2018-12-01, 09:25
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Det har förekommit uppgifter om att barnen blev mycket sämre fram emot jul. Jag minns inte längre varifrån dessa uppgifter kom från första början. Blev i så fall båda flickorna mycket sjukare samtidigt?

Om barnen hade blivit mycket sjukare redan i slutet av höstterminen, så borde skolan och föräldrarna ha kommit överens om att ta kontakt med varandra i januari, för att bestämma hur det skulle bli med hemundervisningen. Som lärare skulle jag inte vilja trava hem till en familj med allvarligt sjuka barn i syfte att bedriva undervisning - med just dessa så svårt sjuka. Det verkar okänsligt att göra så, och jag skulle ha velat få klartecken om att det fortfarande var möjligt för barnen att klara av den undervisning som jag skulle leverera.

Eller var det under lovet som barnen blev sjukare?

Enligt pm-et blev barnen mycket sämre under senhösten och orkade med allt färre undervisningstimmar. Det är lite märkligt att läraren som kom på morgonen 9/1 utan att någon öppnade, verkar ha kommit som vanligt på avtalad tid trots att barnen redan för Jul knappt orkade ha undervisning. Men man kanske provar igen?
Det är också lite märkligt att denne lärare inte reagerade mer på att dessa nu ännu sjukare barn inte var hemma och någon öppnade, men hen kanske reagerade men ville avvakta?
Senast redigerad av Solglittret 2018-12-01 kl. 09:43.
Citera
2018-12-01, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är en intressant teori.
Vi har diskuterat detta såväl tidigare som mycket i pm. Det är lite svårt ibland att öppet diskutera här när det finns en mobbande översittarattityd ex hos ”Japanesa”. (Som bara accepterar sin egen åsikt och inget annat och som till och med slår ner på hur texten ser ut när man kopierar.)

Jag lutar åt att det gick till som beskrivningen i pm-et och Avd.9s novell. Men vi måste ju just här få funderar, spåna och diskutera.
Om vi skulle få tänka fritt utan att påstå att detta på något sätt är sanningen.

Ponera att det pågick oegentligheter av sexuella övergrepp och incest inne i villan. Ponera att det, som ofta i dylika fall filmades och att det hela distribuerades till ett pedofilnätverk.

Sjukintygen är förfalskade eller de som skrivit dem lurade och förda bakom ljuset.
Om barn instrueras och tvingas berätta historier om trötthet och oförmåga att gå i skolan - går det ju inte att med prover eller undersökningar motbevisa att de inte lider av sjukdomen ME. Till slut kanske intyg om hemundervisnings utfärdas. Det ger pedofilerna skydd från att barnet lämnar hemmets övervakning och skvallrar.

Ett sådant barn skulle antagligen aldrig få umgås på tu man hand med andra. Pedofilerna skulle skjutsa dem till pianoundervisning, kanske bli barnets fotbollstränare, gå till affären med barnet.
Ska barnet uppfylla sin skolplikt är det utmärkt om detta sker hemma med påslagna övervakningskameror. För att distribuera material - eller flickorna - åker man runt till kända pedofilstäder i Belgien och till Hamburg under förevändning att söka vård.

Samtidigt skulle pedofilerna vara noga med att upplysa omgivningen vilken jobbig hemsituation som förelåg med sjuka barn. Men man skulle inte gå ner i arbetstid - för det behövs ju inte.

Polisen har sprängt en del pedofilringar.
Om de skyldiga märker att det börjar brännas och avslöjandet är nära kanske man får ångest, mörka ringar under ögonen och verkar ha det jobbigt.
Istället för att avslöjas planerar man att radera allt. Man suddar på nätet, går ut med soptunnan, skriver avskedsbrev där man är väldigt noga med att rikta blickarna åt annat håll. Man kanske till och med spelar in en gemensam film där bägge föräldrarna berättar vad de planerar, fast av fel orsak.
Så störda pedofiler kanske också har en märklig uppfattning att eftermälet är betydelsefullt och att det är viktigt att skriva testamente och extra omnämna rättigheterna till en liten bok man skrivit. Vana vid att spela teater märker ingen heller på föräldrarna att de planerar mord när testamentet bevittnas.

Hur skulle polisen handlägga detta?
Om man hoppas på att fortsätta spana på pedofilkarteller och avslöja fler - skulle man väl antagligen referera föräldrarnas avskedsbrev och sedan lägga locket på. Möjligen med en brasklapp där man hänvisar till att man inte har alla provsvar ännu och att man inte hunnit med allt pga skjutningarna i Malmö. Allt medan spaning pågår i tysthet.

