2018-12-01, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Det verkar ha varit inställningen "fullt friska eller ingenting" som gällde.

Jag skulle vilja veta vad dessa påstådda giftcocktails innehöll och vad "Oskar hjälpte Hanna att dö" innebär, även om jag antar att den informationen aldrig kommer fram.

Det är så otroligt chockerande att döda sina barn... Även om man har tillgång till opiater eller liknande så skall man ändå helt iskallt då smyga i dem detta utan att de fattar att något är fel? Och sedan stå och se på när de slocknar? Eller hade de på något vis inkluderat barnen i dessa planer? Ännu värre blir det ju om man ponerar att de bara hade moderna "sömntabletter". Då skall de alltså ha lurat i barnen tjogtals med tabletter (hur?) och sedan stått och väntat ut dödskampen, sett andningen bli svårare, kanske kräkningar, kramper och hallucinationer?

Införskaffandet av medicinen sedan. Då skall alltså en av dessa djupt deprimerade människor ha travat iväg till en läkare och lyckats få till exempel benso utskrivet utan att några varningsklockor ringde? Detta med en uttänkt plan att spara undan medicinen för att senare döda barnen med? Till två vuxna och två barn (varav en tonåring) lär det ju gå åt mer än en karta tabletter.

Eller har det varit så att barnen fått sömntabletter på recept på grund av sin sjukdom? Då skall alltså föräldrarna ha valt att inte ge barnen denna medicin och möjliga lindring för att i stället cyniskt spara den för att kunna ge dem en dödlig överdos?

Eller har de googlat på vad som krävs för att dö via läkemedel och sedan gjort de ansträngningar som krävs för att få tag på detta illegalt (i och för sig antagligen plättlätt att ordna men är ju ändå en rätt sunkig handling)? Har de fått hjälp?

Fatta hur galen man måste vara för att diskutera dessa detaljer med sin partner, samla sin "lilla" stash med medicin, ställa sig och mala denna i morteln och "blanda den i saften" som någon dåre här i tråden föreslog och sedan titta på när den man borde älska mest i hela världen klunkar i sig detta.

Varför inte lägga energin på att göra det mysigt hemma, starta ett Facebookupprop för att klaga på den dåliga vården, kontakta Expressen och försöka hitta någon annan i samma sits, dra till Kanarieöarna?

Håller med och undrar om barnen verkligen fick dö lugnt och ovetandes. Vet någon vilka mediciner man hade tillgång till? Och hittade man spår i kropparna av mediciner/gifter? Har aldrig förstått hur det kunde vara så svårt att fastställa hur barnen dog. Och om Oscar inte "hjälpte" Hanna genom kvävning, hur gjorde han då? Och varför var det svårt att veta vad hon dog av.
Senast redigerad av Tey44 2018-12-01 kl. 13:43.
Citera
2018-12-01, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Mitt värsta minne i denna tragik är.........

Det tomma tysta flick-rummet med ett tyst piano som ingen liten flicka spelar på längre.
Den lilla kudden på stolen, så hon kunde nå upp ordentligt.
Det pianot spelar inte längre, och det den bilden tycker jag är så jävla sorglig !!!!

Usch ja den bilden fick mig också nästan att börja lipa
Kudden lite på sniskan eller tilltryckt i ena hörnet om jag minns rätt. Som om hon precis klivit av den. Men hon kommer aldrig kliva upp på den igen. 😭
Citera
2018-12-01, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Usch ja den bilden fick mig också nästan att börja lipa
Kudden lite på sniskan eller tilltryckt i ena hörnet om jag minns rätt. Som om hon precis klivit av den. Men hon kommer aldrig kliva upp på den igen. 😭

Där har du anledningen till att jag är kvar här.
OT.
Den bilden har fått en 43årig, 100kg 5-barns far, som levt ett Rock´n Roll liv, att börja gråta.
Den bilden sitter djupt i själen hos många av oss.
Så Jävla Sorgligt !!
Citera
2018-12-01, 13:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Och just det, en annan "bagatell" jag tänker på är känslan att dessa två oskyldiga flickor kanske upplevde att ingen lyssnade på dem, att de tystades ner och inte hade någon talan.

