2018-12-02, 13:56
Bannlyst
Går dessa två ihop? Alla invandrare är i stort sett asociala och har lägre intellekt. Någon som håller med?

Tittar man på invandrare så är de sällan öppna, pratsamma, nyfikna på andra och liknande, beror det på att de är lågbegåvade? Samtidigt kan jag inte förklara varför man skulle vara begåvad för att man är social.
Senast redigerad av gefundenes 2018-12-02 kl. 13:58.
Citera
2018-12-02, 13:59
Medlem
Är det inte tvärtom?

Edit: tror inte man kan generalisera så alls.
Senast redigerad av Insertnickname 2018-12-02 kl. 14:02.
Citera
2018-12-02, 14:01
Medlem
Ygg3s avatar
De är väl enbart associala med svenskar?

Invandrarbusschafförer säger aldrig nåt , till skillnad från svenska chaufförer som ofta hälsar.

Men med varandra och i grupp är invandrare jävligt högljudda och sociala.

En del tror till och med att våra kära kulturberikare inte gillar oss svenskar särskilt mycket....
Citera
2018-12-02, 14:02
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Går dessa två ihop? Alla invandrare är i stort sett asociala och har lägre intellekt. Någon som håller med?

Tittar man på invandrare så är de sällan öppna, pratsamma, nyfikna på andra och liknande, beror det på att de är lågbegåvade? Samtidigt kan jag inte förklara varför man skulle vara begåvad för att man är social.

Det är nog fel att applicera ett så förenklat resonemang på en komplex företeelse som begåvning aka intelligens. För måga till social interaktion är endast en aspekt av den mångfacetterade mänskliga intelligensen.
Citera
2018-12-02, 14:37
Medlem
Kronartskockas avatar
Bara för att du har haft personliga erfarenheter med asociala invandrare så betyder inte det att alla är det, eller ens att det är ett bra resonemang att applicera på gruppen invandrare i stort. Jag har jobbat med massor med invandrare, alla har varit sociala i varierande grad, precis som de svenskar jag arbetat med.
Citera
2018-12-02, 14:43
Medlem
Jag är väldigt asocial och inte särskilt intresserad av andra människor men har relativt hög intelligensnivå.
Citera
2018-12-02, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes

Nej, om du menar asocialitet rent generellt i samband med intelligens så stämmer detta ej, snarare faktiskt precis tvärtom; exempelvis så är just asocialitet ett klassiskt tecken hos individer med Aspergers, och ändå är det som kategoriserar individer med Aspergers ( alltså jämfört med andra individer på autismspektrumet) att dessa besitter en intelligens som är mellan normal och hög.
Exempel på detta kan man faktiskt bese hos vissa av de skribenter på Flashback med just Asperger, när du läser dessas inlägg, då det slår dig att dessa definitivt är intelligenta, inte minst då de tenderar uppvisa en markant större vokabulär inklusive markant bättre stavning än den genomsnittlige FB-skribenten som i regel, tråkigt nog, besitter en tämligen dålig sådan (förvisso som så många andra i dag).
Citera
2018-12-02, 15:50
Medlem
Skulle nog vilja påstå att det är vi svenskar som är mer lågasociala än invandraren.
Blatten kanske betraktar dig som är svenne med skepsis pga av att du är nyfiken?

Kolla runtom i medelhavet skall du se att människor där är 100% bättre på att vara sociala och mer medmänskliga än oss kallblodiga nordbor som ofta är deprimerade.

LågIQ människor finns både bland WT-svennar som ofta röstar på SD samt inavlade BT-menakameler.

Svennen blir social så fort han eller hon druckit lite och då blir sig själv.
Om jag skulle välja mellan svennen och medelhavsmänniskor, då gillar jag hellre medelhavet och dess härliga människor framför asociala svenskar.
Citera
2025-09-18, 15:34
Medlem
lunarluddes avatar
Jag har aldrig upplevt någon invandrare som särskilt nyfiken, däremot svenskar..
Citera
2025-09-18, 15:36
Medlem
Väldigt svårt att generalisera!
Citera
2025-09-18, 20:25
Medlem
Jag har funderat på det där när jag träffat invandrare ifrån 2015-vågen som verkat
ointresserade av att lära sig och lata. Men jag märkte att när jag stöttade/pratade extra med dom så blev de bättre. Tror många är deprimerade...de har ingen familj här, de har varit med om ett hemskt inbördeskrig och inga svenska vänner heller.
Senast redigerad av Upplandia90 2025-09-18 kl. 20:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in