2018-11-30, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Inte helt solklart att det inte ska vara utvisning tycker jag. Frölundaspelaren kör ju rakt in i Rautio inne i målgården, borde varit nära en målvaktsinterference.

Kanske. Svårare att avgöra. Men visst är det närmare en Frölunda utvisning än en Brynäs utvisning.
Mycket märklig domare , tar en extremt skumm utvisning på Joel tidigt i matchen. Även ytterligare 2-3 utvisningar som va väldigt skumma.
Citera
2018-11-30, 10:12
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Kanske. Svårare att avgöra. Men visst är det närmare en Frölunda utvisning än en Brynäs utvisning.
Mycket märklig domare , tar en extremt skumm utvisning på Joel tidigt i matchen. Även ytterligare 2-3 utvisningar som va väldigt skumma.
Ja, den "armbågstacklingen" var också helt sjuk. Men det var ju alltid den ryska domaren som stod i mittzonen som tog utvisningarna. Vilken sopa.
Citera
2018-11-30, 10:19
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Ja men hur ser det egentligen ut? Det där beror ju bara på att DN hatar Luleå.
Det beror nog mest på att artikelförfattaren ville visa det han gör. Nog för att han säkert har rätt (under just den tidsperioden) i det han skriver men resultatet hade troligtvis blivit helt annorlunda om tiden varit tex. 10 , 3 eller 1 år. Men alltid bra att skriva lite skit om Luleå, det berör så många som vill läsa.
Citera
2018-11-30, 10:30
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det beror nog mest på att artikelförfattaren ville visa det han gör. Nog för att han säkert har rätt (under just den tidsperioden) i det han skriver men resultatet hade troligtvis blivit helt annorlunda om tiden varit tex. 10 , 3 eller 1 år. Men alltid bra att skriva lite skit om Luleå, det berör så många som vill läsa.
Ja, han valde givetvis den tidpunkt som skulle få Luleå att se som sämst ut, Luleåhatare som han är.
Citera
2018-11-30, 10:41
Medlem
Illusioners avatar
https://twitter.com/SHLse/status/1068437051756957696

SHL går alltså ut på twitter och skriver att det var felaktigt. Det har jag aldrig sett förr.
Citera
2018-11-30, 10:44
Medlem
J.R.s avatar
Citat:

SHL går alltså ut på twitter och skriver att det var felaktigt. Det har jag aldrig sett förr.
Inte jag heller, men det är bra gjort av dom.
Citera
2018-11-30, 10:54
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:

Citat:
Inte jag heller, men det är bra gjort av dom.
Vilken revansch för alla lättkränkta.
Citera
2018-11-30, 11:02
Medlem
Citat:
Vilken revansch för alla lättkränkta.
Du är absolut forumets mest lättkränkta

Sören var på plats, icke då märkligt. Undrar vad Sören fick i ett kuvert innan matchen?

SHL börjar mer och mer likna en pajas liga! Filmsjö filmar i match efter match utan åtgärd. Kan dom klara sig undan pga en ho*a från Filmsjö är ordförande i SHL?
Citera
2018-11-30, 11:47
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ja, han valde givetvis den tidpunkt som skulle få Luleå att se som sämst ut, Luleåhatare som han är.
Tror inte han är luleåhatare ville bara säga att resultatet kanske blivit annorlunda om man tittat på en annan tidsperiod.
Jaja, Skellefteås tränare Robertsson har i alla fall själv kontaktat Aftonbladet och säger att han fått nog, han vill se förändringar omedelbart. Skönt att han är radikal.
En sak har han ändå rätt i, det är farten (vilken ökat ganska rejält) som en stor orsak till att skador är allt vanligare. Hur man får ner den vet jag inte, mindre rinkar kanske är en lösning..?
Citera
2018-11-30, 11:57
Medlem
Citat:

Där ser man. Hoppas den domaren aldrig mer dömmer en SHL match.
Citera
2018-11-30, 12:08
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Tror inte han är luleåhatare ville bara säga att resultatet kanske blivit annorlunda om man tittat på en annan tidsperiod.
Jaja, Skellefteås tränare Robertsson har i alla fall själv kontaktat Aftonbladet och säger att han fått nog, han vill se förändringar omedelbart. Skönt att han är radikal.
En sak har han ändå rätt i, det är farten (vilken ökat ganska rejält) som en stor orsak till att skador är allt vanligare. Hur man får ner den vet jag inte, mindre rinkar kanske är en lösning..?
Att förbjuda tacklingar är nog enda lösningen. Varför ska det egentligee vara tillåtet att tackla när det inte är tillåtet att trippa eller haka?

Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Där ser man. Hoppas den domaren aldrig mer dömmer en SHL match.
Det är naturligtvis extra allvarligt när Brynäs drabbas, då krävs det krafttag. Som när den där Brynäspelaren blev tacklad i CHL, då skulle ju hela världen engagera sig.
Senast redigerad av tcfmog 2018-11-30 kl. 12:11.
Citera
2018-11-30, 12:29
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Det är naturligtvis extra allvarligt när Brynäs drabbas, då krävs det krafttag. Som när den där Brynäspelaren blev tacklad i CHL, då skulle ju hela världen engagera sig.
Du låter bitter. Kanske så det blir när man håller på ett lag där största engagemanget kring er förening handlat om huruvida ni heter Skellefteå AIK eller bara AIK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in