Jag påstår absolut inte att det gått till så här. Men vad talar egentligen mot denna teori?
Var finns hålen i detta resonemang?
Som någon skrev ”Oskar lurade alla”.

Mitt fetade: ja, vi måste få fundera, diskutera och spåna!

Pedofili eller inte - vi vet inte. Men en sak tycks de flesta i tråden vara överens om: det är någonting som inte stämmer. Föräldrar som är svårt nedbrutna och deprimerade på grund av barnens sjukdomar - men som ändå är så handlingskraftiga att de kan planera och genomföra utplåningen av en hel familj, och dessutom filar på detaljer i ett testamente osv. Där verkar det ju som om föräldrarna klarade av att hålla ihop sig själva ganska bra.

Barn som är så sjuka att de inte har någon framtid, men som ändå har planerad hemundervisning även efter jullovets slut.

Barn som saknar framtid, föräldrar som är deprimerade och förtvivlade - men ändå ingen utomstående som reagerar med oro...
Citera
2018-12-01, 09:47
Medlem
Den energi som föräldrarna la ner på att förbereda och genomföra familjens utplåning - skulle de istället ha kunnat lägga den energin på att försöka hitta möjligheter att förändra livsföringen, för att alla i familjen skulle kunna få åtminstone en dräglig tillvaro? Om de hade velat? Varför ville de inte?
Citera
2018-12-01, 10:49
Bannlyst
Citat:
Den energi som föräldrarna la ner på att förbereda och genomföra familjens utplåning - skulle de istället ha kunnat lägga den energin på att försöka hitta möjligheter att förändra livsföringen, för att alla i familjen skulle kunna få åtminstone en dräglig tillvaro? Om de hade velat? Varför ville de inte?

Vad tror du att dom gjort dom senaste 3 åren ? (frågar jag med snäll ton)

En möjlighet är ju att dom har lagt ALL ENERGI dom senaste 3 (tre långa) åren med att lägga energin på att försöka hitta möjligheter att förändra livsföringen, för att alla i familjen skulle kunna få åtminstone en dräglig tillvaro.

Fast, det kanske är orimligt att föräldrar i åratal försöker hjälpa sina barn och sin sjuka fru.
Det MÅSTE vara nåt värre ...... vi dönar på med lite incest, kryddar med psykopati och spelmissbruk.
Annars stämmer ju inte statistiken....
Citera
2018-12-01, 10:51
Bannlyst
Teorin om den onda storasystern
Den äldsta dottern blev vid sin lillasysters födelse så svartsjuk att hon redan då bestämde sig för att döda henne och hela familjen. Ja, så stark var kränkningen av att få ety syskon som tog upp all uppmärksamhet. Vid 12 års ålder började hon därför simulera en sjukdom för att få tid att planera dådet. När hon var hemma från skolan läste hon på om sjukdomar med märkliga symtom, hon lärde sig förfalska sina föräldrars namnteckning, hon beställde sömnmedel på nätet och eftersom hon hade sparat alla sina veckopengar fick hon dessutom två personer att falskt bevittna dem.

Teorin om den blodsugande modern
Mamman familjen hade redan från barndomen en stark dragning till blod, troligen pga en allvarlig järnbrist. I mammans sjuka hjärna och ovilja att söka hjälp fick hon dock för sig att hon var en vampyr. Detta funkade ganska bra men när polisen började närma sig henne i Stockholm till följd av märkliga mord i närheten av hennes bostad fick de flytta till Göteborg. Samma sak hände dock i Göteborg varför färden bar av till Skåne.
Vid det här laget insåg modern att hon skulle åka dit om hon fortsatte som tidigare. Hon började därför suga ut blod av sitt äldsta barn och när denna blev för sjuk och svag för att fortsätta i oförändrad styrka, fortsatte hon på lillasyster som så småningom även hon fick märkliga symtom av trötthet och utmattning till följd av blodbristen. Allt detta hade kunnat fungera bra om inte moderna blodlust ökade varför hon även började suga blod av sin man när han sov. Man såg på fadern under hösten att han började bli hålögd utmärglad och svag pga moderns förehavande.
Men inte ens detta räckte. Blodolismen (jmfr. alkoholism) tog allt mer makt över mammans liv och läget började kännas hopplöst.
Då under julen, vid julbordet bestämde sig mamnan. Kanske av avundsjuka att de andra runt julbordet såg så mätta och nöjda ut efter middagen när hon själv kände sig helt otillfredsställd. Hon skulle minsann också få bli ordentligt mätt!
Ja, som ni säkert förstår gick hon för långt där i början av januari. När hon satt där mätt och belåten med sina döda barn och man drabbades hon plötsligt av svår ångest, inte av ånger utan av insikt att nu hade hon gjort sig av med sina ofrivilliga donatorer. Med detta i huvudet valde hon att hänga sig själv.