En har lämnat avtrycket "A girl has nothing to say" på nätet

En har lämnat avtrycket att hon kanske är galen för hon pratar med träd.

Mitt hjärta brister för detta.

Det kanske var därför det även brast för föräldrarna. (men naturligtvis ingen ursäkt )
Citera
2018-12-01, 14:43
Bannlyst
Att två flickor med hela livet framför sig föll pga två föräldrars tillkortakommnden och samhällets oförmåga att hjälpa föräldrarna och rädda flickorna är inget annat än en stor skam för alla som är en del av detta samhälle.

Den enda egentliga slutsatsen som jag kan dra av den här historien är att vi behöver bli bättre på att ta hand om och bli snällare mot varandra, överallt på alla nivåer.

Jag börjar. Förlåt Rockkungen, Solglittret och Missan27 som jag inte varit vänlig mot i denna tråd. Även om jag tycker att ni är fel på det, okunniga och lite läskiga, leder det inte till något bra att jag smetar in det i era ansikten.

Lex Agnes och Moa
Citera
2018-12-01, 15:16
Bannlyst
OM, Japanesa kan visa sin storhet genom att tydligt och ärligt be om ursäkt till flera i tråden, så kan
väl jag (efter 4 Whiskey) också be om ursäkt.

Jag vet att jag har en snorkigt ton ibland, jag vet att jag har en domderande attityd, jag vet att jag inte borde ha skrivit vissa saker medvetet för att förnedra andra skribenter.
Jag borde ge andra mer plats i tråden, och självklart har inte jag rätt varenda gång.
Jag borde andas, lugna ner mig, och vara tyst oftare.
Därför ber jag om ursäkt om någon har blivit kränkt av mig, och jag menar det.
Skall försöka skärpa mig !!!!!!!!
Citera
2018-12-01, 15:23
Medlem
afKnollentotts avatar
Jaha.... eftertankens kranka blekhet.. (tack ändå till "Japanesa")

Flickorna var aldrig dödssjuka....

Flickorna BLEV dödsdömda av nån outgrundlig anledning...

Personangrepp, raljans eller annat blaj är sällan konstruktivt....

Varför inte börja om från början.

Vad hände och varför ?

Vem börjar ?
Citera
2018-12-01, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jaha.... eftertankens kranka blekhet.. (tack ändå till "Japanesa")

Flickorna var aldrig dödssjuka....

Flickorna BLEV dödsdömda av nån outgrundlig anledning...

Personangrepp, raljans eller annat blaj är sällan konstruktivt....

Varför inte börja om från början.

Vad hände och varför ?

Vem börjar ?

Jag kan börja........
Den 9 jan hittade en polis en hel familj avliden i en villa på Björkvägen3 i Bjärred.
Snabbt så kunde Polisen avfärda en utomstående gärningsman.
Gärningsmannen är alltså en av dom avlidna.
Ett avskedsbrev har hittats som säger att föräldrarna fattat detta beslut gemensamt, och anledningen är att livskvalitén är så låg på grund av tösernas sjukdomar.
Flickorna ÄR sjuka, och dom har Läkarintyg.
Nån form av kronisk trötthetssyndrom.
Polisen håller på att sammanställa vad som har hänt, och media bevakar fortfarande detta fall.
Begravning har skett, och enligt uppgift så var det 4 kistor på begravningen och hela familjen har kremerats och strötts för vinden.
För att sparka igång tråden.... kan det vara ME/CFS som barnen hade ???????

Kan inte du "Knollen" börja.... berätta hur du tror att detta kunde hända.
Senast redigerad av Avd.9 2018-12-01 kl. 15:38.
Citera
2018-12-01, 15:40
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Jag kan börja........
Den 9 jan hittade en polis en hel familj avliden i en villa på Björkvägen3 i Bjärred.
Snabbt så kunde Polisen avfärda en utomstående gärningsman.
Gärningsmannen är alltså en av dom avlidna.
Ett avskedsbrev har hittats som säger att föräldrarna fattat detta beslut gemensamt, och anledningen är att livskvalitén är så låg på grund av tösernas sjukdomar.
Flickorna ÄR sjuka, och dom har Läkarintyg.
Nån form av kronisk trötthetssyndrom.
Polisen håller på att sammanställa vad som har hänt, och media bevakar fortfarande detta fall.
Begravning har skett, och enligt uppgift så var det 4 kistor på begravningen och hela familjen har kremerats och strötts för vinden.
För att sparka igång tråden.... kan det vara ME/CFS som barnen hade ???????

