2018-12-01, 11:50
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Fast vad vet vi egentligen? Jag förstår t.ex. inte vad du vet eller fantiserar. Du skrev en lång detaljerad novell tidigare där du också spekulerade. T.ex att mamman hittades under några bylsiga töcken ed. Vem vet; hon kanske låg där med en kudde över sitt ansikte? Kvävd. Du försökte med din novell skapa förståelse för föräldrarnas agerande. Jag kan inte förstå dem alls men förstår att du är med för att “nyansera debatten”. En eller två föräldrar hade inte ”plogat ända fram”. Oavsett alla sjukdomar som diskuteras så dödar inte psykiskt friska föräldrar sina barn. Normala föräldrar skulle sluta jobba och ta hand om dem, sälja huset, bilen, kosta vad det vill. Tyvärr så tror jag att åtminstone pappan prioriterade sin karriär. De här föräldrarna i Bjärred måste ha gjort allt för att hålla släkt och vänner på avstånd. Hålla skolan på avstånd. De kommer alltid förbli psykfall enligt mitt sätt att se. Frågan är om föräldrarna överhuvudtaget tillät svensk sjukvård fick göra något för barnen? De här barnen skulle i juni 2017 tvångsomhändertagits och utretts. När kommunen får krav från föräldrarna om att även den mindre dottern skall hemundervisas så borde de gjort en orosanmälan. Sjukvården skulle ha agerat likaledes också.

Jag håller med dig till hundra procent.

Det sunda förnuftet säger att problemet här är tokiga föräldrar, inte sjuka barn.

Någon borde ha slagit larm och absolut allra senast när barn nummer två plötsligt hålls hemma.

Och jag undrar också hur mycket svensk sjukvård överhuvudtaget var inblandad.
Citera
2018-12-01, 11:57
Bannlyst
Citat:
Mera teorier ser jag. Glögg den 8:e? Den 6 januari måste väl de flesta legat döda? Den dagen då elförbrukningen sjönk 80%. Att inte läkaren som var på plats den 9:e eller rättsobduktion dagen efter kunde fastställa datum när de dött säger en del om hur länge de legat.

OK den 6:e är du säker på att dom dog, för strömmen försvann.......... vem satte då på strömmen igen den 7:e ???

Men kära vän !!
Nej, det var ingen ny teori.
Min teori är min "Novell" och den vet nog alla om vid detta laget.
Den jag skrev om Oskar chef, var ironisk jäkla "bullshit" och det borde du förstått.
Ville visa hur löjligt det blir när man bara hittar på något..... vilket jag såklart gjorde.
JA, jag kan förstå varför Oskar och Hanna gjorde detta.
Jag tycker däremot att deras beslut var fel, och dom borde ha bett om "riktig hjälp"
Jag kommer aldrig acceptera deras beslut, men visst kan jag förstå dom
Citera
2018-12-01, 11:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Fast vad vet vi egentligen? Jag förstår t.ex. inte vad du vet eller fantiserar. Du skrev en lång detaljerad novell tidigare där du också spekulerade. T.ex att mamman hittades under några bylsiga töcken ed. Vem vet; hon kanske låg där med en kudde över sitt ansikte? Kvävd. Du försökte med din novell skapa förståelse för föräldrarnas agerande. Jag kan inte förstå dem alls men förstår att du är med för att “nyansera debatten”. En eller två föräldrar hade inte ”plogat ända fram”. Oavsett alla sjukdomar som diskuteras så dödar inte psykiskt friska föräldrar sina barn. Normala föräldrar skulle sluta jobba och ta hand om dem, sälja huset, bilen, kosta vad det vill. Tyvärr så tror jag att åtminstone pappan prioriterade sin karriär. De här föräldrarna i Bjärred måste ha gjort allt för att hålla släkt och vänner på avstånd. Hålla skolan på avstånd. De kommer alltid förbli psykfall enligt mitt sätt att se. Frågan är om föräldrarna överhuvudtaget tillät svensk sjukvård fick göra något för barnen? De här barnen skulle i juni 2017 tvångsomhändertagits och utretts. När kommunen får krav från föräldrarna om att även den mindre dottern skall hemundervisas så borde de gjort en orosanmälan. Sjukvården skulle ha agerat likaledes också.

