Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-01, 11:18
Medlem
Brassenss avatar
Kommer han att bli sannspådd?

Andra synpunkter på Nujens politiska bravader? Är han rentvådd från terrorfinansieringen?
Citat:
https://www.svd.se/ozz-nujen-janne-josefsson-jiddrade-med-fel-kille

Özz Nûjen: Janne Josefsson jiddrade med fel kille

anklagades för att vara finansiär bakom terrordådet på Drottninggatan i Stockholm. Nu är han rentvådd,

SD kommer implodera efter nästa val.
Senast redigerad av Brassens 2018-12-01 kl. 11:24.
Citera
2018-12-01, 11:25
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
SD kommer implodera efter nästa val.

Visar tydligt avsaknad av verklighetsförankring. Det är och kommer fortsätta vara politisk kaos. I det kaoset kommer V och SD att växa.
Citera
2018-12-01, 11:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brassens
Kommer han att bli sannspådd?

Andra synpunkter på Nujens politiska bravader? Är han rentvådd från terrorfinansieringen?
Artikeln vrkar vara en betald reklamannons för Özz, vars karriär gått i stå. SvD drar inte in pengar längre, utan är mer att betrakta som en bidragskran för "journalister". Hur och när blev Özz "rentvådd" efter att bevisligen finansierat terror?

SvD bör dra åt helvete, liksom terrorkurden Özz. Kanske går på hans show för att kasta tomater.
Citera
2018-12-01, 11:43
Medlem
MASSAGATTIs avatar
En terrorfinansiär på dekis behöver mediatid och SD är alltid i ropet. Fler väljare till SD och kurdäcklet
gör sig till en större byfåne. win win
Citera
2018-12-01, 11:57
Medlem
pinger99s avatar
Jag tror att en majoritet av svenskarna har ett djupt förakt mot Özz, även om de flesta inte uttrycker det.

Hans del i och hantering av Akilov historien är skamlig.
Citera
2018-12-01, 12:01
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Visar tydligt avsaknad av verklighetsförankring. Det är och kommer fortsätta vara politisk kaos. I det kaoset kommer V och SD att växa.

Jag tror faktiskt att Sd kan tappa rejält. Till och med redan i ett extraval om det nu blir ett.

Analys:

• Högern ~ 60%
  • Vänstern ~ 40%

Fler och fler Sd-väljare ser att även om dom har en stor majoritet så kan det inte bli något eftersom ca 20% av tårtan tillhör Sd.
Dom kommer att fundera på vad som är viktigast för dom och jag tror dom flesta kommer fram till att det är viktigare med en borgerlig regering med en moderat statsminister än att Sd skall kaoza sönder allt och låta en trasig, dålig vänsterregering med en handikappad sosse som statsminister stå som vinnare.

Jag vet inte Özzzz argument eftersom jag inte orkar läsa. Men jag vet att Özzzz är vänster och dom största förlorarna på att Sd "imploderar" är just vänstern.
Citera
2018-12-01, 12:01
Klistrar in resten av det lilla man får läsa gratis:

"Norra Brunn, första helgen i juni, 2018: Någon i publiken skriker högt och tydligt namnet på den terrorist som med hjälp av en lastbil mejade ner oskyldiga människor i centrala Stockholm ett drygt år tidigare. Ett attentat som krävde fem människoliv. Özz Nûjen stelnar till där han står på den lilla scenen och avbryter omedelbart sitt framträdande. Tystnaden lägger sig över lokalen. Det enda som hörs är harklingar och klirret från bestick från middagsgästerna. Komikern ställer en stol på scenen och sätter sig ner. Någon i publiken tappar tålamodet.

– Alltså, lägg av. Vi älskar ju dig!"

Intressant!
Citera
2018-12-01, 12:08
Medlem
Erik Östs avatar
Han har rätt i att SD blir svagare men inte i sak.

Bidragspartierna kommer bli starkare pga att de importerar fler och fler väljare desto mer åren går.

Under tiden förökar importen sig som kaniner och producerar fler bidragsväljare till nästa val.
De kommer ha många förstagångsväljare redo att rösta som imamen eller klanledaren säger.

Inget konstigt med det men att svenskar fortfarande röstar på dessa bidragspartier som bara överlever på bidragstagare är konstigare!

Det här landet hade sin sista chans valet 2010 (mitt sista val för evigt)men tog den inte.