Teorin om den listiga polisen
Mamman och pappan var jurister och på fritiden arbetade de pro bono för att sätta dit kriminella nätverk. De var mycket framgångsrika och Sverige och övriga världen har mycket att tacka familjen för. Problemet var att de lyckades skaffa sig mycket mäktiga fiender när de satte grus i de kriminella maskineriet. Till en början funkade det med att flytta från stad till stad för att skydda sig men efterhand räckte inte det och familjen tarvade beskydd. Efter att barnen blivit hotade på skolan gick det inte längre att släppa iväg dem dit. Familjen blev därför isolerad i hemmet undet starkt polisbeskydd. När föräldrarna behövde vara på arbetet fanns det hela tiden livvakter i närheten. Detta blev såklart ohållbart i längden. Därför började den listiga polisen smida planer för att underlätta livet för familjen. Jag ska inte gå in på detaljer, men när polisen samlade rektor, lärare, sjukvård, polisledningen, patologer från sjukhuset, vänner till familjen och berättade vilken omöjlig situation hjälteföräldraparet hamnat i till följd av sin välgärning för samhället, tvekade ingen att göra allt för att hjälpa familjen att undfly de kriminella nätverken en gång för alla. Familjen lever idag i all välmåga på okänd ort någonstans i världen.

Jag påstår absolut inte att det gått till så här. Men vad talar egentligen mot dessa teorier?
Var finns hålen i dessa resonemang?
Citera
2018-12-01, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Teorin om den onda storasystern
Den äldsta dottern blev vid sin lillasysters födelse så svartsjuk att hon redan då bestämde sig för att döda henne och hela familjen. Ja, så stark var kränkningen av att få ety syskon som tog upp all uppmärksamhet. Vid 12 års ålder började hon därför simulera en sjukdom för att få tid att planera dådet. När hon var hemma från skolan läste hon på om sjukdomar med märkliga symtom, hon lärde sig förfalska sina föräldrars namnteckning, hon beställde sömnmedel på nätet och eftersom hon hade sparat alla sina veckopengar fick hon dessutom två personer att falskt bevittna dem.

Teorin om den blodsugande modern
Mamman familjen hade redan från barndomen en stark dragning till blod, troligen pga en allvarlig järnbrist. I mammans sjuka hjärna och ovilja att söka hjälp fick hon dock för sig att hon var en vampyr. Detta funkade ganska bra men när polisen började närma sig henne i Stockholm till följd av märkliga mord i närheten av hennes bostad fick de flytta till Göteborg. Samma sak hände dock i Göteborg varför färden bar av till Skåne.
Vid det här laget insåg modern att hon skulle åka dit om hon fortsatte som tidigare. Hon började därför suga ut blod av sitt äldsta barn och när denna blev för sjuk och svag för att fortsätta i oförändrad styrka, fortsatte hon på lillasyster som så småningom även hon fick märkliga symtom av trötthet och utmattning till följd av blodbristen. Allt detta hade kunnat fungera bra om inte moderna blodlust ökade varför hon även började suga blod av sin man när han sov. Man såg på fadern under hösten att han började bli hålögd utmärglad och svag pga moderns förehavande.
Men inte ens detta räckte. Blodolismen (jmfr. alkoholism) tog allt mer makt över mammans liv och läget började kännas hopplöst.
Då under julen, vid julbordet bestämde sig mamnan. Kanske av avundsjuka att de andra runt julbordet såg så mätta och nöjda ut efter middagen när hon själv kände sig helt otillfredsställd. Hon skulle minsann också få bli ordentligt mätt!
Ja, som ni säkert förstår gick hon för långt där i början av januari. När hon satt där mätt och belåten med sina döda barn och man drabbades hon plötsligt av svår ångest, inte av ånger utan av insikt att nu hade hon gjort sig av med sina ofrivilliga donatorer. Med detta i huvudet valde hon att hänga sig själv.

