2018-12-02, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelram
Ursprungligen postat av Kryptogam
Du vet, vi som inte har fått en massa trovärdiga PM, vi som inte fått "filmen" bekräftad från 8-10 källor, vi som inte har kontakt med reporter på Expressen eller poliser som vistades i huset den kväll som familjen hittades - vi vet ju inte vad vi ska tro. Det är inte alltid helt glasklart vad som är trovärdigt och inte, i en tråd som denna. Förvirring kan lätt uppstå.

För någon vecka sedan började ett pm
florera som ett maratonlopp.....Här.
Som påstår sig komma från
Oskars arbetskamrater..... ”men”.

Oskars arbetskamrater har vare sig i skrift eller tal lämnat några uppgifter....... hur ska dem veta när inte inte polisen vet?

Varför du inte varit en av dem som
mottagit pm:et är säkert för att du inte.
Tillhör den skaran....att tävla leka om ett
mord vem som har (rätt) eller (fel).

Facit sitter polisen på inte Oskars arbetskamrater......

Någon:några vill stå i rampljuset här på första plakett... på bekostnad av ( 4 )döda...

Pm kan skada mer än göra nytta...

Problemet med detta är att personer tenderar till att göra egna ”slutsatser” och tolkningar av den ”informationen” som sedermera nästan ”alltid” resulterar i ”felaktigheter”. Det är som viskleken med Pm.

Det är just av denna anledning trådsanningar uppstår.

* Oskars arbetsplats
* Olika avdelningar i Region Skåne
* Grannar
* MM MM

Blir nerringda för det finns dem som
anser dem är ordsaken till familjens
död....

(De har tydligen spelat in denna film i omgångar så både innan och efter. Dubbelgalet. Undrar om de även tagit sig tid att redigera den efteråt.)

< Svar lögner film existerar inte påhitt från Oskars icke existerade arbetskamrater >

(Man hade inte vett på att be om hjälp men kollegorna gick det bra att beklaga sig inför och man berättade för grannarna att Hanna hade cancer?)

< Svar lögner och åter lögner >

(Det finns en film (eller flera) men den jag talar om är inspelad i olika sekvenser.)

< Svar återigen lögner film existerar inte>

Du/ni som ringer försök hitta på
något meningsfullt....
Försök njut av julen många kan inte
göra det......

”Empati till Oskars efterlevande saknar en del”.!

Förvirring uppstår när ingen som vet (du) berättar hur det egentligen var.
Varför berättar du inte??
Istället för att säga att ALLA har fel, så kan du väl berätta för oss.

Då skulle spekulationerna ta slut.....
Citera
2018-12-02, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det är en trådsanning att Hanna arbetade 50%. Var vaksam på trådsanningar!
Hon arbetade som vanligt fram till jul, det är vad som sagts. Hon hade också vissa möjligheter att arbeta hemifrån.

Som sagt så var jag noga med att säga att jag INTE VET, utan att jag bara hade ett minne av att det nämnts i tråden.
Du har säkert helt rätt i ditt påpekande, och jag säger inte emot.
Citera
2018-12-02, 14:00
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
=Fogelram|65999882]

Oskars arbetskamrater har vare sig i skrift eller tal lämnat några uppgifter....... hur ska dem veta när inte inte polisen vet?

/......../

”Empati till Oskars efterlevande saknar en del”.!

Oskars arbetskamrater har lämnat uppgifter till pm-skrivaren.
Efter att ha kontrollerat och grävt ytterligare i detta, har det framkommit att det rör sig om totalt tre arbetskamrater till Oskar som berättat det som framkommer i pm-et. Två kvinnor och en man - samtliga nära Oskar yrkesmässigt.
De har berättat med sorg och empati utan att skuldbelägga någon enskild.

Av alla teorier som framförts, ger pm-et och Avd.9s novell den mest ”förlåtande” berättelsen som beskriver omständigheterna som skapade tragedin.
Det finns betydligt mer kritik som kunde framföras mot mördarna, betydligt mer fördömande än i dessa ”mjuka” empatiska beskrivningar av händelseförloppet.

