2018-12-04, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Har du någon ide om varför LW berättade för sin vän HD att hon idkat könskärlek med hennes man?

Nää, det kan man bara spekulera i numera när LW inte kan svara på den frågan.
Citera
2018-12-04, 01:26
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Polisen har läst bunten med SMS/MMS etc som SD massbombade LW med under en en viss tid. Men LW återtog dock anmälan. Innehållet vet inte jag men LW upplevde det otrevligt och kränkande nog för en anmälan.

Ja, det enda som egentligen har framkommit om den första anmälan är några rader ur en "kraftigt maskad version" hos polisen:

"Målsägaren har sparat alla sms och mms. Förundersökning inleds. Det finns anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats."

Min gissning är att det är kopplat till
Linköping-eventet i nov-16 då hon skulle dela hotellrum med M.g.l., och SD enligt uppgift hotade med att sprida bilder/film. Den uppgiften sammanfaller tidsmässigt med anmälan hon gjorde.

Citat:
Ursprungligen postat av Dahliabelle
Vad jag minns, så var det vid den tiden någonting om att LW ville avsluta med SD, men SD ville inte, och hotade med att sprida vissa bilder och filmsnuttar (?) som LW hade skickat till honom. Kan det vara detta som låg till grund för ofredandeanmälan som hon sedan inte gick vidare med?
Citera
2018-12-04, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Ja, det enda som egentligen har framkommit om den första anmälan är några rader ur en "kraftigt maskad version" hos polisen:

"Målsägaren har sparat alla sms och mms. Förundersökning inleds. Det finns anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats."

Min gissning är att det är kopplat till
Linköping-eventet i nov-16 då hon skulle dela hotellrum med M.g.l., och SD enligt uppgift hotade med att sprida bilder/film. Den uppgiften sammanfaller tidsmässigt med anmälan hon gjorde.

Just ja. Men originalhandlingar finns väl hos polisen? Det är knappast till hans fördel att han tillgriper dylika metoder, men ger en bild av hans karaktär.
Citera
2018-12-04, 01:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Den uppgiften kan jag inte svara på, men eftersom HD själv berättat om att hon vetat om deras relation så försvinner en del motiv som att LW hotat att avslöja deras affär för HD.

Visste HD att de fortfarande brukade träffas
eller trodde hon att relationen avslutats?
Om hon trodde att de inte träffades längre
så kan det ju ändå ha varit ett motiv om LW
hotat att berätta att hon och SD fortfarande hade
en relation.
Citera
2018-12-04, 02:41
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Just ja. Men originalhandlingar finns väl hos polisen? Det är knappast till hans fördel att han tillgriper dylika metoder, men ger en bild av hans karaktär.

Ja sorry, det ska stå från polisen; dvs det som finns kvar att läsa av handlingen när överstrykningspennan gjort sitt.
Citera
2018-12-04, 06:04
Medlem
Citat:
LW ?
Har inte fått den känslan av geo-loggar från LW som visats här (att hon väljer att lämna barnen på samma sätt som framkommit från SD:s loggar). Kan dock vara så...

En stor skillnad dock är att SD har chansen att ägna mer tid åt barnen än sina egna intressen vilket LW inte har.
Citera
2018-12-04, 07:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Vad ville SD då? Han lär ju inte ha varit lika intresserad som HD av att lappa ihop deras förhållandet med tanke på att han fortsatte att träffa LW och hade sex med henne bara några veckor innan mordet. LW lär ju inte ha tvingat honom till det.. Utifrån dessa uppgifter (om de stämmer) är det väl inte orimligt att han inte gillade tanken på att LW skulle åka till Norge i sällskap med en annan man, att de digitalt diskuterade detta på mordkvälken och att han bad att få träffa henne. Har för mig att du/någon av er kommenterade upogifterna om att en sådan kommunikation dem emellan var helt befängt med tanke på att han INTE hade intresse av henne längre..

Kom igen nu! Hade sex med henne som vore hon en viljelös docka?
Du har aldrig föreställt dig LW också hon kände vällust, eller hon kanske var för fin för sånt liksom jungfru Maria.

