2018-11-30, 15:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag frågade dig när SD hade polisanmält LW och för vad, då kom aldrig något svar...
En sjuk lek? Om att hota och ofreda någon kallas för en sjuk lek av dig då var den väldigt ensidig, dvs uteslutande SD.
Antar att du liksom flera andra i klanen inte heller vill ta ställning mot SD för det våld han utsatte LW för i bilen. Du kommer skriva som resten av järngänget " Jag var inte där, hur kan jag då veta" eller "LW hade gjort sig förtjänt av det" (JG)

Du citerar mig?
Du menar väl att citera den jag citerade?
Citera
2018-11-30, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Är man fortfarande positiv till att man kommer lösa det här mordet?

Jag är övertygad om att mordet kommer att lösas.
Citera
2018-11-30, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du citerar mig?
Du menar väl att citera den jag citerade?

Ja Van.. någonting som försöker slå dunster i ögonen på oss.
Liksom andra, men misslyckas när man ställer kontrollfrågor.
Citera
2018-11-30, 15:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag är övertygad om att mordet kommer att lösas.

Jag tittade på Efterlyst igår eftersom jag fick veta att mordet på LW skulle tas upp i programmet.

Av det som framgick i programmet så lät det som (i grova drag) att man inte hade tillräckliga bevis för att lösa mordet, utan att man nu hoppades på att vittnesuppgifter skulle komma in.

Självklart kan vinklingen i programmet vara "felaktig" eftersom varken polis eller åklagare var med och yttrade sig, men det lät verkligen nedslående.
Senast redigerad av notknapparen 2018-11-30 kl. 15:33.
Citera
2018-11-30, 15:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jo, men om åklagaren hävdar en sak och det finns klara bevis att så inte är fallet, så....
Åklagare brukar få sin vilja igenom, speciellt i inledningen av ett fall. Skulle SD ha suttit häktad i ett halvår utan att åklagaren kommer till åtal, då knorrar TR, men initialt?! Aldrig!

Nu satt SD en vecka, så frågan är på vad!
Och vad åberopade åklagaren som hon tyckte var sannolika som TR kapade?

Hur skulle Åklagaren kunna hävda något som det inte finns bevis för? Tror du att den juridiska processen är någon slags lekstuga eller?
Citera
2018-11-30, 15:31
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Detta är som jag med förstått det, polisen visste mycket väl att SD haft digital kontakt under måndagen och sett den konversationen.
Så vad är det MV menar är att SD ljög i förhör om???

Jag har sagt det förut, jag tror MV hört lite rykten och trott att det var att SD ljugit, men var egentligen bara en osäkerhet på exakta tidpunkter på olika meddelanden.

Bara för att polisen kände till det så behöver inte det betyda att SD vet att polisen känner till det. Det är mycket vanligt förfarande, och en grundbult i förundersökningsarbete, att utredarna konfronterar en misstänkt med frågor som de redan har svaret på genom utredningsmaterial.
Citera
2018-11-30, 15:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaianaMaui
Min agenda? Att jag kände LW har jag berättat och därav mitt namn som var en intern sak mellan mig och LW. Jag känner även några andra som finns med i tråden men att föra en talan för att SD är oskyldig har jag ingen plan på. Jag kommer varken försköna eller svartmåla någon bara vara saklig. Om du vill tro på det jag skriver eller inte är upp till dig.

Jag vet inte om du försöker driva med mig, men ditt nick känns kusligt.
Också är den förklaring du ger kuslig (för mig) känsla när du säger att det är en "intern" sak mellan er två.

Det ger liksom ordet "lek" en tydlig minnesbild av saker som tidigare kommit upp i tråden. En annan "lek", och ett annat "nick"...
Citera
2018-11-30, 15:40
Medlem
Citat:
Jag är väldigt selektiv med vad jag delger tråden och har inte påverkat förundersökningen negativt. Det som skiljer mina inlägg från era är att jag vet vad som händer och ni spekulerar. När det gäller polisen så har meddelandefrihet ett mycket starkt skydd. Jag är inte här för att sola mig i glansen som ni påstår utanför att följa tråden då jag själv är mycket angelägen om att få mordet uppklarat. Och att den vidriga gärningsmanen blir fälld och dömd till ett långt fängelsestraff.
Vad er agenda är kan man bara spekulera i och dom slutsatser jag drar bör jag inte delge tråden.