Teorin om den listiga polisen
Mamman och pappan var jurister och på fritiden arbetade de pro bono för att sätta dit kriminella nätverk. De var mycket framgångsrika och Sverige och övriga världen har mycket att tacka familjen för. Problemet var att de lyckades skaffa sig mycket mäktiga fiender när de satte grus i de kriminella maskineriet. Till en början funkade det med att flytta från stad till stad för att skydda sig men efterhand räckte inte det och familjen tarvade beskydd. Efter att barnen blivit hotade på skolan gick det inte längre att släppa iväg dem dit. Familjen blev därför isolerad i hemmet undet starkt polisbeskydd. När föräldrarna behövde vara på arbetet fanns det hela tiden livvakter i närheten. Detta blev såklart ohållbart i längden. Därför började den listiga polisen smida planer för att underlätta livet för familjen. Jag ska inte gå in på detaljer, men när polisen samlade rektor, lärare, sjukvård, polisledningen, patologer från sjukhuset, vänner till familjen och berättade vilken omöjlig situation hjälteföräldraparet hamnat i till följd av sin välgärning för samhället, tvekade ingen att göra allt för att hjälpa familjen att undfly de kriminella nätverken en gång för alla. Familjen lever idag i all välmåga på okänd ort någonstans i världen.

Jag påstår absolut inte att det gått till så här. Men vad talar egentligen mot dessa teorier?

Teorin om O´s Chef.
När Lunds Universitet delade ut -17 års julklappar så blev det fel.
Oskars julklapp (1.500:- klassen) hamnade av misstag hos Oskars chef, och såhär kan det ju helt enkelt inte gå till, enligt chefen, som tog mycket illa vid sig.
Chefens julklapp (5.000:- klassen) hamnade då av misstag hos Oskar som blev skitglad.
Innerst inne så visste Oskar att det blivit fel, men "so what".

Chefen blev så urbotat förbannad så hela jul & nyårshelgen blev förstörd.
Chefens familj, vänner, svärmor, svärfar, alla i chefens närhet fick reda på detta, och i samstämmig kör sjöng dom ut sin ilska mot Oskar.
Oskar borde bytt julklapp med chefen så rätt julklapp hamnar hos rätt person i hierarkin, men detta gjordes inte, och nu väntades KONSEKVENSER av bibliska mått.

Chefen kom hem till familjen den 8:e, på lite glögg och pepparkaka med ädelost.
Det slutar med att han har mördat hela familjen, städat upp efter sig på brottsplatsen.
Förfalskat alla namnteckningar i brev och testamente.... redigerat ihop en satans massa klipp som han filmat med sin telefon till nåt som liknar avskedsvideo mm mm mm mm.
För att sen avsluta sin "masterplan" med att ringa polisen dagen efter... resten är historia.

Citera
2018-12-01, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Även jag håller med.
Anledningen att jag håller mig utanför just nu är dessa patetiska påhitt.
Man hittar på incest och isolering till höger, och
sadistisk psykopat mm mm. till vänster.
Det ena påhittet efter det andra, och då behövs det inte några bevis eller belägg.. Clowner.
Lustigt att karln får konferenser uppkallad efter sig, och att han fick ligga bredvid sin familj på begravningen... denna psykopat.
Jag kan ingenting om sjukvård, Pandas, eller ME/CFS så därför håller jag mig borta, men jag VET att dom hade ME och läkarintyg, och diskussionen som Japanesa och "Armen" för om vår sjulvård håller jag med till 100%
Sen så har jag fullständigt klart för mig hur detta gick till och varför, så jag håller mig i bakgrunden med 57Emma och beskådar detta lilla skådespel.
Det blir så fjantigt att bemöta dessa "nick" och deras påhittade ogrundande "teorier"
Nä, den skiten får ni hålla på med själva, och jag skall inte störa er, utan bara beskåda show från behörigt avstånd.
Hej på er.

