en mansperson, kanske minns man i grova drag att personen såg ut att vara i en viss ålder (ung-gammal), längd och kropskonstitution (smal/tjock, kort/lång) viss stil (kostymstil, joggingkläder, adidasbrallor- gympaskor, luva) mörkklädd/ljusklädd. Personen stod still, gick fram-och -tillbaka, sprang, gick hastigt/lugnt.

Om man vaknar kanske det som fick en att vakna är det man fokuserar på. T ex om man hör uppbragta röster, så kanske fokus blir på vad som händer, snarare än personerna.
Om man redan är vaken och råkar kasta ett öga utanför fönstret och ser en man ståendes där, kanske man försöker se vem det är, varför står han utanför och snackar och med vem?

Jag tror att det kan vara svårt att minnas några detaljer om det inte är något särskilt som sticker ut.
Citera
2018-12-04, 10:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Självklart hade LW intresse av detta sex med SD annars hade hon väl anmält honom till polisen om det var påtvingat!

Oavsett vem som var svartsjuk så fanns det något att bråka om... och resultatet blev inte bra!

Alldeles rätt, hon anmälde honom bara när han inte ville längre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in