2018-12-03, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om SD inte är GM kan iaf jag konstatera att mycket till pappa är han inte, tänker mest på sig själv så det är inte konstigt att HD vill skiljas (samt otroheten så klart).

SD kan inte hålla sig inne när familjen ska ha en trevlig stund framför TV:n då det är Mello (iof inte mycket att se på men barnen tyckte nog det).

Kan inte ha en rolig stund med barnen på Bodaborg (som är för både barn och vuxna) åker ut och letar burkar i stället.

Sen det senaste som kom upp... var i skogen med barn (och LW), en geo-kompis hittade inte... då skickade han barnet/barnen ut i skogen och leta rätt på den försvunna vuxna mannen!

Nej, fy bubblan... skilj Dig HD!

Sen kanske inte allt syns i loggar vad han gör för barnen i vardagen... Alla resor och skjutning som utförs utan att det nämns i en logg.
Det jag sett och hört är han bra mycket mer pappa än genomsnittet faktiskt.

Så fy bubblan Tufsankatt, att bedöma en människa på vad som skrivs på nätet....
Citera
2018-12-03, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Sen kanske inte allt syns i loggar vad han gör för barnen i vardagen... Alla resor och skjutning som utförs utan att det nämns i en logg.
Det jag sett och hört är han bra mycket mer pappa än genomsnittet faktiskt.

Så fy bubblan Tufsankatt, att bedöma en människa på vad som skrivs på nätet....
Är det inte SD själv som skriver på geo-loggar?
Citera
2018-12-03, 13:57
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Eftersom man enligt uppgift i media verkar ha lyckats lokalisera det 70-åriga tantvittnet, som verkade "ha iakttagit en man prata utanför bostaden" samma natt som LW försvann från sin bostad, så borde hon vid det här laget ha kunnat lämna ett någorlunda signalement på denne man.

Om signalementet hade stämt in på SD, så borde han väl vid det här laget återigen ha blivit (hög-)aktuell i utredningen?

Kan ett eventuellt signalement i så fall vara icke-överensstämmande med SD? Och vet polisen nu mer hur mannen som tantvittnet iakttog såg ut? Om ja, borde man inte gå ut med en efterlysning på övriga vittnesiakttagelser på en man med dylikt signalement?

Eller varför blev det så tyst efter att tantvittnet kontaktat polisen?
Var har det stått? Vilken tidning har sagt att "tantvittnet" är hittad?
Citera
2018-12-03, 13:58
Medlem
Citat:
Förmodligen talade väl SD skit om LW också... dessutom till en (minst) som var vän med LW... varför skulle JG ta avstånd från LW annars?
Jag tror att det var lika skämmigt för båda två att dom inte kunde hålla sig ifrån varandra och inget som dom berättade för sina vänner/barn.

Nu när SD ändrat sin historia för Dig (Du var förvånad över att kontakten fortsatte) tror Du fortfarande på allt han säger? Träffades sällan... två veckor före mordet...vad är det som säger att det inte var på förmiddagen på morddagen... Och hur ärlig tror Du att han är mot HD?

Han har inte ändrat sin "historia" för mig, det var jag som drog en förhastad slutsats att dom inte haft kontakt efter bilincidenten.

Självklart faller det på sin rimlighet att jag/ni ska tro på allt som sägs. Har SD begått mordet, så lär han ljuga om det.

Men att sätta sig själv i så pass dålig dager och sits inför HD och erkänna att dom fortsatt träffats är ganska utlämnande. Han hade kunnat blåneka till det med i så fall.

Jag gör ju bedömningen utifrån vem man pratar med. Är det en som hatar SD så får man så ena dövörat till och pratar med en pro-SD så slår man andra dövörat till. Filtrerar och försöker se genom dimman. Bäst är det när det blir samstämmiga uppgifter.
Citera
2018-12-03, 13:59
Medlem
Citat:
Är det inte SD själv som skriver på geo-loggar?
Det utgår jag ifrån. Det jag säger att du bedömer hans "förmåga" att vara förälder med dessa som referens.
Jag säger att det jag sett och hört är han mer närvarande pappa än många andra.
Citera
2018-12-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Du verkar verkligen väldigt insatt i relationerna och det är intressant att följa dina inlägg.