Nu är det för sent , svärje är kört!
Citera
2018-12-01, 12:24
Medlem
SvetsarnFromHells avatar
Det finns gott om politiskt sakkunniga. Nujen är en komiker. Ändå skall media och TS ge en retard utrymme att göra politiska analyser. Visst ska även Nujen få ha en åsikt men det är larvigt att han får detta utrymme och att hans åsikt öht betraktas som viktig eller intressant.

Vill man ha en politisk analys vad som kommer hända med SD nästa val, ställ frågan till någon som är insatt i ämnet, är påläst och kan sitt område.

Att Nujen tror att SD imploderar nästa val är lika intressant som att ett dagisbarn "tror" det.

Nujens talang är att dra vitsar åt vindrickande PK-människor på norra brunn och liknande. Han besitter inga andra talanger.

Vill minnas att Betnér hade ett radioprogram om invandring och SD. Det visade sig att Betnér hade extrema kunskapsluckor när en sakkunnig fanns på plats. Ännu en komiker med åsikter.

Det är talande att vänstern alltid ska ha komiker som sina agitatorer. Finns inga utbildade personer i ämnet som ställer upp kanske?

Låt dagisbarnet återgå till dagis och låt vuxna få hantera politik och den politiska analysen.
Citera
2018-12-01, 12:41
Medlem
Mjälls avatar
Monkey gonna monkey

Hur är han "rentvådd"? Verkar vara någon betalvägg på skiten.

Någon som minns hans senaste pinsamma twittergräl? Jag har det på tungan men kommer inte åt det... Typiskt jättebarnsligt och vulgärt tjafs som hade mördat en svensk kändis men som härliga, frisläppta, exotiska (buffliga, aggressiva, egocentriska) orientaler som Özz länge kommit undan med. Apropå "rentvådd" alltså. Som om det vore möjligt för en så vidrig person att rentvås.

Möjligen hade det något med Hanif Bali att göra... Typ ett par veckor sen. Minns någon?
Senast redigerad av Mjäll 2018-12-01 kl. 13:20.
Citera
2018-12-01, 12:43
Medlem
Hela den där artikeln var ju ett stort skämt, jag satt som ett frågetecken i morse när jag läste den. INGEN kan anse att Özz tryckte till Janne J i uppdrag granskning. Att Janne stod svarslös och att folk uppfattade det som att han blev tilltryckt av Özz. Janne var svarslös för att han inte ville avbryta Özz när han skämde ut sig själv.

Från artikeln:
"När Janne Josefsson dyker upp med sitt crew för att intervjua Özz Nûjen är ett annat kamerateam redan på plats. Ljus är riggat. Det visade sig att det inte bara var SVT som skulle banda intervjun, utan även Özz Nûjen själv. När de båda teamens kameror rullar utsätter han den fruktade skjutjärnsreportern för samma typ av intervjumetoder som denne anklagats för att använda. Özz Nûjen avbryter honom. Han ifrågasätter Janne Josefssons lämplighet och kompetens. Kallar honom pinsam. Avkräver honom svar på förolämpande frågor. Janne Josefsson verkar allt mer trängd. Den oklippta intervju som komikern publicerar i sociala medier är en studie i just dålig stämning. Den rutinerade reportern uppvisar samma slags minspel som många av hans tidigare intervjuoffer gjort i hans egna program. Det osäkra och förvirrade leende som uppstår när den mänskliga hjärnan letar förklaringar och flyktvägar på samma gång. Özz Nûjen går på som en kamphund i sin ljusblå lammullströja. Han är en kille som vuxit upp i betongen. En som fått använda sin kvickhet, sin spontanitet och rappa tunga för att ta sig fram. En komiker van att improvisera och leverera dräpande kommentarer från scenen. Det är verbal misshandel. Många flinade nog skadeglatt åt hur Janne Josefsson fick smaka på sin egen medicin.

"Ouch!", skrev jag själv när jag delade klippet på Facebook. "

Den där intervjun måste vara ett skolboksexempel på en katastrofal krishantering. Özz framstod som en helt bindgalen psykopat som resonerar på dagisnivå och dessutom antyder att Janne skulle vara pedofil (!!!) för ett barn svarat i telefon.

Om inte Özz betalat för den artikeln förstår jag inte hur det gått till, ingen kan uppfatta özz och världen på det sättet som det beskrivs här. Varför Özz antas besitta någon särskild kunskap om Sds framtida utveckling är fortfarande oklart.
Senast redigerad av surri 2018-12-01 kl. 12:56.
Citera
2018-12-01, 12:44
Medlem
Hörde Özz i senaste Lantzkampen, 23 Nov, känns som han håller på och tappar det helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in