2018-12-01, 11:14
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Eftersom jag var den som ställde frågan om SD har problem med någon form av missbruk samt vill veta hur han är när han är påverkad vill jag gärna veta mer om dina teorier kring saken.

GM uthärdade inte att leva med LW vid liv men utstår ett liv som hennes mördare, vad det verkar.

Den ”tvåfaldiga karaktär” som jag misstänker att GM kan tänkas besitta verkar kunna växla mellan extrema ytterligheter. Hen är driftig, kalkylerande och klädsamt försiktig vissa perioder/stunder samt explosiv, impulsiv och rasande vid andra tillfällen, menar jag. Dessa ”humörsvängningar” tror jag GM är utrustad med sedan barnsben.

Det självvalda droganvändandet har dock stegvis monterat bort själens bromspedal och härskar över gas och friläge, spekulerar jag. Vid full gas och ohejdad acceleration var mord möjligt.

Intagande av den olagliga substansen blockerar nu även eventuellt obekväma samvetsskvättar, om jag får gissa.

GM är fullt medveten om vad hen i samarbete med drogen är kapabel till, anser jag. Enligt mina spekulationer känner sig GM ha funnit sin bästa vän i drogen. Drogmissbruket blir dock så småningom GM:s fall, hoppas jag.

Allt ovan är endast mitt funderande vid köksbordet. Eventuella läsare av mitt inlägg kan fritt välja potentiell GM och se om det fungerar att kombinera hen med ett eventuellt drognyttjande eller ej. Tack för ordet.
Citera
2018-12-01, 11:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterRulle
Hur vet du det? 100 % tillit till ett anonymt nick på fb? Så naiv eller rentav dum kan väl ingen vara? Ligger annat bakom den "tilliten" från dej.

Jag som har bra inblick i hur brottsutredningar förs har inget att anmärka på vad dessa har två har yttrat rörande hur polisen arbetar. Det vore mer givande om du skriver vad det är rörande hur polisen arbetar som du tycker inte stämmer med vad dessa har yttrat?
Citera
2018-12-01, 11:27
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaianaMaui
Jag har god kännedom om båda och om det var deras relation som ledde till hennes död kan vi inte veta.

Vet inte om jag ställt frågan till dig förut, men för säkerhets skull kommer den igen:

Har du känt SD länge? Dvs vet du något om hans tidigare liv, innan LW och HD-tiden?
Citera
2018-12-01, 11:27
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Så bra att du skaffat upplysning om att inte BO barn har någon skuld i sin mammas död eller annat att göra. Jätte bra gjort hoppas alla nu kan lämna BO barn i fred det lider mer än man kan tro att ha förlorat sin mamma i så unga år. Vi har aldrig tänkt tanken men det är en del vuxna här som skriver så illa om barnen. Nu vet alla att du har kontrollerat det. Bra gjort.

Oavsett vem man själv tror är den skyldige i detta mordfall, så kan man dessvärre - i ett läge där ingen GM ännu är dömd - aldrig utgå ifrån att ett BO's eventuellt straffmyndiga barn är oskyldiga. Tyvärr finns det ingen garanti att tonårsbarn inte skulle kunna begå våldshandlingar som i värsta fall kan resultera i döden.

Så all respekt för postaren @Rosamunds försäkran att h*n "skaffat upplysning om att inte BO's barn har någon skuld i sin mammas död", men ett sådant uttalande man dock inte med 100% sanningshalt göra i dagsläget. Hur gärna man än skulle vilja
Citera
2018-12-01, 11:34
Medlem
Honan6s avatar
Ponera att MGM under en tid har medicinerat för att klara omställningarna med skilsmässa, övergivenhet och kanske reprimander från arbetsgivaren för geocachandet på arbetstid. Situationen är tuff både före och efter mordet.
Kanske SD brukat en viss sort för att hålla sig alert, en sort för att kunna sova och en för att lugna nerverna under dagtid?
Om han därtill har en form av personlighetsstörning som yttrar sig i att han blir besatt, har kontrollbehov och är benägen att växla mellan god och ond, så blev kombon förödande?
Citera
2018-12-01, 11:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Oavsett vem man själv tror är den skyldige i detta mordfall, så kan man dessvärre - i ett läge där ingen GM ännu är dömd - aldrig utgå ifrån att ett BO's eventuellt straffmyndiga barn är oskyldiga. Tyvärr finns det ingen garanti att tonårsbarn inte skulle kunna begå våldshandlingar som i värsta fall kan resultera i döden.

