Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-11-30, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Skickligt drag med sändlistan. Kan vara att det blir för många inblandade för att de ska kunna koordinera.

Och fler blir det. Jag har just skickat ett mail till min son att han skall lägga till de nya namn (efter sammanslagningen) som enne bidragit med.

Anmälningsärendet kan initialt bli det i och för sig underordnade ärende som triggar igång en mer omfattande utredning av Nujens affärer. Det första kommunen måste göra är ju att kontakta Polismyndigheten på Gotland, som i sin tur måste kontakta Polismyndigheten i Nacka etc - av rent formella förvaltningstekniska skäl.
Senast redigerad av medianox 2018-11-30 kl. 11:54.
Citera
2018-11-30, 11:46
Medlem
Regimen är sannerligen djävulsk.

Hellenius hörna hette programmet,
går via Izabella Scorupco för att ta reda på det, det är i en roll mot henne jag sett honom.
Bara detta, att regim-media använder skådespelare i det som ska föreställa genuint avslöjar agendan.
Börje Salming vill man se, sen är en sångfågel med också,
kanske inget fel på henne, lyssnar inte på vad hon säger, sysslar med annat.
I ett slag avslöjar hon så sin vidrighet
--Jag har härmed nöjet att presentera nästa gäst bla, bla, bla Özz Nujen.

Är han smartare, har han mer stake än man tror, denne Hellenius.
Ligger han närmre snickaren, rollen han har i filmen, än han gör regim-inprentarens.
Är det därför han inte själv har mage att presentera Nujen som något positivt.
Äcklat byts det kanal så jag studerar inte Hellenius närmare, hade nog lämnat rummet oavsett.

--Yes, they are really into nature the Swedes, can you believe it, they have a program on tv called Pausfågeln, they sit there, in front of the tele, watching a picture of a bird while listening to it singing.
Dawn Finer sjunger bra, det gör hon, men jag byter bort henne mot vilken pausfågel som helst, alla dar i veckan.

Hellenius hade säkert raderats där och då om jag inte råkat se en påannonsering han gjorde inför det sista programmet av "hans" hörna.
Han säger att hans program haft flera motgångar, att kulturministern ville stoppa programmet.

Och i det läget, inför att han ska plockas bort från scenen, vet charmören vad han ska säga till regimens kulturminister, vars egen trojanska häst är barnprogramledaren.
--Men du Alice, om jag tar med Özz Nujen, han som finansierade mordet på den 11-åriga flickan på Drottninggatan?
Alice Bah Kuhnke lyser upp, tänds
--Men det är ju en strålande idé!!!
Citera
2018-11-30, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Jag tror inte alls, som någon här i tråden påstått, berörda myndigheter kommer att reagera på det här ärendet med en gäspning. Tvärtom blir de nog väldigt alerta och försöker hitta en syndabock. Då ärendet varit delegerat från byggnadsnämnden blir det sannolikt bygglovshandläggaren som blir politikernas syndabock. Men min son har i så fall mer i beredskap...

Jag hoppas att du får rätt!
Mitt antagande om en gäspning som enda reaktion grundas på polisens eget konstaterande i FUP om att betydande belopp överförts till Akilov utan att det, såvitt bekant, utlöst den minsta reaktion från myndighetshåll, det har tvärtom varit tyst som i graven.
Utåt sett har det framstått som att Özz blivit delegerad ansvaret att informera om vad som förevarit:
"– Jag blev chockad över att vakna upp till rapporter om att jag haft koppling till en terrorist. Jag har aldrig haft kontakt, träffat eller pratat med honom. Det har bara fortsatt och både jag och min familj har utkrävts på svar, trots att det här aldrig varit intressant för varken polis eller andra myndigheter. De har aldrig kontaktat mig eller mina anhöriga.” (Özz talar ut i DN).

Din skrivelse fokuserar på bygglov etc och den är gjord på ett föredömligt sätt. Jag är enig med andra om att en sådan inlaga kan driva ärendet framåt, förhoppningsvis leder den förväntade utredningen till att även svarta löner och terrorfinansiering hamnar under luppen.