Om H låg med en kudde över ansiktet så tror inte jag att polisen skulle gå ut med att beslutet var gemensamt. Men naturligtvis som du skriver så dödar inte psykiskt friska föräldrar sina barn. Dom trodde förmodligen att dom gjorde barnen en tjänst precis som Stengårdsmamman gjorde som ville skona barnen från att bli vräkta (min egen teori ).
Citera
2018-12-01, 11:58
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ja, tyvärr så blir det ju så när du förkastar information som kommer in i tråden direkt.
Bara för att informationen inte passar in i din teori, så är det inte sant.
Vi har fått massor med information i denna tråden, från massor av olika håll, men väljer man att inte använda den informationen, så kommer man inte längre.
Man ser inte skogen för alla träden.... typ.
Min "novell" som jag publicerade för några veckor sen var bara en påminnelse.
Jag publicerade den redan tidigt i våras, så den informationen som står i "novellen" är byggd på information som några visste redan i våras.
Om jag då exempelvis berättar att videoinspelning finns..... så blir svaret -NÄ, polisen har inte sagt det, så det vet vi inte.
-Eh JO, typ 8-10 andra kan bekräfta videofilmen, och nyligen kom ett annat PM som bekräftade filmen.
Allt detta visste tråden redan på tidiga våren.
Men det är klart, väljer man att inte använda informationen, utan tror att allt är Troll och trådsanningar för att det inte stämmer med statistik eller vad just polisen har sagt., så kommer man inte längre.
Nu tror man ju INTE ens längre på polisens uttalande, utan nu är även det en lögn.

Du behöver inte tro på min teori...
Du behöver inte tycka som jag.....
Men snälla du, ta fram ett enda bevis, belägg, uttalande från polisen eller liknande som på nåt sätt styrker teorin om en psykopatnarcissistincest Oskar som ensam gjorde detta.
Ett enda lite bevis eller belägg.

Jag tror att den information du och andra har bidragit med i stora drag kan vara/är korrekt.

Men min tolkning av vad den informationen innebär är nog annorlunda än din.

Låt säga att det stämmer att det finns en film. För mig är det bara ännu ett tecken på hur otroligt sjuka i huvudet Oskar och Hanna måste ha varit. Det är så långt ifrån normalt att jag vet knappt hur jag skall kunna formulera hur galet jag tycker att det låter.

Samma med de framkomna tillvägagångssätten. Testamentet. Sjukt, sjukare, sjukast. Och då talar vi inte om två rara människor med depression här.

I början trodde jag att Oskar var ensam om det vilket bland annat din information har gjort att jag har ändrat åsikt om. Men det är nästan ännu värre måste jag säga att veta att barnen hade noll föräldrar som tog tillvara på deras intressen...
Citera
2018-12-01, 12:09
Medlem
Citat:
Ja, tyvärr så blir det ju så när du förkastar information som kommer in i tråden direkt.
Vi har fått massor med information i denna tråden, från massor av olika håll, men väljer man att inte använda den informationen, så kommer man inte längre.
Jag publicerade den redan tidigt i våras, så den informationen som står i "novellen" är byggd på information som några visste redan i våras.
Om jag då exempelvis berättar att videoinspelning finns..... så blir svaret -NÄ, polisen har inte sagt det, så det vet vi inte.
-Eh JO, typ 8-10 andra kan bekräfta videofilmen, och nyligen kom ett annat PM som bekräftade filmen.
Men det är klart, väljer man att inte använda informationen, utan tror att allt är Troll och trådsanningar för att det inte stämmer med statistik eller vad just polisen har sagt., så kommer man inte längre.
Nu tror man ju INTE ens längre på polisens uttalande, utan nu är även det en lögn.

Men snälla du, ta fram ett enda bevis, belägg, uttalande från polisen eller liknande som på nåt sätt styrker teorin om en psykopatnarcissistincest Oskar som ensam gjorde detta.