Sannolikt är det så att LW var upprörd då hon nära inpå USA resan blev svartsjuk för att sin fd älskare SD som nu avspisar henne nu ska till USA som man och hustru med kärleksrivalen HD trots att LW nu t.o.m. använt det grövsta vapnet och avslöjat deras långvariga könskärlek.

Det finns fog för att det är ett misstag att tolka situationen som att SD var svartsjuk på LW för att hon inte avstod åka till Norge ett par dagar under den tid han själv åker på en längre försoningsresa till USA med konkurrenten HD. Man kommer fel i sin slutsats om man bortser från att USA resan inte upprörde LW samt inbillar sig att USA-resan var något som skulle utföras av plikt till HD av SD.
Citera
2018-12-04, 07:13
Medlem
Citat:
Kom igen nu! Hade sex med henne som vore hon en viljelös docka?
Du har aldrig föreställt dig LW också hon kände vällust, eller hon kanske var för fin för sånt liksom jungfru Maria.

Sannolikt är det så att LW var upprörd då hon nära inpå USA resan blev svartsjuk för att sin fd älskare SD som nu avspisar henne nu ska till USA som man och hustru med kärleksrivalen HD trots att LW nu t.o.m. använt det grövsta vapnet och avslöjat deras långvariga könskärlek.

Det finns fog för att det är ett misstag att tolka situationen som att SD var svartsjuk på LW för att hon inte avstod åka till Norge ett par dagar under den tid han själv åker på en längre försoningsresa till USA med konkurrenten HD. Man kommer fel i sin slutsats om man bortser från att USA resan inte upprörde LW samt inbillar sig att USA-resan var något som skulle utföras av plikt till HD av SD.
Självklart hade LW intresse av detta sex med SD annars hade hon väl anmält honom till polisen om det var påtvingat!

Oavsett vem som var svartsjuk så fanns det något att bråka om... och resultatet blev inte bra!
Citera
2018-12-04, 07:24
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har inte fått den känslan av geo-loggar från LW som visats här (att hon väljer att lämna barnen på samma sätt som framkommit från SD:s loggar). Kan dock vara så...

En stor skillnad dock är att SD har chansen att ägna mer tid åt barnen än sina egna intressen vilket LW inte har.

Carinah78 uttrycker det så mycket bättre än mej.
2018-07-30, 21:27 #19116
Carinah78
"Däremot tvekar jag inte att utpeka LW som en svikare visavi de tre barnen. Ingenstans har jag sett att LW gett sina barn total uppmärksamhet, utan istället är hon på ett närmast chockerande nonchalant vis benägen att närsomhelst på natten kasta sig iväg för att leta efter en burk. En vuxen kvinna som beter sig extremt omoget och självupptaget. Säkert kommer en del i tråden att kasta sig över min gammalmodiga inställning om att jag aldrig skulle lämna mina barn ensamma mitt i natten, på det vis och med sån grund som LW gjorde det.

Vikten av att kanske få till en "FTF" eller en magisk, het date, tycks ha varit LW:s drivfjäder och kompass. Allt det där pekar bort från barnen och deras behov av att ha en, åtminstone fysiskt, närvarande mamma hos sig. LW svek sitt moderskap."

2018-06-24, 13:53 #11806
GilGrissom82

Dessutom litet intressant i sammanhanget när hon skriver att hon "smög iväg när ni (läs barnen) somnat och storebror satt uppe en stund till". Vilket visar att hon faktiskt kunde ge sig iväg efter mörkrets inbrott medan barnen sov.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=e9922476-ae8f-4d2a-b72e-494a0618abff

"Har sparat den till någon dag när jag vill ta en burk snabbt och lätt och det blev idag när du och din syster var hemma och var skruttiga. Smög iväg när ni somnat och storebror satt uppe en stund till. Parken var mörk nu, men jag hittade den ändå, den sitter fortfarande så fint på plats! Inga mugglare att smyga för var det heller :-) Blev den första att skriva på baksidan, så det finns plats för rätt många till. Den är så fin och trevlig din första cache och funkar utmärkt att hitta med hjälp av koordinaterna - grattis! /Mamma"
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-12-04 kl. 07:41.
Citera
2018-12-04, 07:39
Medlem
Citat:
2018-07-30, 21:27 #19116
Carinah78
"Däremot tvekar jag inte att utpeka LW som en svikare visavi de tre barnen. Ingenstans har jag sett att LW gett sina barn total uppmärksamhet, utan istället är hon på ett närmast chockerande nonchalant vis benägen att närsomhelst på natten kasta sig iväg för att leta efter en burk. En vuxen kvinna som beter sig extremt omoget och självupptaget. Säkert kommer en del i tråden att kasta sig över min gammalmodiga inställning om att jag aldrig skulle lämna mina barn ensamma mitt i natten, på det vis och med sån grund som LW gjorde det.

