2018-12-03, 17:57
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Jag fick inte ihop detta. Det var något som inte stämde men Rapytts inlägg om pappans, kanske omöjliga, jobbsituation, kan förklara varför en människa bryter ihop.

I tråden finns det flera inlägg som verkar ha rötterna på LU. Någon som känner en kollega eller är en kollega eller... Inläggen beskriver om och om igen samma beskrivning, att det var pappans hemsituation som tyngde ned honom. Att det var jobbet som fick honom att hålla näsan över vattenytan. Nys? Det tar i alla fall garanterat bort fokus från en dålig arbetsplats.

Du är verkligen flitig på att läsa in dig. Du fick även mig att börja läsa lite inlägg gjorda strax efter händelsen.
Stämmer det du säger att flera skrivit att det var hemsituationen som tyngde honom, vilket jag också tror är sant.
Citera
2018-12-03, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Du är verkligen flitig på att läsa in dig. Du fick även mig att börja läsa lite inlägg gjorda strax efter händelsen.
Stämmer det du säger att flera skrivit att det var hemsituationen som tyngde honom, vilket jag också tror är sant.

Du är verkligen flitig på att hävda att det är hemsituationen som tyngt O. Jag tror att hemsituationen blev tung på grund av yttre orsaker, kopplat till Os jobb och Os bakgrund. Hemsituationer byggs inte av hemsituationer, om inte någon är schizofren eller psykiskt sjuk av inre orsaker, ej påverkade av det yttre. Det har inte framkommit. Allt i familjen har psykosomatiska kopplingar så här långt, tills det finns andra bevis.

Jag har börjat inse att det är många som inte vill göra den här kopplingen till LU. Man vill inte se att O tog bort sin linkedin och att han tog livet av sig och familjen så att det skulle märkas att han uteblev på den dagen när han skulle representera LU. Årets största händelse för världens momsexperter. O kunde ha tagit livet av sig när som helst på året, men han ville att det skulle märkas att han var borta, det måste ha varit en markering eller åtminstone ett resultat av att han inte längre orkade arbeta. Om barnen var så sjuka hade skolan inte haft någon hemundervisning inbokad. Allt var som vanligt inför terminen, förutom att det ryktas att barnen skulle prata med psykologer... O var en jagad man inför det nya året. Pressade människor kan ibland gå över gränsen.

Det är runt O vi ser att allt faller. Han tar barnet från pianoundervisningen, med budskapet att Moa troligen aldrig kommer tillbaka. Han fick rätt...

Han fick med sig frun på vandringen med testamentet, men tror att han kanske tog livet av barnen ensam. Sen överrumplade han hustrun... det är vanligt att mördare skyller på andra för brottet. Mindre vanligt är kanske att omgivningen hjälper mördare att frikänna sig från fullt ansvar.
Senast redigerad av rappytt 2018-12-03 kl. 18:11.
Citera
2018-12-03, 18:11
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Du är verkligen flitig på att hävda att det är hemsituationen som tyngt O. Jag tror att hemsituationen blev tung på grund av yttre orsaker, kopplat till Os jobb och Os bakgrund. Hemsituationer byggs inte av hemsituationer, om inte någon är schizofren eller psykiskt sjuk av inre orsaker, ej påverkade av det yttre. Det har inte framkommit. Allt i familjen har psykosomatiska kopplingar så här långt, tills det finns andra bevis.

Jag har börjat inse att det är många som inte vill göra den här kopplingen till LU. Man vill inte se att O tog bort sin linkedin och att han tog livet av sig och familjen så att det skulle märkas att han uteblev på den dagen när han skulle representera LU. Årets största händelse för världens momsexperter. O kunde ha tagit livet av sig när som helst på året, men han ville att det skulle märkas att han var borta, det måste ha varit en markering eller åtminstone ett resultat av att han inte längre orkade arbeta. Om barnen var så sjuka hade skolan inte haft någon hemundervisning inbokad. Allt var som vanligt inför terminen, förutom att det ryktas att barnen skulle prata med psykologer... O var en jagad man inför det nya året.

Japp håller fast vid den teorin och jag tror den stämmer. Om inget annat trovärdigt och hållbart mot förmodan skulle dyka upp.
Du håller också fast vid dina teorier som jag tycker är väldigt ihåliga.
Citera
2018-12-03, 18:12
Medlem
Citat:
Japp håller fast vid den teorin och jag tror den stämmer. Om inget annat trovärdigt och hållbart mot förmodan skulle dyka upp.
Du håller också fast vid dina teorier som jag tycker är väldigt ihåliga.

Förklara din teori sammanhängande, ta med allt du vet som är bekräftat. Jag är intresserad.
Citera
2018-12-03, 18:20
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Förklara din teori sammanhängande, ta med allt du vet som är bekräftat. Jag är intresserad.

Nej, vet du vad det gör jag verkligen inte. Dessutom blir det ingen teori om allt är bekräftat, då är det fakta å tyvärr har vi inte mycket fakta att gå på
Du vet mycket väl vilka teorier jag tror på och du har följt med i tråden så du har precis samma info som jag har.
Citera
2018-12-03, 18:22
Medlem
Citat:
Nej, vet du vad det gör jag verkligen inte. Dessutom blir det ingen teori om allt är bekräftat, då är det fakta å tyvärr har vi inte mycket fakta att gå på
Du vet mycket väl vilka teorier jag tror på och du har följt med i tråden så du har precis samma info som jag har.

