2018-12-02, 23:01
Medlem
lillapaddingtons avatar
Jag är långt ifrån vapenkunnig. Hylsorna ser väldigt små ut på denna bild. Tyder det på att det var liten kaliber på kulorna tro? Kan någon avgöra vad det är för kaliber?

https://minfil.com/F9U792m1b0/CF53D32B-087B-4189-AFAD-58B995CC295B_jpeg

Bara att vänta på neger/babbe utrensning så att vi kan få det lugnt i Svea igen...
Senast redigerad av lillapaddington 2018-12-02 kl. 23:04.
Citera
2018-12-02, 23:08
Avstängd
tomyhockeys avatar
Ville GM bara skrämma BO eftersom gm inte gick fram för att skjuta från nära hål. Eller hade bo skyddsväst och pistol och gm var rädd
Citera
2018-12-02, 23:12
Medlem
hum.by.666s avatar
Uppdatering kl. 22.55: Den skottskadade pojken är sexton år gammal. Hans skador är inte livshotande. Pojken är målsägande till försök till mord.

När det gäller övriga personer som befann sig i lokalen vid brottstillfället, är brottsrubriceringen just nu grovt framkallande av fara för annan.

Ingen person är gripen i ärendet.

Kriminalteknikerna är klara med den tekniska undersökningen på brottsplatsen och samtliga avspärrningar är hävda.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2018/december/2/02-december-20.10-skottlossning-malmo/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Ville GM bara skrämma BO eftersom gm inte gick fram för att skjuta från nära hål. Eller hade bo skyddsväst och pistol och gm var rädd
Gm var en småunge precis som offret, De becknar och vill vara som de stora grabbarna. Anledningen till skotten kan vara vad som helst.
Citera
Medlem
PolPotLover420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Jag är långt ifrån vapenkunnig. Hylsorna ser väldigt små ut på denna bild. Tyder det på att det var liten kaliber på kulorna tro? Kan någon avgöra vad det är för kaliber?

https://minfil.com/F9U792m1b0/CF53D32B-087B-4189-AFAD-58B995CC295B_jpeg

Bara att vänta på neger/babbe utrensning så att vi kan få det lugnt i Svea igen...

9mm, troligen 9x19mm Parabellum
Citera
2018-12-02, 23:14
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolPotLover420
Okej, ganska standard kaliber. Är 9mm vanligt på den svarta marknaden också?
Citera
2018-12-02, 23:17
Medlem
Sköt genom fönster
Enligt polisen ska skytten ha stått på gatan utanför. Skotten har gått in genom ett fönster på pizzerian. Polisen skriver i ett pressmeddelande att man inte ser någon koppling mellan pizzerian och dådet som sådant.

– Skytten stod på gatan utanför och sköt in i pizzerian. Hur skotten träffat kan jag inte gå in på, säger Rickard Lundqvist.

Kan det bli tal om fler målsäganden än den skjutne pojken?

– Det kan det bli, det var ett flertal personer i lokalen vid händelsen, säger Rickard Lundqvist.

Man skjuter framför ett flertal vittnen man är säkerligen en 4-5 stycken på plats tillsammans med skytten.

Dem skyldiga har med 100% säkerhet åkt till pizzerian med bil och sedan ställt sig utanför för att vid ett senare tillfälle skjuta mot offret.
Det här är att testa svensk lag till max!

Jag sätter mina pengar på att skytten är av svensk härkomst! Fråga mig inte varför.

Hoppas ynglingen klarar sig mycket tragiskt vad som sker i det här landet.
Citera
2018-12-02, 23:19
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Uppdatering kl. 22.55: När det gäller övriga personer som befann sig i lokalen vid brottstillfället, är brottsrubriceringen just nu grovt framkallande av fara för annan.
Så pizzabagaren är skyldig?
Citera
2018-12-02, 23:28
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Så pizzabagaren är skyldig?

Nej, det är skytten som utsatt andra kunder för grovt framkallande av fara...

Om pizzabagaren har "rent mjöl" i sina pizzor vet jag inget om.
Citera
2018-12-02, 23:28
Medlem
PolPotLover420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Okej, ganska standard kaliber. Är 9mm vanligt på den svarta marknaden också?

Har inte så bra koll på svarta marknaden men i och med att 21.4% av alla patroner som tillverkas i världen är 9x19 parabellum så antar jag att den är populär på svarta marknaden också. Dessutom används den i många vapen populära på svarta marknaden, så som pistoler, men även även i till exempel Uzi
Citera
2018-12-02, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey

GM drog 5 skott genom rutan till pizzerian där BO satt och åt .. vad får dig att tro att GM var rädd?? Läs tråden... Helt klart en varning eller en uppgörelse...
Citera
2018-12-02, 23:30
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolPotLover420

Parabellum = Luger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto