2018-12-01, 12:33
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Det är Scheele som satt i gång en spekulation om att mamman fått hjälp. Tyckte hen verkade initierad. Hoppas att polisen verkligen utreder en sån sak.

Poliser kan ha otur. Minns du Peter Mangs första mordoffer som hittades i soffan med kuddar o filtar över sig? Polisen trodde han hade frusit och sedan dött av det hjärtfel han hade. Sonen som städade upp i lägenheten hittade blod under soffan och pga det så blev det mordutredning.

Om jag har uppfattat det rätt så har detta fall drivits som en mordutredning.
Citera
2018-12-01, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Du vet, vi som inte har fått en massa trovärdiga PM, vi som inte fått "filmen" bekräftad från 8-10 källor, vi som inte har kontakt med reporter på Expressen eller poliser som vistades i huset den kväll som familjen hittades - vi vet ju inte vad vi ska tro. Det är inte alltid helt glasklart vad som är trovärdigt och inte, i en tråd som denna. Förvirring kan lätt uppstå. Det är väldigt värdefullt när du beskriver litet om vilka dina källor är.

Jag förstår det, och jag blir själv frustrerad ibland när andra får info.
Polisen OCH Rockkungen bekräftade exempelvis att beslutet var gemensamt, ändå väljer många att bara hänga ut OSKAR.
Schelee, Jag, jonathanmw, senaste PM:et, mfl har förklarat att det finns en film, och den informationen har kommit från Polisen direkt, eller via någon som känt en Polis.
Vänner, kollegor, grannar har bekräftat Hannas Cancer.
Schelee, jag, Jonathanmw Polisen och många fler bekräftade om brevet.
Polisen om gemensamt beslut.
Oskars 0ch Hannas kollegor har bekräftat hur dom var som personer (på jobbet)
Skolan bekräftar att barnen har läkarintyg
Vänner, kollegor, grannar och Skolan bekräftar "kronisk trötthetssyndrom" varför är det då omöjligt med ME ??
Frank har ju till och med, med bestämdhet hävdat att han sett ME på läkarintygen mm.

Och det finns mycket mycket mer info i tråden.
Hur kan man få allt detta till att Oskar ensam utförde morden, lurade alla, tog sitt liv, utan att det finns ett enda bevis eller belägg, PM eller annan rimlig förklaring.

Som sagt, vi tolkar information på olika sätt, baserat på våra erfarenheter.
En del väljer att använda infon, en del väljer att inte.
Citera
2018-12-01, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Det är Scheele som satt i gång en spekulation om att mamman fått hjälp. Tyckte hen verkade initierad. Hoppas att polisen verkligen utreder en sån sak.

Poliser kan ha otur. Minns du Peter Mangs första mordoffer som hittades i soffan med kuddar o filtar över sig? Polisen trodde han hade frusit och sedan dött av det hjärtfel han hade. Sonen som städade upp i lägenheten hittade blod under soffan och pga det så blev det mordutredning.

Schelee hade ofattbar info direkt från polisen.
Flera saker har bekräftats, mer kommer att bekräftas.
Han/Hon är saknad.
Citera
2018-12-01, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag tror att den information du och andra har bidragit med i stora drag kan vara/är korrekt.

Men min tolkning av vad den informationen innebär är nog annorlunda än din.

Låt säga att det stämmer att det finns en film. För mig är det bara ännu ett tecken på hur otroligt sjuka i huvudet Oskar och Hanna måste ha varit. Det är så långt ifrån normalt att jag vet knappt hur jag skall kunna formulera hur galet jag tycker att det låter.

Samma med de framkomna tillvägagångssätten. Testamentet. Sjukt, sjukare, sjukast. Och då talar vi inte om två rara människor med depression här.

I början trodde jag att Oskar var ensam om det vilket bland annat din information har gjort att jag har ändrat åsikt om. Men det är nästan ännu värre måste jag säga att veta att barnen hade noll föräldrar som tog tillvara på deras intressen...

Tack Harperlee för detta inlägg, jag håller med om i stort sett varenda ord. Förutom att jag nog tidigt trott att båda föräldrarna var med på detta, på grund av polisens tidiga uttalande. Vilket egentligen bara gör hela saken ännu sjukare.

Däremot blir jag lite skeptisk när skulden nästan läggs starkare på Hanna istället. Som formuleringen att Oskar rycktes med. Något sånt här rycks man inte med i om man inte själv är mycket sjuk. Det tyder dessutom oftare på att Oskar haft mer kontroll i processen än Hanna. Testamentet fokuserar främst på hans bok och företag. Han sägs ha hjälpt Hanna dö och varit den siste som dog genom hängning, timmar efter de andra. Då rycks man inte bara med.

OBS, jag tror ändå att Hanna också ville detta och att mycket av det Avd 9 skriver säkert stämmer i sak MEN det är ändå så mycket som skaver och nästan slätas över... tycker jag i alla fall.
Citera
2018-12-01, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Ja, och även när vi en dag (kanske) får veta hur allt gick till, och det kanske står klart att din beskrivning var sann, så kvarstår ju ändå många frågor! Då blir det ännu mer fokus på frågor om varför ingen i omgivningen la märke till någonting, om hur skola och sjukvård agerade, varför två föräldrar kan känna sig så ensamma, övergivna och desperata som de antagligen kände sig, osv.

Jag håller med dej till 100%

Detta HAR hänt, och hur i helvete KUNDE det hända??
Skolan har nog en liten del i skulden...
Sjukvården, Socialen har nog sin lilla beskärda del....
Föräldrarnas arbetsplatser... varför gjordes ingen orosanmälan därifrån.
osv, osv, osv.....
Håller helt med dej i detta.

Det andra vi tjafsar om, det gör vi bara för att vi är "grälsjuka" jäklar som hatar att ha fel.
Därför är vi här och tjafsar varje dag.
Det tjafset kommer hålla på i evighet.........
Citera
2018-12-01, 12:56
Medlem
Jag kan tex inte släppa uppgiften om att hemmet var i en enda röra med blod på golvet. Att temperaturen var nedsatt men drogs upp igen tyder på att någon/några kan ha dött inte bara timmar utan dagar efter den/de sista. Ingen verkar ha sett Moa och Hanna efter nyårsafton. Räddningstjänst spydde utanför huset. Dödsorsak och datum kan efter månader inte fastställas. Någon eller några har nog legat död i dagar. Varför dog de inte samtidigt?

Jag funderar också lite på en sån bagatell som att den enda spekulation polisen dementerat är att Anticimex varit i huset. Varför gör man det, när inget annat dementeras och var kom dessa rykten egentligen från?
Senast redigerad av Zebrima 2018-12-01 kl. 12:58.
Citera
2018-12-01, 13:08
Medlem
Och just det, en annan "bagatell" jag tänker på är känslan att dessa två oskyldiga flickor kanske upplevde att ingen lyssnade på dem, att de tystades ner och inte hade någon talan.

En har lämnat avtrycket "A girl has nothing to say" på nätet

En har lämnat avtrycket att hon kanske är galen för hon pratar med träd.

Mitt hjärta brister för detta.
Citera
2018-12-01, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Tack Harperlee för detta inlägg, jag håller med om i stort sett varenda ord. Förutom att jag nog tidigt trott att båda föräldrarna var med på detta, på grund av polisens tidiga uttalande. Vilket egentligen bara gör hela saken ännu sjukare.

Däremot blir jag lite skeptisk när skulden nästan läggs starkare på Hanna istället. Som formuleringen att Oskar rycktes med. Något sånt här rycks man inte med i om man inte själv är mycket sjuk. Det tyder dessutom oftare på att Oskar haft mer kontroll i processen än Hanna. Testamentet fokuserar främst på hans bok och företag. Han sägs ha hjälpt Hanna dö och varit den siste som dog genom hängning, timmar efter de andra. Då rycks man inte bara med.

OBS, jag tror ändå att Hanna också ville detta och att mycket av det Avd 9 skriver säkert stämmer i sak MEN det är ändå så mycket som skaver och nästan slätas över... tycker jag i alla fall.