(bemöda dej INTE att svara på detta för du blir liksom bara ännu fjantigare då, utan koncentrera dig på din nästa påhittade historia istället,... Kanske var det där UFOt ändå)

Fast vad vet vi egentligen? Jag förstår t.ex. inte vad du vet eller fantiserar. Du skrev en lång detaljerad novell tidigare där du också spekulerade. T.ex att mamman hittades under några bylsiga töcken ed. Vem vet; hon kanske låg där med en kudde över sitt ansikte? Kvävd. Du försökte med din novell skapa förståelse för föräldrarnas agerande. Jag kan inte förstå dem alls men förstår att du är med för att “nyansera debatten”. En eller två föräldrar hade inte ”plogat ända fram”. Oavsett alla sjukdomar som diskuteras så dödar inte psykiskt friska föräldrar sina barn. Normala föräldrar skulle sluta jobba och ta hand om dem, sälja huset, bilen, kosta vad det vill. Tyvärr så tror jag att åtminstone pappan prioriterade sin karriär. De här föräldrarna i Bjärred måste ha gjort allt för att hålla släkt och vänner på avstånd. Hålla skolan på avstånd. De kommer alltid förbli psykfall enligt mitt sätt att se. Frågan är om föräldrarna överhuvudtaget tillät svensk sjukvård fick göra något för barnen? De här barnen skulle i juni 2017 tvångsomhändertagits och utretts. När kommunen får krav från föräldrarna om att även den mindre dottern skall hemundervisas så borde de gjort en orosanmälan. Sjukvården skulle ha agerat likaledes också.
Citera
2018-12-01, 11:25
Medlem
Citat:
Teorin om O´s Chef.
När Lunds Universitet delade ut -17 års julklappar så blev det fel.
Oskars julklapp (1.500:- klassen) hamnade av misstag hos Oskars chef, och såhär kan det ju helt enkelt inte gå till, enligt chefen, som tog mycket illa vid sig.
Chefens julklapp (5.000:- klassen) hamnade då av misstag hos Oskar som blev skitglad.
Innerst inne så visste Oskar att det blivit fel, men "so what".

Chefen blev så urbotat förbannad så hela jul & nyårshelgen blev förstörd.
Chefens familj, vänner, svärmor, svärfar, alla i chefens närhet fick reda på detta, och i samstämmig kör sjöng dom ut sin ilska mot Oskar.
Oskar borde bytt julklapp med chefen så rätt julklapp hamnar hos rätt person i hierarkin, men detta gjordes inte, och nu väntades KONSEKVENSER av bibliska mått.

Chefen kom hem till familjen den 8:e, på lite glögg och pepparkaka med ädelost.
Det slutar med att han har mördat hela familjen, städat upp efter sig på brottsplatsen.
Förfalskat alla namnteckningar i brev och testamente.... redigerat ihop en satans massa klipp som han filmat med sin telefon till nåt som liknar avskedsvideo mm mm mm mm.
För att sen avsluta sin "masterplan" med att ringa polisen dagen efter... resten är historia.

Mera teorier ser jag. Glögg den 8:e? Den 6 januari måste väl de flesta legat döda? Den dagen då elförbrukningen sjönk 80%. Att inte läkaren som var på plats den 9:e eller rättsobduktion dagen efter kunde fastställa datum när de dött säger en del om hur länge de legat.
Citera
2018-12-01, 11:32
Medlem
harperlees avatar
Citat:

Det verkar ha varit inställningen "fullt friska eller ingenting" som gällde.

Jag skulle vilja veta vad dessa påstådda giftcocktails innehöll och vad "Oskar hjälpte Hanna att dö" innebär, även om jag antar att den informationen aldrig kommer fram.

Det är så otroligt chockerande att döda sina barn... Även om man har tillgång till opiater eller liknande så skall man ändå helt iskallt då smyga i dem detta utan att de fattar att något är fel? Och sedan stå och se på när de slocknar? Eller hade de på något vis inkluderat barnen i dessa planer? Ännu värre blir det ju om man ponerar att de bara hade moderna "sömntabletter". Då skall de alltså ha lurat i barnen tjogtals med tabletter (hur?) och sedan stått och väntat ut dödskampen, sett andningen bli svårare, kanske kräkningar, kramper och hallucinationer?

Införskaffandet av medicinen sedan. Då skall alltså en av dessa djupt deprimerade människor ha travat iväg till en läkare och lyckats få till exempel benso utskrivet utan att några varningsklockor ringde? Detta med en uttänkt plan att spara undan medicinen för att senare döda barnen med? Till två vuxna och två barn (varav en tonåring) lär det ju gå åt mer än en karta tabletter.

Eller har det varit så att barnen fått sömntabletter på recept på grund av sin sjukdom? Då skall alltså föräldrarna ha valt att inte ge barnen denna medicin och möjliga lindring för att i stället cyniskt spara den för att kunna ge dem en dödlig överdos?

