2018-11-30, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hur skulle Åklagaren kunna hävda något som det inte finns bevis för? Tror du att den juridiska processen är någon slags lekstuga eller?
Åklagaren framför vad som framkommit med sin tolkning till dom fakta hon fått. Om någon säger ”A sa detta”, så framför hon det. Hon behöver inte ha ”bevis” för allt.
”Det föreligger sannolikt att det förhåller sig på detta sätt”
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-11-30 kl. 16:01. Anledning: Stavning
Citera
2018-11-30, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det finns fortfarande beslagtagna bevis som inte är skickade till NFC. Och av dom provsvaren som man fått tillbaka. Så är det inga som pekar på SD oskuld.
Så man kan säga att av dom provsvaren som man fått tillbaka. Så är det alla som pekar på SD skuld?!

Ja, det kan ju stämma då med åklagaren glada utrop om jättemycket bevisning.
Kanske inte passar så bra med att SD är på fri fot fortfarande...
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-11-30 kl. 16:02. Anledning: Stavning
Citera
2018-11-30, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(mitt första fetade)
Kan du bekräfta att SD kontaktade HD:s arbetskamrater på ett sånt manér så de upplevde det som såpass hotfullt så att de därför tilldelades larm? -JA eller NEJ

(mitt andra fetade)
Kan du bekräfta att den självständiga trebarnsmamman LW verkligen lät sig bli kontrollerad av SD? -JA eller NEJ

OffT(1): Jag noterar att kontot MV kl 15:02 i en ovälkommen replik på en avsnäsning jag utsatte denn* för, tilltalar mig med "er". Jag förfogar ensam över mitt konto. Kanske försökte MV vara artig? Fast då skriver man ett singulärt "Er" -alltså med versalt e.
OffT(2): I en replik till Snor-Johan kl 15:06 använder MV ordet "triumf". Gissningsvis vet h*n inte skillnad i användning mellan "triumf" och "trumf" [på hand].

OnT: Men MV säger sig ha läst förhörsprotokoll gällande denna mordutredning. Men sortens läckage från Örebropolisen, så finns det all anledning att i min aftonbön be att få slippa bli mördad i Örebro. Inte minst för mina anhörigas skull..

Du, försök inte köra den stilen med mig, jag har hår på bröstet och det är mer än vad man kan säga om många personer här och i LWs närhet.

Dock kan jag stilla din nyfikenhet, ja SD kontaktade HDs arbetskamrater och blott det faktumet räcker för att de ska känna sig hotade. SD har även kontaktat postare här i tråden, utom tvivel i avsikt att skrämmas.
SD försökte kontrollera LW, svar ja, med hot, slag och ofredande. Har du svårt att förstå det eller varför tror du personer av manligt kön slår kvinnor, ofredar och slutligen mördar dom?

Aftonbladet skrev att nu har 201 kvinnor mördats hittills, oklart om det är bara i år. Så har du någon nära dig som liknar SD till sitt sätt så kanske du ska be den där bönen iaf.

Slutligen, låter du bara dryg och överspänd eller är du verkligen sådan? Som guds tjänare torde det vara en dygd att vara ödmjuk och hjälpsam, inte tvärtom.
Så tagga ned, tänd ett ljus ikväll och var snäll.
Citera
2018-11-30, 16:43
Medlem
Några tankar...

Efterlyst efterlyste inte cykeltjejerna: tror ni de har gett sig till känna?

Såg dokumentärserien om Svartenbrandt och tänkte på HD, kan kvinnor få för sig att leva med Svarten så är det ju inte omöjligt att på samma sätt leva med en Tummetott.

Håller de ihop nu för att ge ett fint sken i stormiga tider? Har han hållhake på henne? Stannar hon för att hitta bevis för att han är GM? Eller är hon som Svartens fruar?

Det skrevs om missbruk i tråden. Jag vet att narkotikaklassade läkemedel kontrolleras på avdelningar men likt förbannat förekommer svinn och många kommer undan länge innan de ertappas. De som ertappas har ofta ljugit länge - kaka söker maka?

Undras hur det känns för HD att SD chattar med en kvinna med FTFoskulden kvar? Eller är hon glad han håller sig till damer?
Citera
2018-11-30, 17:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Några tankar...

Efterlyst efterlyste inte cykeltjejerna: tror ni de har gett sig till känna?

Såg dokumentärserien om Svartenbrandt och tänkte på HD, kan kvinnor få för sig att leva med Svarten så är det ju inte omöjligt att på samma sätt leva med en Tummetott.

