Citat:
Sepiritz|65982365]Åh, fantastiskt!
Grattis!
Citat:
Hmm, men vad är syfte och hur vet du att något uppfyller ett specifikt syfte?
Vet? Det är ju det vi observerar. Vatten har två föreningar och vatten är nödvändigt för ditt träd att växa bland annat. Detta är syftet med vatten.
Citat:
Så ett träd är precis som en köttbulle? Din visdom håller mig i ständig avund.
Hur är det med guldatomer då? Har Gud petat in komponenterna i rätt ordning själv? Hur liten pincett använder han? Är det även han som limmar fast tallkottarna?
HAHAH, såg du mina kommatecken? hur mycket har du läst i skolan? Jag skrev att en köttbulle är, precis som ett träd/atom beroende av en medveten agent. Jag skrev inte en köttbulle är precis som ett träd. Läs väldigt sakta och försök att se skillnaden. Jag tror faktiskt inte att du trollar. Jag tror att du är väldigt seriös men är för dum för att förstå helt enkelt.
Nej, Gud håller inte i en pincett, nu tänker du på människans verklighet och fysiska värld. Tänk en gång till.
Citat:
Så inte nog med att atomer är som köttbullar och guld så är det även precis som Ikea-möbler? Har du frågat dig själv varför du måste peka på saker vi vet är konstruerade och jämföra det med saker vi vet uppstår naturligt och när jag jämför det med saker som uppstår naturligt tycker du det är en dålig jämförelse och hänvisar till DNA?
Atomer är som köttbullar? Du har adhd! Det är ett som är säkert. Atomer är inte som köttbullar. Atomer är, precis som köttbullar, beroende av en medveten agent.
Jag undrar starkt hur det har gått för det det senaste året? Jag har varit borta en stund. Har du gjort några framsteg i ditt liv eller är du på samma ruta?