Skulle min misstanke om fortsatt dödstystnad från myndighetshåll besannas så hävdar jag att staten måste betraktas som korrupt såväl ur medborgarnas som omvärldens perspektiv. När sådant konstateras är det normala i civiliserade samhällen att statens legitimitet helt sonika anses förbrukad och i så fall utlöses mekanismer som ställer saker och ting tillrätta, i.e. statsomvälvning.
Senast redigerad av Externalist 2018-11-30 kl. 12:14.
Citera
2018-11-30, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Jag hoppas att du får rätt!
Mitt antagande om en gäspning som enda reaktion grundas på polisens eget konstaterande i FUP om att betydande belopp överförts till Akilov utan att det, såvitt bekant, utlöst den minsta reaktion från myndighetshåll, det har tvärtom varit tyst som i graven.
Utåt sett har det framstått som att Özz blivit delegerad ansvaret att informera om vad som förevarit:
"– Jag blev chockad över att vakna upp till rapporter om att jag haft koppling till en terrorist. Jag har aldrig haft kontakt, träffat eller pratat med honom. Det har bara fortsatt och både jag och min familj har utkrävts på svar, trots att det här aldrig varit intressant för varken polis eller andra myndigheter. De har aldrig kontaktat mig eller mina anhöriga.” (Özz talar ut i DN).

Din skrivelse fokuserar på bygglov etc och den är gjord på ett föredömligt sätt. Jag är enig med andra om att en sådan inlaga kan driva ärendet framåt, förhoppningsvis leder den förväntade utredningen till att även svarta löner och terrorfinansiering hamnar under luppen.

Citat:
Skulle min misstanke om fortsatt dödstystnad från myndighetshåll besannas så hävdar jag att staten måste betraktas som korrupt såväl ur medborgarnas som omvärldens perspektiv. När sådant konstateras är det normala i civiliserade samhällen att statens legitimitet helt sonika anses förbrukad och i så fall utlöses mekanismer som ställer saker och ting tillrätta, i.e. statsomvälvning.

Det skulle också kunna vara en så enkel förklaring som att det är "obehagligt" för vissa myndigheter att ta tag i ärenden, som man visserligen inser att man borde utreda, men som kamrater inom etablissemanget (läs politiker och av politiker tillsatta myndighetschefer) sagt att man skall låta vara. När trycket till slut gör att soppan kokar över vill till slut alla vara med och visa sig på styva linan.
Citera
2018-11-30, 14:44
Medlem
Förtydligande.
Det min son ser som det allvarliga i detta bygglovsärende är att Özz Nujen, Debbie Nujen och Rickard Damm medvetet måste ha ljugit om byggnadens framtida användning som asylboende eller som nu är fallet hotell/pensionat. Man undrar hur en bygglovshandläggare är funtad som går med på att en 385 kvadratmeter stor magasinsbyggnad byggs om till ett s k en- eller tvåbostadshus - med inte mindre än 8 sovrum, 8 badrum och 2 separata WC-rum samt sittplatser för 28 matgäster. Att bygglovsprocessen tagit mer än fem år har givetvis sin förklaring - och är kanske också förklaringen till att Nujens i följande projekt struntat i att ansöka om bygglov.
Senast redigerad av medianox 2018-11-30 kl. 14:58.
Citera
2018-11-30, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Jag tror inte alls, som någon här i tråden påstått, berörda myndigheter kommer att reagera på det här ärendet med en gäspning. Tvärtom blir de nog väldigt alerta och försöker hitta en syndabock. Då ärendet varit delegerat från byggnadsnämnden blir det sannolikt bygglovshandläggaren som blir politikernas syndabock. Men min son har i så fall mer i beredskap...

Jo jag håller med. Det blir svårt för "summan av myndigheterna" som din son tillskrivit att gemensamt och närmast i maskopi mörka var och en på sitt håll.

Det är nog de facto två syndabockar som skall hittas. En på Gotland vad gäller bygglovsärendena och en på SKV i fall SKV inte påbörjar en utredning.

Vissa fastigheter skall omtaxeras eftersom ändrat användningsområde. Har för mig att skolan alltjämt är taxerad som just skola, d.v.s en s.k. specialfastighet. Eller om det möjligen var militärförrådet som var taxerad som specialfastighet.
Citera
2018-11-30, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Jo jag håller med. Det blir svårt för "summan av myndigheterna" som din son tillskrivit att gemensamt och närmast i maskopi mörka var och en på sitt håll.

Det är nog de facto två syndabockar som skall hittas. En på Gotland vad gäller bygglovsärendena och en på SKV i fall SKV inte påbörjar en utredning.

Vissa fastigheter skall omtaxeras eftersom ändrat användningsområde. Har för mig att skolan alltjämt är taxerad som just skola, d.v.s en s.k. specialfastighet. Eller om det möjligen var militärförrådet som var taxerad som specialfastighet.