Håller de ihop nu för att ge ett fint sken i stormiga tider? Har han hållhake på henne? Stannar hon för att hitta bevis för att han är GM? Eller är hon som Svartens fruar?

Det skrevs om missbruk i tråden. Jag vet att narkotikaklassade läkemedel kontrolleras på avdelningar men likt förbannat förekommer svinn och många kommer undan länge innan de ertappas. De som ertappas har ofta ljugit länge - kaka söker maka?

Undras hur det känns för HD att SD chattar med en kvinna med FTFoskulden kvar? Eller är hon glad han håller sig till damer?

Hittar inte längre efterlysningen av tanten/cykeltjejerna hos polisen, Örebro. Minns inte längre var jag såg den, men den fanns länge kvar på deras hemsida/facebook.

Lite svårt har jag att tro att han skulle ha ett missbruk, även om det är som Cloudedcrystalbeam säger, inte alltid märks utåt.
SD har ett jobb att sköta, har aktivt liv utåt. Hur skulle detta kunna missas när han sällan är ensam och att ett missbruk i hans fall skulle märkas förr eller senare.

För att underhålla ett missbruk, räcker inte med några tabletter/injektioner då och då. Skulle var helt omöjligt att en längre tid stjäla/luras på en avdelning. Kontrollräkningar sker regelbundet och fattas något sker kontrollerna tätare, och alla har ögonen öppna. Det jag har hört talas om vid missbruk är att någon istället för att ge patienten den ordinerade narkotikan, byts preparatet ut mot något annat. Men eftersom det är ett osäkert kort om man är missbrukare, är det svårt att hålla på med det i längden. Det skulle kräva att HD tillhandahåller medlet också. Var och när har missbruket startat?

Tror att denna person, liksom många andra kvinnomördare kan agera utan påverkan av alkohol eller narkotika. Det handlar om en personlighet och hos vissa en personlighetsstörning som gör att man har en stark känsla av att man måste ha en viss makt över offret. Om det inte går, får personen ångest, obehag och stress och måste göra all för att återfå balansen.
Citera
2018-11-30, 17:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hittar inte längre efterlysningen av tanten/cykeltjejerna hos polisen, Örebro. Minns inte längre var jag såg den, men den fanns länge kvar på deras hemsida/facebook.

Lite svårt har jag att tro att han skulle ha ett missbruk, även om det är som Cloudedcrystalbeam säger, inte alltid märks utåt.
SD har ett jobb att sköta, har aktivt liv utåt. Hur skulle detta kunna missas när han sällan är ensam och att ett missbruk i hans fall skulle märkas förr eller senare.

För att underhålla ett missbruk, räcker inte med några tabletter/injektioner då och då. Skulle var helt omöjligt att en längre tid stjäla/luras på en avdelning. Kontrollräkningar sker regelbundet och fattas något sker kontrollerna tätare, och alla har ögonen öppna. Det jag har hört talas om vid missbruk är att någon istället för att ge patienten den ordinerade narkotikan, byts preparatet ut mot något annat. Men eftersom det är ett osäkert kort om man är missbrukare, är det svårt att hålla på med det i längden. Det skulle kräva att HD tillhandahåller medlet också. Var och när har missbruket startat?

Tror att denna person, liksom många andra kvinnomördare kan agera utan påverkan av alkohol eller narkotika. Det handlar om en personlighet och hos vissa en personlighetsstörning som gör att man har en stark känsla av att man måste ha en viss makt över offret. Om det inte går, får personen ångest, obehag och stress och måste göra all för att återfå balansen.

Det behöver inte vara tunga droger. Vet t.ex. att män som tränar för att bygga muskler kan bli väldigt aggressiva om de samtidigt tar testosterontillskott.

Finns det sådana män i Lenas umgängeskrets? Muskulösa typer som blivit "biffiga" med kort tids träning, menar jag.
Citera
2018-11-30, 17:30
Medlem
Snor-Johans avatar
"=Moralensväktare|65983310]Jag är väldigt selektiv med vad jag delger tråden och har inte påverkat förundersökningen negativt. Det som skiljer mina inlägg från era är att jag vet vad som händer och ni spekulerar. När det gäller polisen så har meddelandefrihet ett mycket starkt skydd. Jag är inte här för att sola mig i glansen som ni påstår utanför att följa tråden då jag själv är mycket angelägen om att få mordet uppklarat. Och att den vidriga gärningsmanen blir fälld och dömd till ett långt fängelsestraff.
Vad er agenda är kan man bara spekulera i och dom slutsatser jag drar bör jag inte delge tråden.:

Du får nog ta ansvar för att varit drivande i den otäcka lynsch-stämning som piskats upp mot en tidigare ostraffad familjefar här. Du har droppat lagom med uppgifter för att hålla mobben igång så man kan misstänka ditt nick-namn till trots du kanske som din fjäskande svans föredrar utomrättsliga metoder?

