Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-02, 18:22
Medlem
Han behövs i Sverige och i ständig påminnelse om sin svåger och Akilov. Tro mig folk påminns om allt när de ser honom. Så se det positivt!
Citera
2018-12-02, 18:41
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag tror faktiskt att Sd kan tappa rejält. Till och med redan i ett extraval om det nu blir ett.

Analys:

• Högern ~ 60%
  • Vänstern ~ 40%

Fler och fler Sd-väljare ser att även om dom har en stor majoritet så kan det inte bli något eftersom ca 20% av tårtan tillhör Sd.
Dom kommer att fundera på vad som är viktigast för dom och jag tror dom flesta kommer fram till att det är viktigare med en borgerlig regering med en moderat statsminister än att Sd skall kaoza sönder allt och låta en trasig, dålig vänsterregering med en handikappad sosse som statsminister stå som vinnare.

Jag vet inte Özzzz argument eftersom jag inte orkar läsa. Men jag vet att Özzzz är vänster och dom största förlorarna på att Sd "imploderar" är just vänstern.

Det ligger mycket i det du säger. Siffrorna beskriver potentialen ganska väl men jag tror att avhopparna från SD i första hand kommer vara väljare som söker sig till socialdemokraterna då dessa känner att det av ideologiska skäl inte går att vara kvar i gruppen av SD, M och KD.

I ett andra läge kommer högerröstarna att svika. Om de gör det innan ett extra val återstår dock att se. Helt klart kommer SD precis som vid valet att tappa på slutet därför att de inte har några svar på frågor som är viktiga. Dock kommer Åkesson inte att göra bort sig lika mycket som vid senaste valet. Övriga partiers mer normaliserade asylpolitik spelar givetvis också roll för det oundvikliga faktum att SD kommer att krympa.
Citera
2018-12-02, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det ligger mycket i det du säger. Siffrorna beskriver potentialen ganska väl men jag tror att avhopparna från SD i första hand kommer vara väljare som söker sig till socialdemokraterna då dessa känner att det av ideologiska skäl inte går att vara kvar i gruppen av SD, M och KD.

I ett andra läge kommer högerröstarna att svika. Om de gör det innan ett extra val återstår dock att se. Helt klart kommer SD precis som vid valet att tappa på slutet därför att de inte har några svar på frågor som är viktiga. Dock kommer Åkesson inte att göra bort sig lika mycket som vid senaste valet. Övriga partiers mer normaliserade asylpolitik spelar givetvis också roll för det oundvikliga faktum att SD kommer att krympa.
Du kanske ska ta det i opinionstråden? Det är nog för övrigt få som håller med dig,
Citera
2018-12-02, 19:37
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeteHung
Özz har fan ingen aning.
SD kommer att växa över 20% till extravalet 2019.
Han är bara sur för att folk fortfarande kopplar ihop honom med Akilov hehe.

Terrorfinansiär och skattesmitning.
Godhetsexploatör.

Frågan är vad som är värst i svenskens ögon. Efter det är det inte lika roligt med skämt som häcklar Sverige og svenskarna..,,
Citera
2018-12-02, 19:44
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Terrorfinansiär och skattesmitning.
Godhetsexploatör.

Frågan är vad som är värst i svenskens ögon. Efter det är det inte lika roligt med skämt som häcklar Sverige og svenskarna..,,

Svenskarna förtjänar minsann att häcklas på ett intelligent sätt. Förslagsvis på samma sätt som George Carlin tog sig an amerikanarna.

Här utgår alltså då direkt Özz, Zoran och Betnér. Vilka djävla lågpannor som bara ”fungerar” i mediokra och skattefinansierade Sverige.
Senast redigerad av redshift 2018-12-02 kl. 19:52.
Citera
2018-12-02, 21:16
Medlem
Besticks avatar
Özz har nog en poäng. Sedan valresultatet för några månader sedan redovisades har musten gått ur SD i synnerhet och svenskarna i allmänhet.
Citera
2018-12-02, 21:31
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Özz har nog en poäng. Sedan valresultatet för några månader sedan redovisades har musten gått ur SD i synnerhet och svenskarna i allmänhet.

Den slutkörda rasismen har placerats i avbytarbåset med stukad fotled. Nu är det miljön som är en högoddsare på spelplan.

Svensken ska betala för konsekvenserna av PK medelst högre skatter som kommer köras ner i halsen smorda med en oljig hinna klimatångest.

Sådant är läget.
Citera
2018-12-02, 21:48
Medlem
FWIWs avatar
En av de mest bisarra, floskelfyllda och okritiska artiklar som skrivits kring en avdankad ”komiker” på länge. Reportaget är ungefär som att läsa Henrik Schyffert intervjua sig själv och de flesta beskrivningar mellan frågorna är lismande och låter Özz Nujen utvärderar sig själv.

Bedrövlig artikel och riktigt lågvattenmärke av SvD.
Citera
2018-12-02, 23:10
Medlem
Dr.hankeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Visar tydligt avsaknad av verklighetsförankring.

Elvisfan sa det först.
Özz har aldrig varit bra på att koppla saker till verkligheten.
Citera
2018-12-03, 05:36
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Hörde Özz i senaste Lantzkampen, 23 Nov, känns som han håller på och tappar det helt.
Var kan man höra den?
Citera
2018-12-03, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Om SD skulle "implodera", vilket parti skulle SD-röstare gå till?
Tillbaks till sjuklövern.... Med stor sannolikhet inte alls troligt.
Så hans drömmar saknar substans.

Precis det finns inga andra alternativ än SD, skulle folk gå tillbaka till S som bevisligen har tagits över av islamister, hela 7 klövern har ju som enda mål att importera fler våldsbrottslingar från mellanöstern/Afrika så nej kommer aldrig rösta på 7 klövern i hela mitt liv.

Sedan kommer ju SD:s bästa valarbetare nämligen invandrarna själva ha skapat ännu fler brottsoffer genom gruppvåldtäkter, rån, mord...osv och nu får ju även de mer välmående svenskarna uppleva mångkulturen så nä SD kommer växa ytterliggare till nästa val.

Sedan med en ekonomisk kris, där folk får lämna sina överbelånade bostäder men ändå ha kvar stora lån till bankerna kommer nog också förändra folk till att inte vilja försörja andra länders medborgare och har vi tur inträffar många blodiga terrorattentat som tillslut kommer göra SD till Sveriges största parti.

Vet ni om att det inte finns ett enda parti i Sveriges historia som växt lika snabbt som SD?
Citera
2018-12-03, 06:39
Medlem
heriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FWIW
En av de mest bisarra, floskelfyllda och okritiska artiklar som skrivits kring en avdankad ”komiker” på länge. Reportaget är ungefär som att läsa Henrik Schyffert intervjua sig själv och de flesta beskrivningar mellan frågorna är lismande och låter Özz Nujen utvärderar sig själv.

Bedrövlig artikel och riktigt lågvattenmärke av SvD.
Jag förstår inte hur en högerblaska som SVD kan publicera en artikel om en vänsterapa som helt fritt får argumentera för sin sak utan nån som helst reflektion om riktigheten i hans påståenden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in