Visst kan det vara så att nåt skaver... jag tycker också det, men av annan orsak.

Jag tänker såhär.
Jag har en underbar fru som jag älskar över allt (i över 15år)
Mitt liv kretsar runt henne och ungarna.
Jag blir meningslös utan henne och ungarna.
Om mina barn blir så sjuka så inget funkar längre, så gör jag ALLT för att hitta bot, dygnet runt.
Om min fru skulle få Cancer, så skulle jag göra allt för henne, dygnet runt.
Efter tre (3 långa jävla år) så skulle jag själv börja krokna, men jag skulle INTE ge upp.
ALDRIG ALDRIG ALDRIG.
Men, om då dom sjuka till slut ger upp.
Om min dotter inte vill leva längre
Om det inte finns nån mer stans att vända sig (inte ens experiment tar emot henne - för sjuk)
Min fru vill inte leva längre - Hon säger det själv......
Vi hamnar i den totala botten - Vi hamnar i det rena helvetet.
JAG hade bett om hjälp, JAG hade gått till torget mitt i stan och skrikit rakt ut !!!!!!!!

Men jag har inte haft det så i 3 (tre långa år)
Jag har inte känt den kärleken som just DEN familjen hade
Jag kan bara utgå från mig själv, för jag har inte haft det som dom.
Jag har det bra i mitt liv med min fru och 5(!) ungar.

Vad/Vem ger mig då rätten att döma dom ???????????

Jag känner inte ens dom, och jag har ingen aning om vad dom har gått igenom under dessa 3 år.
INTE EN ENDA ANING.

Jag måste inte leta upp det värsta (psykopatincestförtryckarpedofil Oskar)
Det kan faktiskt vara så att vi har en familj som tappade fotfästet, och inte villa ha mer hjälp.
Vem vet.
Senast redigerad av Avd.9 2018-12-01 kl. 13:14.
Citera
2018-12-01, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Det verkar ha varit inställningen "fullt friska eller ingenting" som gällde.

Jag skulle vilja veta vad dessa påstådda giftcocktails innehöll och vad "Oskar hjälpte Hanna att dö" innebär, även om jag antar att den informationen aldrig kommer fram.

Det är så otroligt chockerande att döda sina barn... Även om man har tillgång till opiater eller liknande så skall man ändå helt iskallt då smyga i dem detta utan att de fattar att något är fel? Och sedan stå och se på när de slocknar? Eller hade de på något vis inkluderat barnen i dessa planer? Ännu värre blir det ju om man ponerar att de bara hade moderna "sömntabletter". Då skall de alltså ha lurat i barnen tjogtals med tabletter (hur?) och sedan stått och väntat ut dödskampen, sett andningen bli svårare, kanske kräkningar, kramper och hallucinationer?

Införskaffandet av medicinen sedan. Då skall alltså en av dessa djupt deprimerade människor ha travat iväg till en läkare och lyckats få till exempel benso utskrivet utan att några varningsklockor ringde? Detta med en uttänkt plan att spara undan medicinen för att senare döda barnen med? Till två vuxna och två barn (varav en tonåring) lär det ju gå åt mer än en karta tabletter.

Eller har det varit så att barnen fått sömntabletter på recept på grund av sin sjukdom? Då skall alltså föräldrarna ha valt att inte ge barnen denna medicin och möjliga lindring för att i stället cyniskt spara den för att kunna ge dem en dödlig överdos?

Eller har de googlat på vad som krävs för att dö via läkemedel och sedan gjort de ansträngningar som krävs för att få tag på detta illegalt (i och för sig antagligen plättlätt att ordna men är ju ändå en rätt sunkig handling)? Har de fått hjälp?

Fatta hur galen man måste vara för att diskutera dessa detaljer med sin partner, samla sin "lilla" stash med medicin, ställa sig och mala denna i morteln och "blanda den i saften" som någon dåre här i tråden föreslog och sedan titta på när den man borde älska mest i hela världen klunkar i sig detta.

Varför inte lägga energin på att göra det mysigt hemma, starta ett Facebookupprop för att klaga på den dåliga vården, kontakta Expressen och försöka hitta någon annan i samma sits, dra till Kanarieöarna?

