2018-12-01, 15:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nja, vete fasiken om han är så särdeles begåvad.

Dålig koll på helgdagar har han. Eller så är han medvetet förslagen i att "spela dum" i syfte att tilförskansa sig extra ledigheter hos en till synes alltför godtrogen chef:

Nu kommer jag att dra en av mina förhastade slutsatser.
Jag tror att det kan vara en manöver för att fixa ledighet (igen).

Samtidigt behöver man ju inte var dum direkt, för att vara lite "slarvig" när det gäller att hålla reda på ledigheter. Särskilt som han har jobb, familj och en hobby som tar all tid
Citera
2018-12-01, 16:10
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Dessa rader är viktiga att ha i åtanke när man läser i tråden. Jag har tidigare uppmärksammat tråden om att "källor med insyn" ofta handlar om enskilda individer som på något sätt fått till sig fragmentariska uppgifter från utredningen som de sedan fört vidare till andra. Problemet med detta är att personer tenderar till att göra egna slutsatser och tolkningar av den informationen som sedermera nästan alltid resulterar i felaktigheter. Det är som viskleken.

Det är just av denna anledning trådsanningar uppstår.

Du kommer med motstridiga uppgifter så jag har svårt att ta det du skriver som fakta.

Bra rutet!
Det är precis så det ligger till med Moralensväktare. Allt är hans egna tolkningar av enligt honom själv "muntliga" uppgifter. (Andra, tredje, fjärde hand?)
2018-07-28, 12:08 #18678

Moralensväktare: "Då jag får information muntligt och det har minst sagt varit många klockslag jag tagit del av så vill jag inte sätta en exakt tidpunkt nu. Men ska försöka få det bekräftat vilken tidpunkt SD hade sista kontakten med LW. "
Citera
2018-12-01, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Obehagligt!
Den enda fasta röda torsdag vi har är Kristi Himmelsfärdsdag och den torsdagen inföll i år den 10 maj, några dagar före att LW saknades på tisdag morgon den 15 maj.
Exakt.
Det är något lurt med denna karl, känns som han sänder ut dolda saker via sitt geocach konto.
Citera
2018-12-01, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Larvigt att ni nedlåter er till sånt småbarns trams.

Vadå!

Något bör man kunna veta eller hålla reda på vilka dagar som är arbetsdagar. Nog bör man också just detta år komma ihåg att Kristi Himmelsfärdsdag, torsdag 10 maj, troligen inarbetad fredag och sedan veckan efter, LW:s död och resan till USA på tisdag eller onsdag. Undrar om måndagen den 14 var arbetsdag?
Citera
2018-12-01, 19:02
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det finns fortfarande beslagtagna bevis som inte är skickade till NFC. Och av dom provsvaren som man fått tillbaka. Så är det inga som pekar på SD oskuld.

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Frågade dig tidigare om det finns något i svaren från NFC som
tyder på att SD kan vara skyldig.

Du kanske inte vill svara på frågan, i så fall så
respekterar jag det.
Jag hoppar in här oombedd och svarar (och gissar), nej något sådant finns inte. Skulle det funnits så skulle väl åklagaren begärt att misstankegraden höjts till "sannolika" om det nu inte är så att man väntar tills allt är undersökt.

Det lär ju finnas "jättemycket teknisk bevisning" att titta på
https://www.metro.se/artikel/%C3%A5klagaren-om-lena-mordet-j%C3%A4ttemycket-teknisk-bevisning

Med tanke på kö- och väntetiderna hos NFC så kan det ju ta sin lilla tid.
Senast redigerad av MrBarnaby 2018-12-01 kl. 19:41. Anledning: Komplettering
Citera
2018-12-01, 21:05
Medlem
Honan6s avatar
Vid midnatt är det dags för SD:s event. Hoppas de som tar sig dit tar lite bilder och lägger ut tillsammans med refererat.
Undrar varför det var så osäkert om det skulle finnas eld och glögg?
Citera
2018-12-02, 00:00
Medlem
Citat:
Syftet vet nog bara SD själv.

Spontant reagerar jag på att hans ursprungliga logg enligt hans egen uppgift "försvann". Sant eller efterhandskonstruktion?

Tillägg: För övrigt en i sammanhanget ganska intressant logg av den tredje (vuxne) personen i sällskapet när LW "skenar iväg" (efter SD och hans barn?) och lämnar sitt eget sällskap ensam och bortkommen i skogen:

Vad har egentligen framkommit om denne cajjoo? Kände han sig utnyttjad av LW? Ber om ursäkt om detta redan diskuterats.
Citera
2018-12-02, 01:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrZirkus
Vad har egentligen framkommit om denne cajjoo? Kände han sig utnyttjad av LW? Ber om ursäkt om detta redan diskuterats.