För alla tre fastigheterna skulle ansökan om bygglov för förändrad användning ha lämnats in till byggnadsnämnden eftersom ingen av dem tidigare varit bostadsfastigheter.
Någon särskild syndabock på Skatteverket finns väl inte men nu blir kommunen faktiskt tvungen att ta kontakt med både Polismyndigheten och Skatteverket. Och när man väl är igång med det kan man lika gärna kontakta både Finanspolisen och Ekobrottsmyndigheten för att rentvå sig från misstanken att kommunens egna förtroende- och tjänstemän deltagit i ett olovligt eller rent av brottsligt upplägg.
Citera
2018-11-30, 21:42
Medlem
zurfarns avatar
https://www.homeaway.se/results/keywords:Gotland/@57.73348035436556,18.59925674501676,57.7421670542 9547,18.620525589883187,16z?petIncluded=false&ssr= true

Vet inte om länken funkar. Men jag tror jag att jag samlat de tre fastigheterna här. Tänkte bara en enkel tanke om att det kanske finns intresserade som vill se vilka hus vi pratar om. Och vill titta in i husen. Kolla standarden, nycklarna i dörrarna....etc. Har jag missat nåt? I så fall får Gotlands-kännarna gärna höra av sig via PM.

Men om jag har fel på något annat sätt så hör gärna av er.

Moderator: om jag gjort nåt fel med denna publicering så hör av dig snarast.
Citera
2018-11-30, 23:09
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
https://www.homeaway.se/results/keywords:Gotland/@57.73348035436556,18.59925674501676,57.7421670542 9547,18.620525589883187,16z?petIncluded=false&ssr= true

Vet inte om länken funkar. Men jag tror jag att jag samlat de tre fastigheterna här. Tänkte bara en enkel tanke om att det kanske finns intresserade som vill se vilka hus vi pratar om. Och vill titta in i husen. Kolla standarden, nycklarna i dörrarna....etc. Har jag missat nåt? I så fall får Gotlands-kännarna gärna höra av sig via PM.

Men om jag har fel på något annat sätt så hör gärna av er.

Moderator: om jag gjort nåt fel med denna publicering så hör av dig snarast.

Oj, en av fastigheterna försvann plötsligt. Hej, Rickard. Du tog bort den med det största problemet. Smart av dig.

Det är sparat.
Citera
2018-12-01, 00:26
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Oj, en av fastigheterna försvann plötsligt. Hej, Rickard. Du tog bort den med det största problemet. Smart av dig.

Det är sparat.
Men varför gör de så?

Har de något att dölja?

Men skämt åsido. Det är ju ett kvitto på att de är skummisar. De erkänner det för den här tråden. Att hålla igång och färdigställa de där fastigheterna lär kosta lite och för att det inte ska bli en åt pipan förlustfylld affär krävs god beläggning under uthyrningssäsongen. Jag tvivlar på att de har lyckats med det i år. Hyresgästers recensioner kan möjligen ge en vag vink om eventuell skillnad gentemot förra året.

Jag tror att stället suger stålarna ur dem. Inte alla pengarna förstås, men så att det svider.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2018-12-01 kl. 00:46.
Citera
2018-12-01, 01:12
Medlem
zurfarns avatar
Citat:

Det är sparat.

Du är mest rädd för det där som du och Debbie tänkte bygga som ett asylhem, med ditt företag Othem Omsorg AB som huvudman. Vi har alla sett det, snyggt inrett. Smakfullt. 8 st rum med egen nyckel, en del med dubbelbädd, några med enkelbädd?

Typ ett rostfritt storkök. Typ en matsal/samlingssal för 20 pers. Personal plus 16 "intagna". Det var ni så tänkte.

Vad kostade det, Rickard? Hur mycket betalade du svart? Alla som jobbade hos dig, de som exempelvis fixade avloppet och de andra krökarna på rören? Gotländska hantverkare?

Eller ska jag säga inhemska hantverkare. Är det mer OK?

Rickard, Du tror du är nåt. Du är nån slags hittepå docka för nåt slags Telia-hittepåföretag.

Jag skiter idet. Men du och din fru ska göra rätt för sig. Tillsammans med den kände svärsonen ska ni ställa er upp och erkänna ert brott mot den svenska staten.

Erkänn och göm dig sen.
Citera
2018-12-01, 09:07
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Lång okritisk intervju med Özz i dagens SvD där han tillåts förklara hur oskyldig han är och han slipper helt kritiska frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in