Videofilm är bra om man ser båda föräldrar berätta att de skall döda familjen. Båda föräldrarna.
Ett avskedsbrev eller ett testamente räcker inte som bevis. Du kanske inte bevittnat ett testamente någon gång? Ingen ser brödtexten någonsin och av någon anledning dricker man oftast kaffe efteråt.
Prova att lägga in ett “inte” i en teori. Finns det ett bevis, belägg, uttalande från polisen (eller liknande?) som inte styrker att det är en psykopat, narcissist, incest? Inte sagt att jag anser att det finns något sådant. Däremot så är det viktigt att rentvå mamman från dödadet om hon inte är något annat än en jobbig hypokondriker.
Citera
2018-12-01, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag tror att den information du och andra har bidragit med i stora drag kan vara/är korrekt.

Men min tolkning av vad den informationen innebär är nog annorlunda än din.

Låt säga att det stämmer att det finns en film. För mig är det bara ännu ett tecken på hur otroligt sjuka i huvudet Oskar och Hanna måste ha varit. Det är så långt ifrån normalt att jag vet knappt hur jag skall kunna formulera hur galet jag tycker att det låter.

Samma med de framkomna tillvägagångssätten. Testamentet. Sjukt, sjukare, sjukast. Och då talar vi inte om två rara människor med depression här.

I början trodde jag att Oskar var ensam om det vilket bland annat din information har gjort att jag har ändrat åsikt om. Men det är nästan ännu värre måste jag säga att veta att barnen hade noll föräldrar som tog tillvara på deras intressen...

Tack harperlee !!!
Du har din idé utifrån den fakta som har kommit, och jag har min.
Självklart kan vi se på den faktan med olika ögon, och bilda oss olika teorier om vad som har hänt.
ABSOLUT kan vi det, men vi förkastar inte faktan !!!!!
Vi använder den - men vi kommer visst till olika slutsatser - men vi använder den.
Och därför har jag alltid haft stor respekt för dej i tråden - du är klok !!!

Det kan vara så att min/och flera andras, information ÄR KORREKT.
Och det KAN vara så att några stirrar sig blinda på statistik.

En sak håller vi nog med om båda två - Vilken sjuk jävla händelse.
Citera
2018-12-01, 12:19
Medlem
Citat:

Du vet, vi som inte har fått en massa trovärdiga PM, vi som inte fått "filmen" bekräftad från 8-10 källor, vi som inte har kontakt med reporter på Expressen eller poliser som vistades i huset den kväll som familjen hittades - vi vet ju inte vad vi ska tro. Det är inte alltid helt glasklart vad som är trovärdigt och inte, i en tråd som denna. Förvirring kan lätt uppstå. Det är väldigt värdefullt när du beskriver litet om vilka dina källor är.
Citera
2018-12-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om H låg med en kudde över ansiktet så tror inte jag att polisen skulle gå ut med att beslutet var gemensamt. Men naturligtvis som du skriver så dödar inte psykiskt friska föräldrar sina barn. Dom trodde förmodligen att dom gjorde barnen en tjänst precis som Stengårdsmamman gjorde som ville skona barnen från att bli vräkta (min egen teori ).

Det är Scheele som satt i gång en spekulation om att mamman fått hjälp. Tyckte hen verkade initierad. Hoppas att polisen verkligen utreder en sån sak.

Poliser kan ha otur. Minns du Peter Mangs första mordoffer som hittades i soffan med kuddar o filtar över sig? Polisen trodde han hade frusit och sedan dött av det hjärtfel han hade. Sonen som städade upp i lägenheten hittade blod under soffan och pga det så blev det mordutredning.
Citera
2018-12-01, 12:20
Bannlyst
Citat:
Mera teorier ser jag. Glögg den 8:e? Den 6 januari måste väl de flesta legat döda? Den dagen då elförbrukningen sjönk 80%. Att inte läkaren som var på plats den 9:e eller rättsobduktion dagen efter kunde fastställa datum när de dött säger en del om hur länge de legat.