Nej, jag vet inte vilken teori du har och kan inte se om den hänger ihop. Min teori hänger ihop, men jag tror att du nu av någon anledning börjar inse att mördare vill ha något att skylla på, rikta blicken bort från dem själva.
Citera
2018-12-03, 18:32
Medlem
https://www.metro.se/artikel/skyller-på-varandra-så-går-mördare-fria-xr

Mördare skyller på varandra, båda går fria... även efter döden. Det ska vara en jurist för att få till detta. O var skärpt mitt i allt. Det fungerade...

Om båda föräldrarna är skyldiga ser jag framför mig hur barnen plågades psykiskt och kanske fysiskt. För en del är det förmildrande, för mig är det mycket värre. Då stod ingen på barnens sida. Då tyckte båda föräldrarna att barnen var en stor black om foten. Eftersom H bevisligen talat väl om sina barn, medan O beklagat sig, så kan man ana vem som begick brotten. Eller?

Stackars barn. Beskyllda för att vara orsaken till mord och dålig livskvalitet.

"Barnens sjukdomssituation" är verkligen en lös beskrivning genom tråden. Kräks på begreppet. Köpt av alldeles för många, orsakade att två barn blev mördade och gick miste om livet.

Om båda barnen var schizofrena kan jag förstå handlingen... ja, faktiskt. Om båda barnen skrek av skräck på grund av vanföreställningar. Om det var för att skydda dem från detta, skona dem. Men inte annars. Schizofreni debuterar vanligen inte så tidigt, tror jag. Det dröjer till gymnasieåldern, tidigt vuxenliv.

Trötthet är inget skäl att mörda eller ställa in konferenser, eller ta bort sig från linkedin eller gå till grannen med testamente i juletid. Skulle barnen nu ha "ME" tänker jag att ME-patientföreningen ska straffas å det grövsta, om den sänder ut domedagsprognoser.
Senast redigerad av rappytt 2018-12-03 kl. 18:40.
Citera
2018-12-03, 18:42
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
En man och hans fru varav frun lider av en svår sjukdom väljer gemensamt att ta livet av sig samt sina barn som också lider av en svår sjukdom. Case closed?

Vad handlar tråden om nu såhär 2 år senare?

Det är inte ens 1 år sen det hände. Jag tror många berörs av de döda barnen.

Andra fantiserar om att kvinnan i familjen var oskyldig trots att polisen varit extremt tydlig med att det var föräldrarnas gemensamma beslut. Känns inte så 2018 om du förstår vad jag menar.
Citera
2018-12-03, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det är inte ens 1 år sen det hände. Jag tror många berörs av de döda barnen.

Andra fantiserar om att kvinnan i familjen var oskyldig trots att polisen varit extremt tydlig med att det var föräldrarnas gemensamma beslut. Känns inte så 2018 om du förstår vad jag menar.

Precis som en kille blev inburad för mord på sina systrar, när det var en annan som var skyldig. Jag är inte säker på att de vet vad som hänt ens. Hur vet man att de var eniga? Bevis för det? Att barnen mördades av minst en är klart, men samförståndet, hur bevisar man det... hur vet man att båda var eniga, om den ena kanske pratade in eller skrev under med hot? Det kanske är ett avancerat brott, där en hålls som gisslan?
Senast redigerad av rappytt 2018-12-03 kl. 18:52.
Citera
2018-12-03, 18:53
Avslutad
Citat:
Precis som en kille blev inburad för mord på sina systrar, när det var en annan som var skyldig. Jag är inte säker på att de vet vad som hänt ens. Hur vet man att de var eniga? Bevis för det? Att barnen mördades av minst en är klart, men samförståndet, hur bevisar man det...
Vissa gånger måste man släppa sitt hat mot samhället och förlita sig på rättssystemet. Jodå, så är det.
Citera
2018-12-03, 18:59
Medlem
Hölls barnen uppe på nätterna? Hade O ångest då? Kunde han jobba hemifrån, medan barnen inte orkade gå till skolan? Om barnen inte var trötta på riktigt hade de nog försökt rymma? Kan man hålla barn "inlåsta" i flera år? Led familjen av stockholmssyndromet? Öppen dörr, men ingen lämnar, eller låste O dörren utifrån när lärarna gått? Hur såg huset ut? Lås på fönstren, vilken typ av dörrlås? Fick barnen någon gång prata ensamma med lärare, kurator, pianofröken, fotbollstränare, vänner, släkt, grannar?

Barn är lojala in i döden?
Senast redigerad av rappytt 2018-12-03 kl. 19:03.
Citera
2018-12-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
En återvändsgränd? Det fanns ju bevis i tråden på medlemskap i sc enligt dig. Likadant med me spåret.
Ja att hänga med i dina teori svängningar är inte lätt.
Det började med FE, som du satt och strök över ryggen med varma fingrar för varje inlägg h*n skrev.
Det senaste verkar va att du slickar J i öronen för varje inlägg h*n skriver om den hemska sjukvården.
Hur ska du ha det, har du nån egen teori om vad och varför?
Kom heller inte och säg att du skiftar åsikt ju mer fakta som kommer i ljuset.
Du och jag, eller vi VET fortfarande inte ett skit mer än det som polisen berättat, och testamentet.
Vi vet ganska mycket faktiskt, eller kanske inte vi. Man måste öva sig att se, ibland måste man skaka trädet för att se om det är en ekorre eller hackspett som prasslar. Såna grejer. Tänk själv och ägna inte så mycket tid på andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in