Så varför är du så upprörd över pm-et?
Och varför ska bara empatin för Oskars efterlevande diskuteras?
Citera
2018-12-02, 14:03
Medlem
mickedansks avatar
Den här har säkert uppmärksammats tidigare,

https://elisabethoglund.se/blogg/idag-kan-jag-avsloja-nya-tragiska-och-omskakande-uppgifter-om-de-mordade-flickorna-bjarred/

Skrivet av någon som haft kontakt med ”pianoläraren” som den yngre dottern gick hos för lektioner.
Pappan ska ha sett mager o sjuk, dessutom var hans kala frisyr tydligen något som kom på slutet. Man tänker ju cancer... Försöker bara förstå även om det är helt obegripligt
Citera
2018-12-02, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Förvirring uppstår när ingen som vet (du) berättar hur det egentligen var.
Varför berättar du inte??
Istället för att säga att ALLA har fel, så kan du väl berätta för oss.

Då skulle spekulationerna ta slut.....

Ordet ALLA har fel har jag aldrig nämt..
Men du går för långt på dödas bekostnad du
leker med döda. SKÄMS
Citera
2018-12-02, 14:25
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickedansk
Den här har säkert uppmärksammats tidigare,

https://elisabethoglund.se/blogg/idag-kan-jag-avsloja-nya-tragiska-och-omskakande-uppgifter-om-de-mordade-flickorna-bjarred/

Skrivet av någon som haft kontakt med ”pianoläraren” som den yngre dottern gick hos för lektioner.
Pappan ska ha sett mager o sjuk, dessutom var hans kala frisyr tydligen något som kom på slutet. Man tänker ju cancer... Försöker bara förstå även om det är helt obegripligt

Tack för länken!
Jo, det har diskuterats långt bak i tråden flera gånger och även denna artikel har varit på tapeten.

En postare ”Missan27”, uppgav sig ha mycket nära kontakt med denna pioanolärarinna och denna trovärdiga postare bevisade också sin geografiska närhet genom att posta bilder på en tavla i familjens hus när hen anklagades för lögn. Postaren luftade sina tankar och sin saknad här i tråden - hen hade enligt upppgift träffat alla i familjen.
Enligt uppgift tog pioanolärarinnan själv kontakt med reportern Höglund och ville berätta eftersom hon uppfattade att fallet tystandes ner. (Pianolärarinnan gjorde detta gratis utan att ”sälja” sin story för pengar)

Tyvärr blev postaren ”Missan27” precis som andra postare med specifik kännedom, ex ”Scheele” mm bortjagade av en hård mobbande stämning i tråden. De for illa av att bli ansatta och av alla påhopp från vissa speciella mobbande självgoda postare, så de gav tyvärr upp.
Vi är en del som saknar deras kunskap idag.
Senast redigerad av Solglittret 2018-12-02 kl. 14:34.
Citera
2018-12-02, 14:28
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ordet ALLA har fel har jag aldrig nämt..
Men du går för långt på dödas bekostnad du
leker med döda. SKÄMS

Citat:

Oskars arbetskamrater har vare sig i skrift eller tal lämnat några uppgifter ...... hur ska dem veta när inte polisen vet?

Du har ju bevisligen hävdat att ingen av Oskars arbetskamrater har lämnat några uppgifter. Tidigare påstod du att de inte heller pratat med någon.

Detta är ju inte sant
Senast redigerad av Solglittret 2018-12-02 kl. 14:35.
Citera
2018-12-02, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Oskars arbetskamrater har lämnat uppgifter till pm-skrivaren.
Efter att ha kontrollerat och grävt ytterligare i detta, har det framkommit att det rör sig om totalt tre arbetskamrater till Oskar som berättat det som framkommer i pm-et. Två kvinnor och en man - samtliga nära Oskar yrkesmässigt.
De har berättat med sorg och empati utan att skuldbelägga någon enskild.

Av alla teorier som framförts, ger pm-et och Avd.9s novell den mest ”förlåtande” berättelsen som beskriver omständigheterna som skapade tragedin.
Det finns betydligt mer kritik som kunde framföras mot mördarna, betydligt mer fördömande än i dessa ”mjuka” empatiska beskrivningar av händelseförloppet.

Och varför ska bara empatin för Oskars efterlevande diskuteras?

