2018-12-03, 12:27
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det ligger i sakens natur..
Det är väl inte osannolikt SD levt under hot inte bara om anmälningar till polis utan också om avslöjanden till HD varje gång han försökte sätta gränser till påflugna LW.

En tänkt motivbild till mordet. Jag tror dock motivbilden är mer komplex än så.
Citera
2018-12-03, 12:31
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det har framkommit att LW informerade HD om deras träffar.

Har det framgått hur länge deras affär pågick? Finns det motstridiga uppgifter i utredningen rörande hur länge affären pågick? Exempelvis; SD hävdar en sak och att bekanta till LW hävdar en annan.
Citera
2018-12-03, 12:39
Medlem
Som jag skrivit tidigare:
HD får reda på deras affär i samband med bilincidenten.
SD och LW fortsätter umgås och även på LW:s initiativ, trots det hemska brott SD utsatte LW för.
Till vissa vänner pratar och målar hon upp en bild där SD är en fruktansvärd människa (främst till såna som inte har kontakt med SD). Där framgår det att hon "vägrar" åka samma bil och till samma cacher som SD.
Till personer som umgås med SD är det en helt annan version LW berättar om.

LW kontaktar HD ett par gånger och dom träffas även för att prata ut. LW vill inte tappa vänskapen med varken HD eller SD framgår det. HD är inte intresserad att vara LW:s vän mer, men kommer inte gå omvägar om dom möts.

I mars 2017 tar HD beslut att hon vill gå annan väg utan SD, hon litar inte på honom. Dom påbörjar en separation. Hennes förhoppning är att dom ska hitta tillbaka till varandra och detta jobb är nått som pågår än.

SD och LW fortsätter träffas, om än sällan, både för att geocacha och för sex.
Sista gången LW och SD har sex är ett par veckor innan mordet.

Allt detta är min sammanställning från SD/HD själva, men främst från närstående till SD/HD/LW och person som haft viss insyn i utredningen.
Citera
2018-12-03, 12:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
En tänkt motivbild till mordet. Jag tror dock motivbilden är mer komplex än så.

Jag blir nyfiken på denna komplexitet. Hur tror du att motivbilden ser ut?
Citera
2018-12-03, 13:05
Medlem
Om SD inte är GM kan iaf jag konstatera att mycket till pappa är han inte, tänker mest på sig själv så det är inte konstigt att HD vill skiljas (samt otroheten så klart).

SD kan inte hålla sig inne när familjen ska ha en trevlig stund framför TV:n då det är Mello (iof inte mycket att se på men barnen tyckte nog det).

Kan inte ha en rolig stund med barnen på Bodaborg (som är för både barn och vuxna) åker ut och letar burkar i stället.

Sen det senaste som kom upp... var i skogen med barn (och LW), en geo-kompis hittade inte... då skickade han barnet/barnen ut i skogen och leta rätt på den försvunna vuxna mannen!

Nej, fy bubblan... skilj Dig HD!
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-12-03 kl. 13:07.
Citera
2018-12-03, 13:05
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Då får du mera förståelse över varför polisutredningen tar sådan tid. Det här är vardagen för utredarna olika uppgifter som kommer in från vittnen, som lämnar ca tider man gjort en iakttagelse.

Eftersom man enligt uppgift i media verkar ha lyckats lokalisera det 70-åriga tantvittnet, som verkade "ha iakttagit en man prata utanför bostaden" samma natt som LW försvann från sin bostad, så borde hon vid det här laget ha kunnat lämna ett någorlunda signalement på denne man.

Om signalementet hade stämt in på SD, så borde han väl vid det här laget återigen ha blivit (hög-)aktuell i utredningen?

Kan ett eventuellt signalement i så fall vara icke-överensstämmande med SD? Och vet polisen nu mer hur mannen som tantvittnet iakttog såg ut? Om ja, borde man inte gå ut med en efterlysning på övriga vittnesiakttagelser på en man med dylikt signalement?