Eller har de googlat på vad som krävs för att dö via läkemedel och sedan gjort de ansträngningar som krävs för att få tag på detta illegalt (i och för sig antagligen plättlätt att ordna men är ju ändå en rätt sunkig handling)? Har de fått hjälp?

Fatta hur galen man måste vara för att diskutera dessa detaljer med sin partner, samla sin "lilla" stash med medicin, ställa sig och mala denna i morteln och "blanda den i saften" som någon dåre här i tråden föreslog och sedan titta på när den man borde älska mest i hela världen klunkar i sig detta.

Varför inte lägga energin på att göra det mysigt hemma, starta ett Facebookupprop för att klaga på den dåliga vården, kontakta Expressen och försöka hitta någon annan i samma sits, dra till Kanarieöarna?
Citera
2018-12-01, 11:32
Medlem
Citat:
Vad tror du att dom gjort dom senaste 3 åren ? (frågar jag med snäll ton)

En möjlighet är ju att dom har lagt ALL ENERGI dom senaste 3 (tre långa) åren med att lägga energin på att försöka hitta möjligheter att förändra livsföringen, för att alla i familjen skulle kunna få åtminstone en dräglig tillvaro.

Fast, det kanske är orimligt att föräldrar i åratal försöker hjälpa sina barn och sin sjuka fru.
Det MÅSTE vara nåt värre ...... vi dönar på med lite incest, kryddar med psykopati och spelmissbruk.
Annars stämmer ju inte statistiken....

Och jag svarar dig i lika snäll ton. Nej, det finns ingenting som säger att det var incest, psykopati eller spelmissbruk. Däremot är det lätt hänt att det blir många vilda spekulationer när en sådan här extrem händelse inträffar och när det inte finns så mycket offentlig information från säkra källor; när man inte kan förstå, men letar efter förklaringar. Svaret på frågan om vad som egentligen hände, kommer antagligen inte att dyka upp här i tråden - här ställer vi enbart frågor. Vi tror, tycker, tänker och spånar, och testar våra tankar mot andras.

Ja, jag tror att föräldrarna ägnat de senaste tre åren till att hjälpa sina barn. Och jag både känner och känner till familjer där föräldrarna kämpat på i många, många fler år för att hjälpa sina barn - och man undrar var de tar sina krafter ifrån. Det finns gott om svårt utsatta familjer som hållit ut under mycket längre tid än tre år. Den stora frågan är: vad är det som gör att en del föräldrar kämpar en stenhård kamp i en väldig massa år, medan andra ger upp efter tre år?

Jag undrar om svaret är olikheter i fråga om att be om hjälp. Ensam orkar man inte, man behöver stöd och insatser från andra. Och då menar jag inte enbart sjukvården, utan att föräldrarna skulle ha behövt avlastning i hemmet med mera.

Jag tänker mig att man uttömmer precis alla andra tänkbara åtgärder först, innan man ger upp. Men föräldrarna kanske hade prövat allt?
Citera
2018-12-01, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Fast vad vet vi egentligen? Jag förstår t.ex. inte vad du vet eller fantiserar. Du skrev en lång detaljerad novell tidigare där du också spekulerade. T.ex att mamman hittades under några bylsiga töcken ed. Vem vet; hon kanske låg där med en kudde över sitt ansikte? Kvävd. Du försökte med din novell skapa förståelse för föräldrarnas agerande. Jag kan inte förstå dem alls men förstår att du är med för att “nyansera debatten”. En eller två föräldrar hade inte ”plogat ända fram”. Oavsett alla sjukdomar som diskuteras så dödar inte psykiskt friska föräldrar sina barn. Normala föräldrar skulle sluta jobba och ta hand om dem, sälja huset, bilen, kosta vad det vill. Tyvärr så tror jag att åtminstone pappan prioriterade sin karriär. De här föräldrarna i Bjärred måste ha gjort allt för att hålla släkt och vänner på avstånd. Hålla skolan på avstånd. De kommer alltid förbli psykfall enligt mitt sätt att se. Frågan är om föräldrarna överhuvudtaget tillät svensk sjukvård fick göra något för barnen? De här barnen skulle i juni 2017 tvångsomhändertagits och utretts. När kommunen får krav från föräldrarna om att även den mindre dottern skall hemundervisas så borde de gjort en orosanmälan. Sjukvården skulle ha agerat likaledes också.