Det är svårt att se vad moral du vaktar.

Eftersom svaren från NFC förutan ett sista halmstrå redan är besvarade med ett för utredningen negativt resultat så kan du väl vara tydlig med att om det hade funnits något som bundit MGM till brottet så hade han suttit på "sannolika skäl" nu?
"=Moralensväktare|65983461]Det finns fortfarande beslagtagna bevis som inte är skickade till NFC. Och av dom provsvaren som man fått tillbaka. Så är det inga som pekar på SD oskuld."

Är denna post lite signifikiv för hur du drivit tråden ?
Det finns inga provsvar som pekar på SDs skuld ska du väl i rimlighetens namn tillägga?
Vi har väl för helsike inte omvänd bevisföring i det här landet.

Vidare skriver du att det fortfarande finns bevis vilket vi alla vet är osanning i "jättemycket bevis" Hiding klass.
Det finns INGA bevis som kan binda MGM vid avdagatagandet av LW.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-11-30 kl. 18:18.
Citera
2018-11-30, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Bara för att polisen kände till det så behöver inte det betyda att SD vet att polisen känner till det. Det är mycket vanligt förfarande, och en grundbult i förundersökningsarbete, att utredarna konfronterar en misstänkt med frågor som de redan har svaret på genom utredningsmaterial.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Tror att SD har koll på att det är en polis han visar sin konversation för...
Ta av dig skygglapparna! Du tror inte polisen får information från flera håll än den misstänkta?
* Genom forensisk analys av innehållet på använda enheter kan man få fram oerhört mycket information. Även material man har raderat.
* Vittnen. Någon utanför diskussionen kan känna till att den ägt rum.
* Serverloggar. Tjänstleverantören kan ha trafikdata och inloggningshistorik.

osv.

För övrigt kan diskussion ägt rum på flera medier. Geocaching messenger, sms, facebook osv. SD om han är skyldig kanske trodde det var smart att visa en diskussion och trodde polisen skulle nöja sig med det när han senare haft kontakt av annan karaktär på annat media, eller en diskussion han raderat. Möjligheterna är oändliga.
Citera
2018-11-30, 19:05
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Tror att SD har koll på att det är en polis han visar sin konversation för...

Försöker du vara lustig?

Det finns säkert mer digital kontakt ska du se, om nu dina påståenden av någon anledning för en gångs skull skulle visa sig vara sanna.
Citera
2018-11-30, 19:06
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det förekommer att utredare ställer ledande frågor vilket är fel. Därav ska man alltid ha en advokat med på samtliga förhör. När du som misstänkt till ett brott oavsett styrka avstår en advokat i ett inledande förhör ger du utredaren en triumf på handen under fortsatt förundersökning.

När det gäller det specifika frågan om digitala medier, så vad jag minns om det förhöret var det inget avvikande som skedde med frågorna.
Förekommer är ett understatement, MV.
Du borde skrivit det förekommer alltid om advokat inte är närvarande.

Om advokat är närvarande så undviker förhörsledaren till nöds ledande frågor. Nu vet både du och jag att många förhör görs utan advokat som du väl vet också var fallet under SDs förhör?
Ställer dig frågan du undvek igen. Har SD ljugit i förhör?
Citera
2018-11-30, 19:10
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Åklagaren framför vad som framkommit med sin tolkning till dom fakta hon fått. Om någon säger ”A sa detta”, så framför hon det. Hon behöver inte ha ”bevis” för allt.
”Det föreligger sannolikt att det förhåller sig på detta sätt”

Nu är du ute och cyklar igen. Åklagaren måste backa upp sina pläderingar på fakta. Det är som sagt ingen lekstuga eller en svensexa det handlar om.

Dina fantasier blir bara värre och värre med tiden verkar det som.
Citera
2018-11-30, 19:11
Medlem
Jag blir inte klok på inslaget i Efterlyst igår. För det första så var det ett av de sämre inslagen jag sett i det programmet. Men det kan ju knappast vara polisen som bett om att fallet ska tas upp. OM dom velat ha hjälp, efterlysa vittnen mm, så skulle väl någon från Örebropolisen varit med och pratat? Som det var nu så sas det ju egentligen ingenting. Till vilken nytta frågar jag mig? Inga teorier, ingen genomgång av intressanta vägar, områden, skrik, cykeltjejer...You name it...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in