Och varför ska bara empatin för Oskars efterlevande diskuteras?[/quote]

Nej Oskars arbetskamrater har fortfarande
INTE lämnat ut något som påstås........ Här.

Man ska INTE anklaga andra som Oskars
arbetskamrater för något som dem INTE gjort.... man ska inte anklaga någon.....
Sanningen kommer fram då springer ni
i ett hörn......

Era filmer brev var för ni allt ifrån?

Empati till Oskars fru Hanna också som ni gjort
cancer sjuk.... Empati till deras barn också som ni gjort sjuka sjukare sjukast.....
Citera
2018-12-02, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du har ju bevisligen hävdat att ingen av Oskars arbetskamrater har lämnat några uppgifter. Tidigare påstod du att de inte heller pratat med någon.

Detta är ju inte sant

Nej dem har inte pratat med någon överhuvudtaget...
Men en annan avdelning har blivit nedringd
men kvinnan återkom aldrig den gången....
Citera
2018-12-02, 14:51
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Nej Oskars arbetskamrater har fortfarande
INTE lämnat ut något som påstås........ Här.

Man ska INTE anklaga andra som Oskars
arbetskamrater för något som dem INTE gjort.... man ska inte anklaga någon.....
Sanningen kommer fram då springer ni
i ett hörn......

Era filmer brev var för ni allt ifrån?

Empati till Oskars fru Hanna också som ni gjort
cancer sjuk.... Empati till deras barn också som ni gjort sjuka sjukare sjukast.....

Och till Hanna och barnens efterlevande..........

Personen som skickade pm-et har haft kontakt med tre av Oskars arbetskamrater, alla som kände Oskar väl i en yrkesmässig relation.
Detta är till 100% tillförlitliga och kontrollerbara uppgifter.
Hur kan du veta/påstå att det inte stämmer?
Oskar jobbade med kollegor i flera länder, i Lund, höll i kongresser och föreläste på olika orter. Många personer har känt Oskar i flera år och haft en återkommande nära kontakt.
Har DU verkligen haft kontakt med alla dessa personer för att kunna uttala dig så tvärsäkert - och felaktigt?
Citera
2018-12-02, 15:44
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Nej dem har inte pratat med någon överhuvudtaget...
Men en annan avdelning har blivit nedringd
men kvinnan återkom aldrig den gången....

Om du kände till familjen så förstår jag att det inte är roligt att läsa här men då kanske det är bäst att du inte gör det och istället gå vidare med sorgearbetet.
Jag är övertygad om att varken O eller H var några onda människor.
Citera
2018-12-02, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Nu tänkte jag litet tillbaka i tiden och föreställde mig att föräldrarna då var i någorlunda gott skick. De klarade av att ordna med hemundervisning och att yrkesarbeta, och jag tänkte mig att de även skulle ha kunnat ha kapacitet att "ordna" litet med sjukvården också. Kanske de kunde ha bett att få tala med ansvariga chefer inom sjukvården eller på annat sätt göra omgivningen (vården) uppmärksam på sin speciella situation. Jag tänkte att de (föräldrarna) med sin begåvning och sina höga utbildningar skulle kunna strida för sin sak (även om det verkligen inte ska behövas att man strider). Det kanske är lättare att tala för sin sak om man har ordet i sin makt och är van vid att argumentera, till exempel.

Men jag vet ju inte hur länge föräldrarna varit så svårt psykiskt sjuka som du tänker att de var. De kanske var i väldigt dåligt skick redan i flera år före morden. Men i så fall borde ju nästan skolan ha reagerat: två sjuka barn som är "instängda" i sitt hem med två sjuka föräldrar?

Men inte vet jag.

Beträffande skolan låter det ju som att familjen fått ett fint stöd där alla yrkesgrupper gjorde sitt yttersta för att hjälpa barnen och föräldrarna, så de verkar snarast ha varit en avlastande faktor.

Sjukvården som fått svidande kritik för omhändertagande för den sjukdom flickorna led av, var sannolikt en belastning som förvärrade föräldrarnas och flickornas tillstånd. Om föräldrarna upplevde att sjukvården tog mer än den tillförde, kanske de avbröt vården. Om då dessa stillatigande bevittnade detta avbrott utan att göra en orosanmälan har vi en vårdskandal utan dess like som väntar på att komma i dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in