Snälla, glöm Carinah78, h*n borde skämmas att skriva dumma inlägg, särskilt den sista inlägg till dig!
Glöm inte att det finns många här i tråden, som tror på dig! och uppskattar dina inlägg!
Citera
2018-11-30, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Så här blir det när flera har tillgång tillsamma konto och är inne och skriver.. EGT med vänner skriver och har inte koll på vad som skrivits innan. Inte första gången det händer
Har jag förtydligat denna punkt tidigare?
Dessutom skriver du ”flera”, vilket är en direkt lögn. Du bara ljuger och förstorar saker, varför?
Citera
2018-11-30, 15:44
Medlem
Citat:
Det finns fortfarande beslagtagna bevis som inte är skickade till NFC. Och av dom provsvaren som man fått tillbaka. Så är det inga som pekar på SD oskuld.

Finns det någon teknisk bevisning som är till SDs nackdel, alltså
något som visar att han kan vara skyldig.
Citera
2018-11-30, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Bara för att polisen kände till det så behöver inte det betyda att SD vet att polisen känner till det. Det är mycket vanligt förfarande, och en grundbult i förundersökningsarbete, att utredarna konfronterar en misstänkt med frågor som de redan har svaret på genom utredningsmaterial.
Tror att SD har koll på att det är en polis han visar sin konversation för...
Citera
2018-11-30, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vad får dig att tro att GM är missbrukare? LW hade inga sådana i sin nära krets, vad jag vet.
Du antyder att GM använder narkotika och lider av det, jag tror du är helt fel ute här. Mordet har alla kännetecken på ett svartsjukedrama, en osund och ohälsosam relation som de inblandade inte förmådde bryta.
Det gick överstyr både två och tre gånger innan den arge övergivna SD slår ihjäl LW.

Det finns ingenting som tyder på att det var någon annan GM än SD, hans uppträdande efteråt där han kontaktar allt och alla t.o.m HDs arbetskamrater tyder hos mig på att han är skyldig.
Hans totala likgiltighet för hur andra känner och mår när han oannonserad dyker upp på event förstärker bilden av att han har en osund förmåga att alltid se till sig själv, i alla lägen.

SD och LW tyckte det var spännade att smita iväg på nätterna, cacha och ligga hos LW eller i visningslägenheter och annat.
Efterhand blev det inte lika roligt när SD började förfölja LW, ofreda och hota. Likväl hade hon förtvivlat svårt att bryta med SD, likt så många andra kontrollerade kvinnor i samma situation.
När SD och HD skulle skiljas var det helt plötsligt varken roligt eller spännande längre, LW är inte den första älskarinnan som ville bryta i detta skede.

När så resorna, Norgeresan där LW skulle iväg med någon annan och hon inte ville med till USA blev för mycket för SD.
Det är inte svårare än såhär, ett tyvärr vanligt kvinnomord i sverige ser oftast ut så. Liksom det ofta är så att BO anmält förövaren tidigare men han har gått fri att fortsätta, ofreda, misshandla.
(mitt första fetade)
Kan du bekräfta att SD kontaktade HD:s arbetskamrater på ett sånt manér så de upplevde det som såpass hotfullt så att de därför tilldelades larm? -JA eller NEJ

(mitt andra fetade)
Kan du bekräfta att den självständiga trebarnsmamman LW verkligen lät sig bli kontrollerad av SD? -JA eller NEJ

OffT(1): Jag noterar att kontot MV kl 15:02 i en ovälkommen replik på en avsnäsning jag utsatte denn* för, tilltalar mig med "er". Jag förfogar ensam över mitt konto. Kanske försökte MV vara artig? Fast då skriver man ett singulärt "Er" -alltså med versalt e.
OffT(2): I en replik till Snor-Johan kl 15:06 använder MV ordet "triumf". Gissningsvis vet h*n inte skillnad i användning mellan "triumf" och "trumf" [på hand].

OnT: Men MV säger sig ha läst förhörsprotokoll gällande denna mordutredning. Men sortens läckage från Örebropolisen, så finns det all anledning att i min aftonbön be att få slippa bli mördad i Örebro. Inte minst för mina anhörigas skull..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in