2018-11-30, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det ville han inte alls.

JO det ville han visst.
Citera
2018-11-30, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Nej, du har inte svarat på min fråga.
Frågan lyder: Kan du peka på en specifik funktion som du vet att Gud utför och hur du vet att det är han som gör det?

Du kunde inte begränsa dig till en specifik funktion och svarade istället allt som existerar i naturen och inte är resultat av människans hand.

Kan du inte begränsa dig till en enda sak, ex.. Gravitation? Vattnets kretslopp? Och sedan komma ihåg att förklara hur du vet att det är Gud som gör eller utför denna funktion.

Jag erkänner att min utbildning i köttbullismen är begränsad till dina inlägg i detta forum men jag är mycket intresserad av att lära mig mer.
Du kan inte lära dig mer om du inte har förmågan till analystänkande, logiskt tänkande osv. Därför behöver jag veta vad du är utbildad i. Jag har redan förklarat allt. Säg vad u är utbildad i så det blir lättare för mig att få dig att förstå
Citera
2018-11-30, 15:10
Medlem
Citat:
Gul-groda|65983022]Allt, precis allt. Big Bang skapade tid, rum och materia. Därefter har allt skett av sig självt.
Enligt vem? Big bang är det största beviset på en Gud. Big bang skedde under en kontrollerad form. Big bang utvidgades med en såndan perfekt kraft att universum varken frös till is eller brann upp. Dessuom måste denna singularitet ha kommit nånstans OCH en kraft som har påverkat dess tillstånd att ändra sig från ''stillhet'' till utvidining. Så nej inget sker av sig själv. Allt har en orsak och verkan.

Citat:
Hur vet du att Gud är verksam i varenda sekund? Det kan du givetvis inte veta, du bara vill att det ska vara så.
För allt som sker är beroende av en medveten agent.
Citera
2018-11-30, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Kan inte riktigt. Men att tänka fram saker skulle jag nog räkna dit.
Hur kan du placera nåt i en kategori utan att förstå dig på vad kategorin innebär? Hur vet du att nåt passar in i magik om du inte kan definiera magik?
Citera
2018-11-30, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Tidsbestämhet gällande alla arter som har ett bäst före datum, liv, död, fördelningen mellan könen på jorden. Uuniversums upprätthållande, ja allt
Aha, så Gud dödar liv varje sekund.
Citera
2018-11-30, 15:24
Medlem
Citat:
Hur kan du placera nåt i en kategori utan att förstå dig på vad kategorin innebär? Hur vet du att nåt passar in i magik om du inte kan definiera magik?
Jag kan inte definiera det helt, men detta hör nog dit. (vilket jag skrev )
Citera
2018-11-30, 15:51
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Nej, det är människor som har ett medvetande som Gud har skapat.
Det vet du inte.
Citera
2018-11-30, 15:57
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag förklarar för dig att du inte lämnar nån i ovisshet så som du tror. Det du tänker, det skriver du. Dina tankar är du, det du skriver exponerar DIG.
Svaret var på frågan om vad min utbildning är. Jag skrev att jag lämnar dig i ovisshet och visst är det så. Dessutom är det absolut så att du övergått till raljerande eftersom du stort sett slutat svara på några som helst frågor eftersom eftertänksamhet är besvärande för köttbullister. Det är bekvämare att bara göra antaganden utan att följa det med belägg.

Citat:
Sanningen? wow! vad är den?
Att köttbullismen faller på sin egen brist på logik.

Citat:
hahaha förstår du skriven text? Jag skrev att du med din signatur VILL ha sagt. Jag drog en slutsats baserad på din signatur. Jag återgav inte din signatur. KOM IGEN NU!
Du skrev "Din signatur glorifierar kunskap och vetenskapsmetoder på ett sätt som om exponerar dig att du inte kan nåt om vetenskap eller kunskap och inte heller dess metoder."
Det innebär att det handlar om min signatur. Alltså förstår jag skriven text men frågan är snarare om du klarar av att uttrycka dig med text om du avsåg något annat.

Citat:
Det enda jag misslyckas med är att slå vett i skallen på dig.
Du kommer obeväpnad till en debatt och kallar den andra parten vettlös. Ironin är slående, inte du.
Citera
2018-11-30, 16:01
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Har jag inte gjort det redan? är du på riktigt?!
Det tycker jag inte du har.
Citat:
Det måste vara en medveten handling för att processen måste kolla i en tidsföljd, en logisk process.
Varför det?
Citat:
Träden blir inte en helhet utan sina delar och delarna kan inte komma i vilken följd som helst.
Nej, de kommer i den följd deras arvsmassa bestämt.
Citat:
De måste följa en tidsordning, Tidsordning kräver en medveten handling.
Igen, varför måste det vara en medveten handling?
Citat:
Du vet 1 måste komma före 2 och 2 före tre osv.
Jag vet att vi kallar det 1, 2 och 3. Det är bara beskrivande och inte allmängiltigt.
Citat:
För att detta ska ske måste en medveten agent se till att så blir fallet annars kan det bli hur som helst.
Varför skulle det bli på något annat sätt än det blir nu? Kan du se Guds hand påverka saker aktivt?
Citera
2018-11-30, 16:02
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Kan du bara tala om för mig vad du har för utbildning innan du går in på bevis.
Hmm, nej. Kan du hålla dig till ämnet?
Citera
2018-11-30, 16:03
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
JO det ville han visst.
Nej, inte alls.
Se vad bra det går när ingen bevisföring krävs och man kan bestämt säga vad som helst och hävda att det är sanning.
Citera
2018-11-30, 16:04
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du kan inte lära dig mer om du inte har förmågan till analystänkande, logiskt tänkande osv. Därför behöver jag veta vad du är utbildad i. Jag har redan förklarat allt. Säg vad u är utbildad i så det blir lättare för mig att få dig att förstå
Det där var ett riktigt ickesvar. Har du fler undanflykter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in