Polisens utredningsman var snabb - i det här fallet. Man önskar ju samma resultat i andra mordfall också.
Nåväl (novell).... Fyra döda, två flickor i tidiga tonåren, två - tillsynes föräldrar, har hittats döda. Hur och varför har polisen inte angett. Kan flickorna och minst en förälder dödats med hushållets enda brödkniv tro ? Varför då undrar man ju...
Enligt polisens utsaga har allt skett i "samförstånd" - En eller flera har alltså velat att det skulle se ut så...
Barnen, även kallade "de stackars barnen" har förmodligen mördats.
Flickorna hade hemundervisning... e f t e r s om familjen befanns vara i en djup och varaktig kris sedan flera år - enligt skolans representant - en rektorska.

Snipp snapp snut - så var sagan slut...
Citera
2018-12-01, 16:04
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Men men, Hur var då föräldrarna ??
Vad vet vi exempelvis om mamman ??
Har hon ett namn, bild sociala medier.
Syntes hon, hördes hon, vem är hon ???

Vad vet du om det ?

Vilka frågor ... o vilka krav sen.

Jag tror kvinnan du omfrågar var esoterisk om man får påstå....
Kanske var hon spiritist eller ännu troligare domesticerad...

Hon har genom ögonvittnesskildringar existerat, så sent som hösten 2017. Hur hon kan ha ändat sitt liv står skrivet i stjärnorna.
Citera
2018-12-01, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Vilka frågor ... o vilka krav sen.

Jag tror kvinnan du omfrågar var esoterisk om man får påstå....
Kanske var hon spiritist eller ännu troligare domesticerad...

Hon har genom ögonvittnesskildringar existerat, så sent som hösten 2017. Hur hon kan ha ändat sitt liv står skrivet i stjärnorna.

Varför tror du det - Mitt feta.........
Har du bara gissat? får du en magkänsla? eller har du nåt bevis?

Du vet, det blir så fel när man bara säger så rakt ut, utan att ha belägg för det.
Det kallas då för en trådsanning.
Om du däremot kan påvisa ett PM, Media-text, eller nåt annat som kan styrka detta, så blir
du en kung i tråden i ett nafs.
Det kan bli så fel om man bara säger sånt rakt ut............
Tänk om jag säger att familjen var abnormt intresserade av Bävrar, och nu lever i en Bäverhydda
i Värmland, så kommer folk i tråden att tro detta och så kommer vi diskutera detta helt meningslöst.
Är du med vad jag menar ??
Då frågar jag bara.. Varför tror du det här ???
Citera
2018-12-01, 16:26
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Varför tror du det - Mitt feta.........
Har du bara gissat? får du en magkänsla? eller har du nåt bevis?

Du vet, det blir så fel när man bara säger så rakt ut, utan att ha belägg för det.
Det kallas då för en trådsanning.
Om du däremot kan påvisa ett PM, Media-text, eller nåt annat som kan styrka detta, så blir
du en kung i tråden i ett nafs.
Det kan bli så fel om man bara säger sånt rakt ut............
Tänk om jag säger att familjen var abnormt intresserade av Bävrar, och nu lever i en Bäverhydda
i Värmland, så kommer folk i tråden att tro detta och så kommer vi diskutera detta helt meningslöst.
Är du med vad jag menar ??
Då frågar jag bara.. Varför tror du det här ???

Jag bygger mina antaganden på vad jag läst i tråden... vad jag läst i press och vad jag fått mig till livs i fråga om PM.
Jag sovrar, sållar och "bestämmer" mig för en ståndpunkt - inte olikt alla andra.
Jag försöker att inte låta mig "skjutsas" i onödan....

Vad fallet, konkret beträffar - så fanns det EN kvalificerad idiot - för att ro iland slutet. Tyvärr.
Statistik är också en ingrediens - bra att ha - i svårtillgängliga stunder...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in