Så all respekt för postaren @Rosamunds försäkran att h*n "skaffat upplysning om att inte BO's barn har någon skuld i sin mammas död", men ett sådant uttalande man dock inte med 100% sanningshalt göra i dagsläget. Hur gärna man än skulle vilja

Det var fint av TinnaNinna75 att påminna tråden om mitt tidigare inlägg, nu när barnen kom upp i tråden igen. Jag gick dock bara i god för att N inte ljuger om bråken i familjen. Ingenting mer.
Citera
2018-12-01, 12:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ponera att MGM under en tid har medicinerat för att klara omställningarna med skilsmässa, övergivenhet och kanske reprimander från arbetsgivaren för geocachandet på arbetstid. Situationen är tuff både före och efter mordet.
Kanske SD brukat en viss sort för att hålla sig alert, en sort för att kunna sova och en för att lugna nerverna under dagtid?
Om han därtill har en form av personlighetsstörning som yttrar sig i att han blir besatt, har kontrollbehov och är benägen att växla mellan god och ond, så blev kombon förödande?
Har för mig att GM är alkoholpåverkad i hälften av fallen av dödligt våld, och narkotikapåverkad i en fjärdedel. Personlighetsstörningar är som du skriver också intressant, läste någonstans att GM har en sådan problematik i ungefär en tredjedel av fallen. En klar överrepresentation av både drogmissbruk och psykiska problem alltså. Se även tidigare inlägg:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Draifos 2018-12-01 kl. 12:05.
Citera
2018-12-01, 12:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Självklart finns det fall där tonårsbarn har mördat en förälder.
Och eftersom mgm inte är varken på sannolika skäl misstänkt eller dömd ännu, så vet vi inte med någon säkerhet vem som är mördaren.

Jag vet ett fall som hände inte för länge sedan i Jakobsberg/Järfälla. Men som jag förstod var sonen psykiskt sjuk.

Jag har också oerhört svårt att tro att en så ung person lyckas med konststycket att inte bara hålla masken, alibi, inga spår lämnade varken på plats eller i hemmet (tänk på att polis blev tillkallad redan på morgonen) utan också klarar att hålla alla ställningar utan att avslöja sig i förhör mm. Den yngre sonen ska ju ha varit hemma och skulle något ha hänt, borde det ha börjat i hemmet? Höga röster mm? Därefter städa undan alla bevis (tvätt mm) utan minsta spår?

Visserligen tror jag att en förälder vill skydda sina barn, men skulle en person verkligen gå så långt att man låter en oskyldig människas liv bli förstört? Om man är troende kanske också man känner att det är viktigt att vara sanningsenlig? Inte minst skulle det vara obehagligt att leva med en person som skulle kunna göra något så bestialiskt?!

Och eftersom ingen av barnen i nuläget är skäligen misstänkte, den skäligen misstänkte är ännu efter sex månader inte avskriven, så anser jag att man ska vara mycket försiktig med att svartmåla barnen.

De har kompisar som med all säkerhet läser här, de kanske själva läser här och förutom att de är minderåriga har de nu försatts i en mycket hemsk situation där deras mor dödats på ett fruktansvärt sätt. Hon har också utsatts direkt i ditt hem, en plats där alla ska känna sig trygga, särskilt barnen.

Inget i nuläget pekar på något av barnen.
Tänk på att det som skrivs här är öppet för vem som helst att läsa.
Det kommer att stå här forever. Det kan inte göras ogjort.

Man kan försöka som några försöker att vara, mer diskret.
Citera
2018-12-01, 12:10
Medlem
GilGrissom82s avatar
Efter diverse - av tom. media omskrivna - incidenter på FAD-eventet i Sundsvall har SD själv legat lågt med att logga om sina upplevelser på plats.

Nu har han dock i efterhand skrivit om eventet. För den intresserade finns således helgläsningen här:

Bl.a. ingick visst "ett besök på Sundsvalls fina akutmottagning", men enligt SD själv berodde det visst på en halkincident utomhus.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-12-01 kl. 12:20.
Citera
2018-12-01, 12:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har också oerhört svårt att tro att en så ung person lyckas med konststycket att inte bara hålla masken, alibi, inga spår lämnade varken på plats eller i hemmet (tänk på att polis blev tillkallad redan på morgonen) utan också klarar att hålla alla ställningar utan att avslöja sig i förhör mm.
Helt oavsett vem GM nu kan vara så är det ju helt klart att han eller hon kan ha haft god hjälp av polis och åklagare, som (givet att MV nu har rätt) redan tidigt låste fast sig vid att det skulle vara SD.
Senast redigerad av Draifos 2018-12-01 kl. 12:28.
Citera
2018-12-01, 12:24
Medlem
Citat:
Efter diverse - av tom. media omskrivna - incidenter på FAD-eventet i Sundsvall har SD själv legat lågt med att logga om sina upplevelser på plats.

Nu har han dock i efterhand skrivit om eventet. För den intresserade finns således helgläsningen här:

Bl.a. ingick visst "ett besök på Sundsvalls fina akutmottagning", men enligt SD själv berodde det visst på en halkincident utomhus.

Vad handlar bilden med UVljus om? Ser vad det föreställer 😊 men har SD UVljus? Har han använt lampan vid städning?
Citera
2018-12-01, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Vad handlar bilden med UVljus om? Ser vad det föreställer 😊 men har SD UVljus? Har han använt lampan vid städning?

Syftar väl på detta:
"Efter eventet for vi till Ljungaverk och tog in på ett "fint" motel."

Men kan du verkligen säkert avgöra fläckens beskaffenhet?😲
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in