Hoppas Timrå kan ta en 3poängare ikväll.
Vi lär spela lika bra som mot Malmö men mycket mer effektivare i anfallszon. Tror inte Palmen kan skjuta hårda vollyskott i krysset varje match men han får gärna bevisa mig fel. :P
Backsidan är på sin höjd av hyfsad allsvensk klass och släpper man ideligen in 4-5 mål i varje match är det svårt att tillskansa sig trepoängare.
I ett förmodat kvalspel mot mer jämbördigt motstånd är jag dock övertygad om att det kommer se markant ljusare ut.
Hur bra är aaltonen i Skellefteå? Skellefteå har helt galet bra forwards i övrigt om man placerar Hedberg i fjärdekedjan.
Aaltonen har varit hyfsad spelmässigt. Det är väl framförallt i den nya PP:et med fem forwards som han visat sin briljans stundvis. Sen jobbar han bra i defensiven. Det som saknas är att få in poäng konsekvent.
Hur bra är aaltonen i Skellefteå? Skellefteå har helt galet bra forwards i övrigt om man placerar Hedberg i fjärdekedjan.
Sjöa med 2 assist idag för Rögle, otroligt gött att han är på gång. Just nu är det kul att vara en lergökspåg.
Har sett alldeles för lite SAIK men han brände öppet mål mot Luleå så känns rent spontant inte som en toppspelare. Med tanke på tidigare misslyckanden i bottenlag från Skåne så tror jag han är rätt körd. Pesonen är däremot en tvättäkta SAIK-produkt. Fostrad i föreningen och öser in poäng. Riktigt starkt jobbat av det riktiga AIK - alltså Skellefteå.
Aaltonen har varit hyfsad spelmässigt. Det är väl framförallt i den nya PP:et med fem forwards som han visat sin briljans stundvis. Sen jobbar han bra i defensiven. Det som saknas är att få in poäng konsekvent.
Är chockad, man kan alltså lära en gammal hund att sitta. Fantastiskt rolig kille att kolla på när han har sina bra dagar men samtidigt gjorde han mig hårlös med sina dåliga dagar.
Lite konstigt att dom inte lyckas vinna mot Rögle. Iofs har Rögle vaknat till lite, märks på att deras supportrar skriver lite här men mest på att dom passerat dom andra bottenlagen HV71 och brynäs i tabellen.
Lite konstigt att dom inte lyckas vinna mot Rögle. Iofs har Rögle vaknat till lite, märks på att deras supportrar skriver lite här men mest på att dom passerat dom andra bottenlagen HV71 och brynäs i tabellen.
Det är ju ingen större skräll att även föreningar som Rögle kan hitta tillfällig luft under vingarna när man sitter på en ledarstab som har lärt sig hockey på plats i Norrbotten. Det blev såklart en del framgångar med Eldebrink, men problemet i slutändan var nog att han varit borta för länge från sitt hem och hockeyns rötter. Abbotts vet vad det handlar om och är mycket nyttiga för Rögle.
Luleå befäster serieledningen genom att vinna i örebro. Satt i och för sig ganska hårt åt men luleå var det bättre laget och vann helt rättvist. Nästa match är mot Brynäs på lördag, där brukar vi ha hyfsat svårt men vi är det bättre laget och vinner förmodligen med uddamålet.