Om jag hade varit cajjoo så hade jag låtit henne gå hem!
Citera
2018-12-02, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bra rutet!
Det är precis så det ligger till med Moralensväktare. Allt är hans egna tolkningar av enligt honom själv "muntliga" uppgifter. (Andra, tredje, fjärde hand?)
2018-07-28, 12:08 #18678

Moralensväktare: "Då jag får information muntligt och det har minst sagt varit många klockslag jag tagit del av så vill jag inte sätta en exakt tidpunkt nu. Men ska försöka få det bekräftat vilken tidpunkt SD hade sista kontakten med LW. "

Då får du mera förståelse över varför polisutredningen tar sådan tid. Det här är vardagen för utredarna olika uppgifter som kommer in från vittnen, som lämnar ca tider man gjort en iakttagelse. Sen är det fritt fram för snor- Johan att bedöma uppgifterna. Men att avfärda mina inlägg som osanna eller påhittade är felaktigt.
Citera
2018-12-02, 06:00
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrZirkus
Vad har egentligen framkommit om denne c*jj**? Kände han sig utnyttjad av LW? Ber om ursäkt om detta redan diskuterats.

Kanske var c*jj** både förvånad - och kände sig litet utnyttjad - då h*n ställde upp med skjuts, med tanke på LW's rehabilitering av benskadorna att hon sedan bara "skenade iväg" från parkeringen och att h*n behövde leta efter henne i skogen.

Dessutom framgår av c*jj**'s logg att varken SD eller LW själva gick tillbaka för att hämta/möta upp h*n, utan det var SD's dotter som "avdelats till att söka upp undertecknad".

Jag blev faktiskt litet förvånad när jag läste i loggen om LW's agerande, det visar faktiskt att hon på eget initiativ - endast en månad före mordet - sprang efter SD i skogen. Och eftersom denne c*jj** hamnade på efterkälken och LW/SD under tiden verkar ha hunnit träffas vid cachen, så bör de rimligtvis ha haft tid att prata med varandra. Det vore intressant att veta hur den eventuella konversationen gick, med tanke på att detta var efter misshandelsanmälan etc.

(LW har för övrigt ett instagraminlägg från samma dag (13/4 2018), men där nämner hon enbart sin rehabilitering och fredagsfikat på jobbet. Ingenting om ovanstående burkletartur).
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-12-02 kl. 06:18.
Citera
2018-12-02, 06:51
Medlem
Citat:
Kanske var c*jj** både förvånad - och kände sig litet utnyttjad - då h*n ställde upp med skjuts, med tanke på LW's rehabilitering av benskadorna att hon sedan bara "skenade iväg" från parkeringen och att h*n behövde leta efter henne i skogen.

Dessutom framgår av c*jj**'s logg att varken SD eller LW själva gick tillbaka för att hämta/möta upp h*n, utan det var SD's dotter som "avdelats till att söka upp undertecknad".

Jag blev faktiskt litet förvånad när jag läste i loggen om LW's agerande, det visar faktiskt att hon på eget initiativ - endast en månad före mordet - sprang efter SD i skogen. Och eftersom denne c*jj** hamnade på efterkälken och LW/SD under tiden verkar ha hunnit träffas vid cachen, så bör de rimligtvis ha haft tid att prata med varandra. Det vore intressant att veta hur den eventuella konversationen gick, med tanke på att detta var efter misshandelsanmälan etc.

(LW har för övrigt ett instagraminlägg från samma dag (13/4 2018), men där nämner hon enbart sin rehabilitering och fredagsfikat på jobbet. Ingenting om ovanstående burkletartur).
Att SD och LW hade ett märkligt förhållande är det nog ingen som tvekar på. På och av i flera år och ingen verkar kunna hålla sig borta från varandra.

Trots polisanmälningar träffades dom och förmodligen pratade dom skit om varandra till vissa vänner. Framförallt kanske SD om HD visste om anmälningarna, men även en del kompisar i LW:s närhet borde veta om det.

Hade dom inte bott så nära hade nog relationen runnit ut i sanden och mordet inte hänt (om SD är den skyldige).

Ingen av dom ville nog visa öppet att dom fortsatte att träffas. Det skulle vara svårt att förklara för både vänner och barn.De flesta tyckte nog att dom borde hålla sig borta från varandra men dom lyckades inte med det.
Citera
2018-12-02, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solifera
Jag blir inte klok på inslaget i Efterlyst igår. För det första så var det ett av de sämre inslagen jag sett i det programmet. Men det kan ju knappast vara polisen som bett om att fallet ska tas upp. OM dom velat ha hjälp, efterlysa vittnen mm, så skulle väl någon från Örebropolisen varit med och pratat? Som det var nu så sas det ju egentligen ingenting. Till vilken nytta frågar jag mig? Inga teorier, ingen genomgång av intressanta vägar, områden, skrik, cykeltjejer...You name it...
Håller med Dig... normalt brukar dom prata med polisen efter ett inslag och fråga vad dom vill ha hjälp med från allmänheten. Det är väl det programmet går ut på...
Med den programtiden dom har tycker jag att dom slarvar bort för mycket tid på gamla inslag och vad polisen blivit hjälpa med i tidigare program... känns inte riktigt som "gamla" Efterlyst. Programmet har blivit sämre, fram med mer bilder på buset då det är något som ger resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in