Citat:
Ursprungligen postat av
Zebrima
Tack Harperlee för detta inlägg, jag håller med om i stort sett varenda ord. Förutom att jag nog tidigt trott att båda föräldrarna var med på detta, på grund av polisens tidiga uttalande. Vilket egentligen bara gör hela saken ännu sjukare.
Däremot blir jag lite skeptisk när skulden nästan läggs starkare på Hanna istället. Som formuleringen att Oskar rycktes med. Något sånt här rycks man inte med i om man inte själv är mycket sjuk. Det tyder dessutom oftare på att Oskar haft mer kontroll i processen än Hanna. Testamentet fokuserar främst på hans bok och företag. Han sägs ha hjälpt Hanna dö och varit den siste som dog genom hängning, timmar efter de andra. Då rycks man inte bara med.
OBS, jag tror ändå att Hanna också ville detta och att mycket av det Avd 9 skriver säkert stämmer i sak MEN det är ändå så mycket som skaver och nästan slätas över... tycker jag i alla fall.
Visst kan det vara så att nåt skaver... jag tycker också det, men av annan orsak.
Jag tänker såhär.
Jag har en underbar fru som jag älskar över allt (i över 15år)
Mitt liv kretsar runt henne och ungarna.
Jag blir meningslös utan henne och ungarna.
Om mina barn blir så sjuka så inget funkar längre, så gör jag ALLT för att hitta bot, dygnet runt.
Om min fru skulle få Cancer, så skulle jag göra allt för henne, dygnet runt.
Efter tre (3 långa jävla år) så skulle jag själv börja krokna, men jag skulle INTE ge upp.
ALDRIG ALDRIG ALDRIG.
Men, om då dom sjuka till slut ger upp.
Om min dotter inte vill leva längre
Om det inte finns nån mer stans att vända sig (inte ens experiment tar emot henne - för sjuk)
Min fru vill inte leva längre - Hon säger det själv......
Vi hamnar i den totala botten - Vi hamnar i det rena helvetet.
JAG hade bett om hjälp, JAG hade gått till torget mitt i stan och skrikit rakt ut !!!!!!!!
Men jag har inte haft det så i 3 (tre långa år)
Jag har inte känt den kärleken som just DEN familjen hade
Jag kan bara utgå från mig själv, för jag har inte haft det som dom.
Jag har det bra i mitt liv med min fru och 5(!) ungar.
Vad/Vem ger mig då rätten att döma dom ???????????
Jag känner inte ens dom, och jag har ingen aning om vad dom har gått igenom under dessa 3 år.
INTE EN ENDA ANING.
Jag måste inte leta upp det värsta (psykopatincestförtryckarpedofil Oskar)
Det kan faktiskt vara så att vi har en familj som tappade fotfästet, och inte villa ha mer hjälp.
Vem vet.