Ja, tyvärr så blir det ju så när du förkastar information som kommer in i tråden direkt.
Bara för att informationen inte passar in i din teori, så är det inte sant.
Vi har fått massor med information i denna tråden, från massor av olika håll, men väljer man att inte använda den informationen, så kommer man inte längre.
Man ser inte skogen för alla träden.... typ.
Min "novell" som jag publicerade för några veckor sen var bara en påminnelse.
Jag publicerade den redan tidigt i våras, så den informationen som står i "novellen" är byggd på information som några visste redan i våras.
Om jag då exempelvis berättar att videoinspelning finns..... så blir svaret -NÄ, polisen har inte sagt det, så det vet vi inte.
-Eh JO, typ 8-10 andra kan bekräfta videofilmen, och nyligen kom ett annat PM som bekräftade filmen.
Allt detta visste tråden redan på tidiga våren.
Men det är klart, väljer man att inte använda informationen, utan tror att allt är Troll och trådsanningar för att det inte stämmer med statistik eller vad just polisen har sagt., så kommer man inte längre.
Nu tror man ju INTE ens längre på polisens uttalande, utan nu är även det en lögn.

Du behöver inte tro på min teori...
Du behöver inte tycka som jag.....
Men snälla du, ta fram ett enda bevis, belägg, uttalande från polisen eller liknande som på nåt sätt styrker teorin om en psykopatnarcissistincest Oskar som ensam gjorde detta.
Ett enda lite bevis eller belägg.
Citera
2018-12-01, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Det verkar ha varit inställningen "fullt friska eller ingenting" som gällde.

Jag skulle vilja veta vad dessa påstådda giftcocktails innehöll och vad "Oskar hjälpte Hanna att dö" innebär, även om jag antar att den informationen aldrig kommer fram.

Det är så otroligt chockerande att döda sina barn... Även om man har tillgång till opiater eller liknande så skall man ändå helt iskallt då smyga i dem detta utan att de fattar att något är fel? Och sedan stå och se på när de slocknar? Eller hade de på något vis inkluderat barnen i dessa planer? Ännu värre blir det ju om man ponerar att de bara hade moderna "sömntabletter". Då skall de alltså ha lurat i barnen tjogtals med tabletter (hur?) och sedan stått och väntat ut dödskampen, sett andningen bli svårare, kanske kräkningar, kramper och hallucinationer?

Införskaffandet av medicinen sedan. Då skall alltså en av dessa djupt deprimerade människor ha travat iväg till en läkare och lyckats få till exempel benso utskrivet utan att några varningsklockor ringde? Detta med en uttänkt plan att spara undan medicinen för att senare döda barnen med? Till två vuxna och två barn (varav en tonåring) lär det ju gå åt mer än en karta tabletter.

Eller har det varit så att barnen fått sömntabletter på recept på grund av sin sjukdom? Då skall alltså föräldrarna ha valt att inte ge barnen denna medicin och möjliga lindring för att i stället cyniskt spara den för att kunna ge dem en dödlig överdos?

Eller har de googlat på vad som krävs för att dö via läkemedel och sedan gjort de ansträngningar som krävs för att få tag på detta illegalt (i och för sig antagligen plättlätt att ordna men är ju ändå en rätt sunkig handling)? Har de fått hjälp?

Fatta hur galen man måste vara för att diskutera dessa detaljer med sin partner, samla sin "lilla" stash med medicin, ställa sig och mala denna i morteln och "blanda den i saften" som någon dåre här i tråden föreslog och sedan titta på när den man borde älska mest i hela världen klunkar i sig detta.

Varför inte lägga energin på att göra det mysigt hemma, starta ett Facebookupprop för att klaga på den dåliga vården, kontakta Expressen och försöka hitta någon annan i samma sits, dra till Kanarieöarna?

När man läser din konkreta beskrivning av hur det kan ha gått till när barnen dödades, blir det ännu svårare att förstå hur föräldrarna klarade av att verkligen genomföra morden. Att ingen av dem hejdade sig på vägen, att ingen kom fram till att han eller hon inte skulle orka fullfölja det som planerats...Jag kan bara tänka mig en omständighet när man skulle kunna göra detta: man behöver själv vara påverkad av någon drog. Litet omtöcknad skulle man behöva vara, samtidigt som man behövde vara klartänkt för att ingenting skulle gå snett...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in