Är det med MGM:s godkännande du skriver och berättar eller tror du det finns en risk för att MGM kan bli arg på dig?
Ingen vet vem jag är (utgår jag ifrån) och oavsett vad, så skriver jag inte något som jag inte står för. Skriver inget heller (mer eller mindre) som jag inte hört från minst någon annan.
Citera
2018-12-03, 14:10
Medlem
Honan6s avatar
Det har kommit fram i tråden att en arkiverad cache ligger väldigt nära LW:s hem. Koordinaten går till en adress där man kan se till hennes hus och där finns en 44-årig mansperson skriven. Det finns en till med samma efternamn som bor på en annan gata i området - en kvinna som har födelsedag det ödesdigra datum LW upptäcktes vara försvunnen. Kvinnan har tydligen köpt sitt boende i början av november - 17, så jag antar att det blivit en skilsmässa där med. Jag funderar alltså på hur undersökningen av grannarna har avlöpt under det halvår som gått sen LW hittades mördad.
Citera
2018-12-03, 14:26
Medlem
Citat:
Det utgår jag ifrån. Det jag säger att du bedömer hans "förmåga" att vara förälder med dessa som referens.
Kan bara konstatera att Du och jag har olika uppfattning om vad som är en bra förälder!

Om jag inte kommer ihåg fel så var det Du som skrev att barnen fick ringa och be pappa komma hem mitt i natten när han var med LW (vid incidenten i bilen)... vem lämnar barn hemma själva vid den tidpunkten...?
Citera
2018-12-03, 14:37
Medlem
Citat:
Kan bara konstatera att Du och jag har olika uppfattning om vad som är en bra förälder!

Om jag inte kommer ihåg fel så var det Du som skrev att barnen fick ringa och be pappa komma hem mitt i natten när han var med LW (vid incidenten i bilen)... vem lämnar barn hemma själva vid den tidpunkten...?
Du minns totalt fel!
Citera
2018-12-03, 14:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Tack det instämmer Snor-johan i..
Eftersom det nu är på tapeten är det min bestämda uppfattning att SD är en avsevärt bättre pappa för sina barn än LW var mamma för sina. Dom 2 sista raderna på Filttofflas nedan tidiga post berör hur SD är som pappa

Inlägget är ett insatt vittnesbörd som motvikt till tanternas snaskande i SDs psyke..

Postat av Filttoffla 27 maj: 2018-05-27, 00:40
Filttoffla|64163048]Det är mycket snack här som känns helt främmande. Jag har jobbat med SD som enligt min uppfattning är glad, social, hjälpsam, smart, intressant och har en förmåga att få folk att känna sig bekväma. Sedan skriver ni tönt på flera ställen, vad f-n han är ju pilot, dykinstruktör, klättrar i berg och är ganska äventyrlig, rätt otöntigt i min bok.

Att han skulle haft en relation med BO i sex år känns osannolikt, har intrycket att H verkligen är hans typ av kvinna även om de nu verkar vara separerade. Vi har väl haft någon grabbig diskussion om våra respektive där det tydligt framgick att han var rätt såld på hennes kropp och för övrigt hela paketet. H är blond har kvinnliga former och är samlad och stabil även om hon kanske varit lite låg periodvis. BO var ju mer eller mindre den totala motsatsen, ganska speedad, nästan anorektisk och asiat. Känner inte BO men har kommit i kontakt med henne i skidsammanhang. Har intrycket att hon haft flera förhållanden under de senaste åren men vet egentligen ingenting annat än att hon haft olika killar med sig i princip varje gång jag stött på henne plus lite rykten. Jag har alltid tyckt att hon varit glad och trevlig men som sagt lite väl speedad.

Snedsteg kan ju hända, tänker att BO och SD kanske klickade pga deras energinivåer och sedan kanske något bara råkade hända och S ville att det skulle vara en engångsgrej. Angående misshandeln kan jag tänka mig att S var på väg någonstans och de tjafsade för att BO ville ha mer och kanske vägrade gå ur bilen, hon fortsatte tjafsa och till slut brast det och han tog till milt våld för att få ur henne ur bilen så han kunde komma därifrån. Kan ju till och med vara så att hon smackat till honom innan. Har själv varit med om påträngande tjejer som varit aggressiva när de inte fått som de vill och sedan hotat med att anmäla en för misshandel fast de själva slagit och det enda man gjort är att blockera slaget (ok en enda tjej då.....).

Har träffat på SD tillsammans med sina ungar och han verkar vara rena superfarsan. Tålmodig, förklarande och omtänksam. Det här känns märkligt på många sätt, jag skulle bli jäkligt förvånad om han är GM. Slut citat
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-12-03 kl. 14:50.
Citera
2018-12-03, 14:41
Medlem
Citat:

Ingen annan heller har skrivit nått åt det hållet...?

Vi har nog inte olika uppfattningar om bra föräldraskap, bara hur man utläser vad en bra förälder. Du bestämmer att någon inte är bra genom loggar på nätet över en hobby, det gör inte jag.
Citera
2018-12-03, 15:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

LW ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in