https://www.metro.se/artikel/skyller-på-varandra-så-går-mördare-fria-xr
Mördare skyller på varandra, båda går fria... även efter döden. Det ska vara en jurist för att få till detta. O var skärpt mitt i allt. Det fungerade...
Om båda föräldrarna är skyldiga ser jag framför mig hur barnen plågades psykiskt och kanske fysiskt. För en del är det förmildrande, för mig är det
mycket värre. Då stod ingen på barnens sida. Då tyckte båda föräldrarna att barnen var en stor black om foten. Eftersom H bevisligen talat väl om sina barn, medan O beklagat sig, så kan man ana vem som begick brotten. Eller?
Stackars barn. Beskyllda för att vara orsaken till mord och dålig livskvalitet.
"Barnens sjukdomssituation" är verkligen en lös beskrivning genom tråden. Kräks på begreppet. Köpt av alldeles för många, orsakade att två barn blev mördade och gick miste om livet.
Om båda barnen var schizofrena kan jag förstå handlingen... ja, faktiskt. Om båda barnen skrek av skräck på grund av vanföreställningar. Om det var för att skydda dem från detta, skona dem. Men inte annars. Schizofreni debuterar vanligen inte så tidigt, tror jag. Det dröjer till gymnasieåldern, tidigt vuxenliv.
Trötthet är inget skäl att mörda eller ställa in konferenser, eller ta bort sig från linkedin eller gå till grannen med testamente i juletid. Skulle barnen nu ha "ME" tänker jag att ME-patientföreningen ska straffas å det grövsta, om den sänder ut domedagsprognoser.