Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
Vad får dig att tro att GM är missbrukare? LW hade inga sådana i sin nära krets, vad jag vet.
Du antyder att GM använder narkotika och lider av det, jag tror du är helt fel ute här. Mordet har alla kännetecken på ett svartsjukedrama, en osund och ohälsosam relation som de inblandade inte förmådde bryta.
Det gick överstyr både två och tre gånger innan den arge övergivna SD slår ihjäl LW.
Det finns ingenting som tyder på att det var någon annan GM än SD, hans uppträdande efteråt där han kontaktar allt och alla t.o.m HDs arbetskamrater tyder hos mig på att han är skyldig.
Hans totala likgiltighet för hur andra känner och mår när han oannonserad dyker upp på event förstärker bilden av att han har en osund förmåga att alltid se till sig själv, i alla lägen.
SD och LW tyckte det var spännade att smita iväg på nätterna, cacha och ligga hos LW eller i visningslägenheter och annat.
Efterhand blev det inte lika roligt när SD började förfölja LW, ofreda och hota. Likväl hade hon förtvivlat svårt att bryta med SD, likt så många andra kontrollerade kvinnor i samma situation.
När SD och HD skulle skiljas var det helt plötsligt varken roligt eller spännande längre, LW är inte den första älskarinnan som ville bryta i detta skede.
När så resorna, Norgeresan där LW skulle iväg med någon annan och hon inte ville med till USA blev för mycket för SD.
Det är inte svårare än såhär, ett tyvärr vanligt kvinnomord i sverige ser oftast ut så. Liksom det ofta är så att BO anmält förövaren tidigare men han har gått fri att fortsätta, ofreda, misshandla.
(mitt första fetade)
Kan du bekräfta att SD kontaktade HD:s arbetskamrater på ett sånt manér så de upplevde det som såpass hotfullt så att de därför tilldelades larm? -JA eller NEJ
(mitt andra fetade)
Kan du bekräfta att den självständiga trebarnsmamman LW verkligen lät sig bli kontrollerad av SD? -JA eller NEJ
OffT(1): Jag noterar att kontot MV kl 15:02 i en ovälkommen replik på en avsnäsning jag utsatte denn* för, tilltalar mig med "er". Jag förfogar ensam över mitt konto. Kanske försökte MV vara artig? Fast då skriver man ett singulärt "Er" -alltså med versalt e.
OffT(2): I en replik till Snor-Johan kl 15:06 använder MV ordet "triumf". Gissningsvis vet h*n inte skillnad i användning mellan "triumf" och "trumf" [på hand].
OnT: Men MV säger sig ha läst förhörsprotokoll gällande denna mordutredning. Men sortens läckage från Örebropolisen, så finns det all anledning att i min aftonbön be att få slippa bli mördad i Örebro. Inte minst för mina anhörigas skull..