Jag tvingas stötta Fallskarmsjagare här. Jag tror i likhet med dig att chefen var hembjuden tidigare än den åttonde januari när han begick morden. I övrigt bär Avd.9s teori en hisnande trovärdig prägel och jag kan inte se en enda sak som talar emot teorin.

Inte mer än den ensamme incestpsykopatmördarteorin i alla fall.
Citera
2018-12-01, 12:24
Medlem
Citat:
Tack harperlee !!!
Du har din idé utifrån den fakta som har kommit, och jag har min.
Självklart kan vi se på den faktan med olika ögon, och bilda oss olika teorier om vad som har hänt.
ABSOLUT kan vi det, men vi förkastar inte faktan !!!!!
Vi använder den - men vi kommer visst till olika slutsatser - men vi använder den.
Och därför har jag alltid haft stor respekt för dej i tråden - du är klok !!!

Det kan vara så att min/och flera andras, information ÄR KORREKT.
Och det KAN vara så att några stirrar sig blinda på statistik.

En sak håller vi nog med om båda två - Vilken sjuk jävla händelse.

Ja, och även när vi en dag (kanske) får veta hur allt gick till, och det kanske står klart att din beskrivning var sann, så kvarstår ju ändå många frågor! Då blir det ännu mer fokus på frågor om varför ingen i omgivningen la märke till någonting, om hur skola och sjukvård agerade, varför två föräldrar kan känna sig så ensamma, övergivna och desperata som de antagligen kände sig, osv.
Citera
2018-12-01, 12:25
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Men det är nästan ännu värre måste jag säga att veta att barnen hade noll föräldrar som tog tillvara på deras intressen...

Citat:
Vilken sjuk jävla händelse.

Instämmer!
När man dessutom fick reda på att det sedan en tid var planerat. Att de måste ätit, somnat, duschat, kanske handlat, bevisligen träffat andra och kanske småpratandes druckit kaffe och suttit vid datorn - när de hade bestämt sig för att döda barnen.
Det är så enormt sjukt gjort av två till synes vanliga trevliga föräldrar! Alldeles oavsett varför.
Senast redigerad av Solglittret 2018-12-01 kl. 12:28.
Citera
2018-12-01, 12:28
Bannlyst
Citat:

1. Videofilm är bra om man ser båda föräldrar berätta att de skall döda familjen. Båda föräldrarna.

2. Ett avskedsbrev eller ett testamente räcker inte som bevis. Du kanske inte bevittnat ett testamente någon gång? Ingen ser brödtexten någonsin och av någon anledning dricker man oftast kaffe efteråt.
3.Prova att lägga in ett “inte” i en teori. Finns det ett bevis, belägg, uttalande från polisen (eller liknande?) som inte styrker att det är en psykopat, narcissist, incest? Inte sagt att jag anser att det finns något sådant.
4. Däremot så är det viktigt att rentvå mamman från dödadet om hon inte är något annat än en jobbig hypokondriker.

1. 1 Var inte båda föräldrarna med på filmen ?? Har du sett den ? undra vem som sett videoklipp.......
2. Bevis i en rättegång, nä kanske inte.. men som bevis här i tråden för att få fram vad som hänt, så nära sanningen som möjligt, ja för mig är det bra bevisning. Du har ingen aning om vad jag har bevittnat i mitt liv, och vad jag har druckit vid mina bevittnanden. Jag kanske drack öl när jag bevittnade en videofilm... vem vet.
3. Finns ingen anledning att peta in ett "inte" i min teori. Varför skulle jag göra det ??
Min teori håller, med den infon som vi alla har fått till oss... Sen att vi väljer olika sätt att hantera infon är en annan sak.
4. Mamman skall INTE rentvås från ansvaret !!! Hon är en mördare!
Inte nog med att hon gemensamt fattade beslutet, utan hon var även med i själva dådet.
Hon är inte oskyldig !!
Hon är till och med drivande i denna händelse, pga sin egen sjukdoms-bild, tillsammans med barnens.
Oskar rycktes med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in