2018-11-30, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Troligtvis inte. Det är ju inget svar som förklarar något.

Jo det förklarar allt
Citera
2018-11-30, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Absolut inte! Dessa analogier är högst relevanta och simpla att förstå. Sen om ni ändå inte vill förstå kan inget mer göras. Jag kan bara leda dig till vatten men inte tvinga dig att dricka.
Det är nog du som inte förstår. Du kan inte jämföra saker vi vet är skapad med saker vi inte vet om de är skapad eller inte.
Och speciellt inte genom att hitta på själva skaparen. Det är två fel i samma argument.
Du hittar på en gud och du hittar på att universum är skapat av denna guden.
Citera
2018-11-30, 23:24
Medlem
Citat:
Jo det förklarar allt
Ja, på sätt och vis. Magi kan ha den förmågan, då man själv sätter gränserna och inga belägg behövs.
Det är väldigt lätt att påstå att X löser allt. Problemet är att det kanske inte är sant.
Att det är skönt för dig att ha ett svar betyder inte att det är sant.
Citera
2018-11-30, 23:26
Medlem
Citat:
jag har upprepat bevisen många gånger om.
Kan bara komma på dessa:
”Det bara är så”
”Hur skulle det annars ha gått till”
Glömde jag något?
Citera
2018-12-01, 00:46
Bannlyst
Citat:
Det är bara du som förstår ditt resonemang. Min liknelse om köttbullen var klockren men han och uppenbarligen du också missförstått hela grejen och det komiska är att du har roligt åt det.

Det brukar låta så när det kommer från religiösa. Att vara källkritisk lär väl inte vara någon ide antar jag?
Citera
2018-12-01, 03:00
Medlem
Citat:
hahahahahaa nej nej nej. Ett tillstånd kan aldrig nånsin ändra karaktär utan en orsak. Detta är alla forskare överens om och detta dilemma försöker de komma runt med, med hjälp av multiversum. Nej inget sker spontant och det är inte högst sannolikt. Du har uppenbarligen inte läst nåt om big bang.

Big bang är en utvidgning av tid och rum Utvidgningen skedde med en PERFEKT kraft. Hade den varit långsammare hade universum frusit till is och hade den varit snabbare hade den brunnit upp. Läs på mer innan du uttalar dig om saker felaktigt. Kedja reaktion? är du medveten om vad du säger nu? Så är det inte alls! Skärp dig! Allting är slutna system i universum. Det finns inga kedjereaktioner. Det finns slutna system och slutna system är beroende av en medveten agent.
Det är du som behöver läsa på då ingenting av det du säger stämmer. Forskarna är överrens om att det inte fanns något före Big Bang. De är också överrens om att universum fortfarande utvidgas, dessutom i snabbare och snabbare takt, och kommer att fortsätta med detta i all oändlighet.

Självklart är allt bara kedjereaktioner. Allt som händer (ända ner på atomnivå) är en direkt konsekvens av en tidigare händelse i en kedja ända tillbaka till Big Bang. Ingenting som någonsin hänt kunde ha hänt annorlunda.

Hur vet du förresten att det bara finns en gud och inte mängder av dem med olika uppgifter?
Citera
2018-12-01, 09:45
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag har förklarat. Mått, storlek komponenter är beroende av en medveten handling. De uppstår inte bara tada sådär. förklaringen är enkel.
Men all materia i universum uppstår "bara tada sådär" när gud vill?
Citera
2018-12-01, 10:06
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Så människor ägnar sig åt magi när de skapar och tillverkar saker och ting?
Nej, då används redan existerande saker.
Om materia skapas med tanke/viljekraft, det är magi.[/quote]
Citera
2018-12-01, 12:22
Medlem
Citat:
Det är nog du som inte förstår. Du kan inte jämföra saker vi vet är skapad med saker vi inte vet om de är skapad eller inte.
Och speciellt inte genom att hitta på själva skaparen. Det är två fel i samma argument.
Du hittar på en gud och du hittar på att universum är skapat av denna guden.
Det går utnärkt att dra paraller för att förstå.
Citera
2018-12-01, 12:23
Medlem
Citat:
Ja, på sätt och vis. Magi kan ha den förmågan, då man själv sätter gränserna och inga belägg behövs.
Det är väldigt lätt att påstå att X löser allt. Problemet är att det kanske inte är sant.
Att det är skönt för dig att ha ett svar betyder inte att det är sant.

Du har ju inte ens definierat magik ändå är du helt förtjust i att använda begreppet utan att kunna sätta ord på vad det är.
Citera
2018-12-01, 12:24
Medlem
Citat:
Kan bara komma på dessa:
”Det bara är så”
”Hur skulle det annars ha gått till”
Glömde jag något?
Glömde? du citerade ju mig helt felaktigt.
Citera
2018-12-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Det brukar låta så när det kommer från religiösa. Att vara källkritisk lär väl inte vara någon ide antar jag?

hahaha källkritisk på att du med flera gör narr av er egen dumhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in