Vikten av att kanske få till en "FTF" eller en magisk, het date, tycks ha varit LW:s drivfjäder och kompass. Allt det där pekar bort från barnen och deras behov av att ha en, åtminstone fysiskt, närvarande mamma hos sig. LW svek sitt moderskap."

2018-06-24, 13:53 #11806
GilGrissom82

Dessutom litet intressant i sammanhanget när hon skriver att hon "smög iväg när ni (läs barnen) somnat och storebror satt uppe en stund till". Vilket visar att hon faktiskt kunde ge sig iväg efter mörkrets inbrott medan barnen sov.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=e9922476-ae8f-4d2a-b72e-494a0618abff

"Har sparat den till någon dag när jag vill ta en burk snabbt och lätt och det blev idag när du och din syster var hemma och var skruttiga. Smög iväg när ni somnat och storebror satt uppe en stund till. Parken var mörk nu, men jag hittade den ändå, den sitter fortfarande så fint på plats! Inga mugglare att smyga för var det heller :-) Blev den första att skriva på baksidan, så det finns plats för rätt många till. Den är så fin och trevlig din första cache och funkar utmärkt att hitta med hjälp av koordinaterna - grattis! /Mamma"
Inte bra av någon förälder att lämna barnen ensamma!

Nu är det bara en kvar som kan göra bot och bättring... hoppas SD lär sig något (så länge han har chansen).

Geo verkar inte vara något för ensamstående föräldrar som inte har möjlighet att överlämna ansvaret för barnen på kvällen/natten när ett pling verkar ta över förståndet.

Måste tillägga att det har en viss betydelse för ålder på barnen hur man lämnar dom ensamma... kommer inte ihåg ålder på SD:s eller LW:s barn. Noa är väl i tonåren (LW:s son)... är SD:s barn äldre?
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-12-04 kl. 07:48.
Citera
2018-12-04, 07:47
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inte bra av någon förälder att lämna barnen ensamma!

Nu är det bara en kvar som kan göra bot och bättring... hoppas SD lär sig något (så länge han har chansen).

Geo verkar inte vara något för ensamstående föräldrar som inte har möjlighet att överlämna ansvaret för barnen på kvällen/natten när ett pling verkar ta över förståndet.

Visst är det så.
Man har abdikerat sitt föräldraskap om man lämnar sjuka småbarn ensamma alls och absolut inte mitt i natten det skulle jag med kraft sätta stopp för.
Citera
2018-12-04, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Internet gör det möjligt till många korrigeringar av texter som blir till "passande" efterkonstruktioner med nya sanningar eller ensidiga uppfattningar om verkligheten? Kan bl a vara sånt SD sysslar med under dagarna i sitt "fria" arbete med den förstående chefen...

Jag fann en (gammal?) SD-loggning som iaf jag uppfattar som en slags kärleksförklaring till "goa vännen" LW. Han lyfter datum och detaljer som bränt fast i hans minne, så han har absolut inga svårigheter med att hålla reda på datum. Loggningen är nog från en tid då relationen var spirande mellan SD och LW. Om jag hade varit fru HD med delat geokonto, så hade jag nog anat att det var något mer än "goa vänner" mellan parterna. Antingen var hon helt "blind" eller så tyckte hon det var okej att maken verkade vara kär i en annan?

När jag läser det där, undrar jag om SD ägnade sig åt psykisk misshandel av HD genom att lägga ut sånt där offentligt. Dessutom riktat till deras bekantskapskrets. Vet inte om den tanken gör mig till en HD-kramare eller en vi-som-tror-att-HD-har-ett-finger-med-i-mordet-are. Men det känns som om det varit flera fula taskspel med i bakgrunden till det som hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in