Jag har också funderat mycket över hur föräldrarna har kunnat få barnen att ta en dödlig medicin eller utan att de märkte det kunnat sätta en dödlig dos smärtstillande plåster på dem (också förekommit som idé). Alla potenta smärtstillande mediciner och sömnmedel smakar (enligt min erfarenhet) ordentligt illa och det borde ha varit svårt att lura i barnen en dödlig dos av sådana även om de blandat till en dryck av något slag.

Jag har börjat fundera över kalium. Vanligt kalium orsakar hjärtstillestånd om det ges i tillräckligt hög dos. Det förekommer mordfall där kalium använts, men det har då varit sjukvårdspersonal som tagit livet av patienter. Se t.ex. denna länk.

https://www.metro.se/artikel/sk%C3%B6terska-misst%C3%A4nks-ha-d%C3%B6dat-irriterande-patienter-xr

Kalium finns att få som medicin och är nog relativt lätt att få fatt i på nätet även om man inte har det utskrivet av läkare. Men även detta måste ju ha varit möjligt att få i barnen utan att de anade oråd. Eller spruta in utan att de märkte det.
Citera
2018-12-01, 13:13
Medlem
Då jag inte orkar läsa hela tråden , frågar jag om nån kan rekapitulera vad barnen fick för läkarvård (misstänker att den inte var seriös).
Citera
2018-12-01, 13:28
Bannlyst
Citat:
Jag kan tex inte släppa uppgiften om att hemmet var i en enda röra med blod på golvet. Att temperaturen var nedsatt men drogs upp igen tyder på att någon/några kan ha dött inte bara timmar utan dagar efter den/de sista. Ingen verkar ha sett Moa och Hanna efter nyårsafton. Räddningstjänst spydde utanför huset. Dödsorsak och datum kan efter månader inte fastställas. Någon eller några har nog legat död i dagar. Varför dog de inte samtidigt?

Jag funderar också lite på en sån bagatell som att den enda spekulation polisen dementerat är att Anticimex varit i huset. Varför gör man det, när inget annat dementeras och var kom dessa rykten egentligen från?

Hej Igen.
JA, det fanns blod på golvet, men det kom ifrån att ett glas hade gått sönder och någon råkat trampa på glaset, så värre än så var inte blodet.
Annars så var allt hyfsat prydligt och städat.
Kolla i början av tråden så finns det en del info om att det såg "ordning och reda" ut i hemmet.

Det enda "jag vet" är att Oskar pratade med sin syster den 7:e.
jonathanmw är trovärdig, och han har sagt att dom dog på olika datum.
men om det är 8,9/1 eller 7,8,9/1, eller till och med 6, 7, 8, 9/1 det vet jag inte.

The Hanssons borde ha sett Hanna då dom bevittnade Testamentet, annars så hade nog inte skatteverket godkänt Testamentet.
Svårt att tro att det löstes med ev en fullmakt eller dyligt.

Att nån spyr efter att ha hittat 4 döda illaluktande lik, där två av dom är barn, och där man klart och tydligt ser att dom anledningen och tragiken till varför alla är döda, då är det nog kanske inte konstigt att nån spyr.
Det var nog otroligt jobbig situation för några.
Tänk bara lukten... samtidigt hittar man barn..... Usch, fy fan !!!
Citera
2018-12-01, 13:32
Bannlyst
Citat:
Och just det, en annan "bagatell" jag tänker på är känslan att dessa två oskyldiga flickor kanske upplevde att ingen lyssnade på dem, att de tystades ner och inte hade någon talan.

En har lämnat avtrycket "A girl has nothing to say" på nätet

En har lämnat avtrycket att hon kanske är galen för hon pratar med träd.

Mitt hjärta brister för detta.

Mitt värsta minne i denna tragik är.........

Det tomma tysta flick-rummet med ett tyst piano som ingen liten flicka spelar på längre.
Den lilla kudden på stolen, så hon kunde nå upp ordentligt.
Det pianot spelar inte längre, och det den bilden tycker jag är så jävla sorglig !!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in