Citat:
Ursprungligen postat av
Q-follower
Det förklarar saken bättre. Alla lagförslag/vallöften behövde med andra ord inte vara klart inom 100 dagar, som WP satt som slutdatum.
https://www.washingtonpost.com/graphics/politics/trump-promise-tracker/?utm_term=.489f4633104a
Det är inte Washington Post som satt det slutdatumet - det gjorde Trump själv i sin programförklaring av MAGA som jag länkade tidigare.
Trump lovade att arbeta för dessa frågor men har inte ens lagt fram ett förslag på tex punkt 6, som var den vi diskuterade, till kongressen. Att det inte skulle vara ett brutet löfte är rent trams även om han inte hade lovat att få igenom det.. Du själv kallade ju muren för ett löfte för övrigt, men Japhy håller väl kanske inte med om det heller..
Sen kan jag tycka att det är väl mer eller mindre ren standard att politiker bryter vallöften så jag är i alla fall varken särskilt förvånad eller upprörd över detta - men det var ju inte det diskussionen gällde - det var påståendet att Trump skulle hållit alla vallöften utom muren..
I MAGA-programmet finns för övrigt även brutna löften som Trump inte behöver kongressen eller senaten för att få igenom, t.ex.
• I will direct my Secretary of the Treasury to label China a currency manipulator
• Impose a 5 year-ban on White House and Congressional officials becoming lobbyists after they leave government service