Eller varför blev det så tyst efter att tantvittnet kontaktat polisen?
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-12-03 kl. 13:09.
Citera
2018-12-03, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
SD och LW fortsätter umgås och även på LW:s initiativ, trots det hemska brott SD utsatte LW för.
Till vissa vänner pratar och målar hon upp en bild där SD är en fruktansvärd människa (främst till såna som inte har kontakt med SD). Där framgår det att hon "vägrar" åka samma bil och till samma cacher som SD.

LW kontaktar HD ett par gånger och dom träffas även för att prata ut. LW vill inte tappa vänskapen med varken HD eller SD framgår det. HD är inte intresserad att vara LW:s vän mer, men kommer inte gå omvägar om dom möts.

I mars 2017 tar HD beslut att hon vill gå annan väg utan SD, hon litar inte på honom. Dom påbörjar en separation. Hennes förhoppning är att dom ska hitta tillbaka till varandra och detta jobb är nått som pågår än.

Allt detta är min sammanställning från SD/HD själva, men främst från närstående till SD/HD/LW och person som haft viss insyn i utredningen.
Förmodligen talade väl SD skit om LW också... dessutom till en (minst) som var vän med LW... varför skulle JG ta avstånd från LW annars?
Jag tror att det var lika skämmigt för båda två att dom inte kunde hålla sig ifrån varandra och inget som dom berättade för sina vänner/barn.

Nu när SD ändrat sin historia för Dig (Du var förvånad över att kontakten fortsatte) tror Du fortfarande på allt han säger? Träffades sällan... två veckor före mordet...vad är det som säger att det inte var på förmiddagen på morddagen... Och hur ärlig tror Du att han är mot HD?
Citera
2018-12-03, 13:24
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

Du verkar verkligen väldigt insatt i relationerna och det är intressant att följa dina inlägg.

Är det med MGM:s godkännande du skriver och berättar eller tror du det finns en risk för att MGM kan bli arg på dig?
Citera
2018-12-03, 13:45
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Internet gör det möjligt till många korrigeringar av texter som blir till "passande" efterkonstruktioner med nya sanningar eller ensidiga uppfattningar om verkligheten? Kan bl a vara sånt SD sysslar med under dagarna i sitt "fria" arbete med den förstående chefen...

Jag fann en (gammal?) SD-loggning som iaf jag uppfattar som en slags kärleksförklaring till "goa vännen" LW. Han lyfter datum och detaljer som bränt fast i hans minne, så han har absolut inga svårigheter med att hålla reda på datum. Loggningen är nog från en tid då relationen var spirande mellan SD och LW. Om jag hade varit fru HD med delat geokonto, så hade jag nog anat att det var något mer än "goa vänner" mellan parterna. Antingen var hon helt "blind" eller så tyckte hon det var okej att maken verkade vara kär i en annan?

Reagerade på datumet. Fyller inte LW år i januari? Typ 10 januari.

Läser jag konstigt eller är datum flyttad på denna logg? Det var 10-gradigt vatten och kallt samt LW fyllde år vilket mer stämmer in på januari än 16 maj.

Håller f ö med om att det är en slags hyllningstext till LW, som jag nog ifall jag vore SDs fru skulle reagera på med minst ett höjt ögonbryn.
Senast redigerad av Philomena 2018-12-03 kl. 13:47.
Citera
2018-12-03, 13:46
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Reagerade på datumet. Fyller inte LW år i januari? Typ 10 januari.

Läser jag konstigt eller är datum flyttad på denna logg? Det var 10-gradigt vatten och kallt samt LW fyllde år vilket mer stämmer in på januari än 16 maj.

Hon fyllde "geocache-år"
Citera
2018-12-03, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det ligger i sakens natur..
Det är väl inte osannolikt SD levt under hot inte bara om anmälningar till polis utan också om avslöjanden till HD varje gång han försökte sätta gränser till påflugna LW.
Som man bäddar får man ligga...!
Citera
2018-12-03, 13:48
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hon fyllde "geocache-år"

Tack, då förstår jag. Lite makabert att detta datum sker så nära mordet. En slump eller GMs tanke undrar man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in