2018-12-01, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Det är du som behöver läsa på då ingenting av det du säger stämmer. Forskarna är överrens om att det inte fanns något före Big Bang. De är också överrens om att universum fortfarande utvidgas, dessutom i snabbare och snabbare takt, och kommer att fortsätta med detta i all oändlighet.

Självklart är allt bara kedjereaktioner. Allt som händer (ända ner på atomnivå) är en direkt konsekvens av en tidigare händelse i en kedja ända tillbaka till Big Bang. Ingenting som någonsin hänt kunde ha hänt annorlunda.

Hur vet du förresten att det bara finns en gud och inte mängder av dem med olika uppgifter?

hahaha du gör bort dig totalt! Ingen forskare vågar hävda och aldrig har hävdat att ingenting har funnit före bigbang. Frågan om fyisk och naturvetenskapen börjar med bigbang inte före. Bara där exponerar du din okunnighet. Läs på mer om detta innan du gör bort dig ännu mer.

Nej, det handlar absolut inte om kedjereaktioner. Kan du ge ett exempel på kedjereaktion i naturen? Jag kan ge dig tusentals exempel på slutna system, dvs slutna kretslopp. Kan du ge exmepel på din tes?
Citera
2018-12-01, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Men all materia i universum uppstår "bara tada sådär" när gud vill?

Ja, precis!
Citera
2018-12-01, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, då används redan existerande saker.
Om materia skapas med tanke/viljekraft, det är magi.
[/quote]
definiera magi
Citera
2018-12-01, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Det går utnärkt att dra paraller för att förstå.
Ja, om det fanns belägg för det du påstår. Men den biten hoppar du över...
Citera
2018-12-01, 12:35
Medlem
Citat:
Du har ju inte ens definierat magik ändå är du helt förtjust i att använda begreppet utan att kunna sätta ord på vad det är.
Jag har definierat magi flera ggr nu.
Att tänka fram materiella ting!
Kan du släppa det nu?
Citera
2018-12-01, 12:37
Medlem
Citat:
Glömde? du citerade ju mig helt felaktigt.
Jag citerade inte.
Jag drog slutsatser av dina s.k. bevis.
Men fyll gärna på.
Citera
2018-12-01, 13:29
Medlem
Citat:
hahaha du gör bort dig totalt! Ingen forskare vågar hävda och aldrig har hävdat att ingenting har funnit före bigbang. Frågan om fyisk och naturvetenskapen börjar med bigbang inte före. Bara där exponerar du din okunnighet. Läs på mer om detta innan du gör bort dig ännu mer.

Nej, det handlar absolut inte om kedjereaktioner. Kan du ge ett exempel på kedjereaktion i naturen? Jag kan ge dig tusentals exempel på slutna system, dvs slutna kretslopp. Kan du ge exmepel på din tes?
Nej, du gör bort dig. Alla forskare är överrens om att det inte fanns något före Big Bang. Detta är även allmän kännedom så jag förstår inte hur du kan inbilla dig att du kan lura någon.

Det handlar visst enbart om kedjereaktioner. Till exempel hade du aldrig existerat om inte din pappa av olika anledningar hade befruktat din mamma precis när han gjorde det.

Ge exempel på slutna system.
Citera
2018-12-01, 18:04
Bannlyst
Citat:
hahaha källkritisk på att du med flera gör narr av er egen dumhet?

säger han som tror på gud? det är väl att vara korkad om något. Jag sa inte att din köttbulleteori var fel, jag sa att svaret du fick på inlägget var klockrent.

Citat:
Det är bara du som förstår ditt resonemang.

Nej, det är bara du som inte förstår det.

Edit: förövrigt så finns det en "Redigera" knapp så du kan edita dina inlägg istället för att skriva sju stycken på raken
Senast redigerad av Plaguetongue 2018-12-01 kl. 18:08.
Citera
2018-12-01, 19:55
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja, precis!
Det är vad du tror. Vilka bevis finns det för att detta verkligen har hänt?
Citera
2018-12-01, 19:56
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
definiera magi
I det här fallet gäller det att tänka fram materia.
Citera
2018-12-03, 04:14
Bannlyst
Citat:
En atom består av tre partiklar ( ingredinser, komponenter) neotroner, protoner och elektroner.
En köttbulle består av flera olika ingredinser (partiklar, komponenter) kött, salt, kryddor.

Precis som en köttbulle är beroende av en medveten agent för att rätt mängd salt, kött ska tillsättas så också behöver en atom en medveten agent för att rätt antal partiklar ska tillsättas.

En bit köttfärs i rymden blir p.g.a. gravitationen så småningom rund. Som planeterna. Passerar den sen nära en stjärna blir den... just det, stekt! Och när den lämnar stjärnan fryser den igen, redo för att värmas i mikrovågsugn.

Det är såklart inte en slump. Han nudliga höghet skapade världen så för att säga oss något. Men vill man inte tro så vill man inte.
Citera
2018-12-03, 09:49
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag har gett dig svar som du antingen missförstår eller inte förstår alls. Vågar du inte tala om för mig vad du har för utbildning? Jag misstänker högst gymnasiet om ens det.
Jag är inte relevant i diskussionen. Argumenten är relevanta.
Din argument är inte svåra att förstå. Det kan summeras i tre ord. Argument from ignorance.

Citat:
det var en logisk slutledning som du inte begrepp.
Atomer är som köttbullar är en logisk slutledning? Då vet du inte vad en logisk slutledning är.

Citat:
hahah jag skrev klart och tydligt om vetenskapen i sig men du missförstod det. Jag känner igen det. Du är en vilsen själ.
Nej, du skrev -"Din signatur glorifierar kunskap och vetenskapsmetoder på ett sätt som om exponerar dig att du inte kan nåt om vetenskap eller kunskap och inte heller dess metoder."
Lustigt att du försöker ljuga i efterhand.

Citat:
Det du skriver exponerar dig och du har inte kunnat under 4 års tid åstadkomma nåt. Du missförstår, förstår inte, upprepar samma slags frågor och resonemang. Du saknar helt enklt förmågan till analystänkande.
Eller, och försök ta till dig detta, så klarar du inte av att upprätthålla din egen bevisbörda och det är därför varenda diskussion övergår till den här sortens svammel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in