2018-11-29, 13:06
Medlem
Helana låg kanske kvar i bilen på sjukhus parkeringen. Nån nämd hade ju gott om tid på sig sen. Har följt tråden länge. Innan var jag övertygad om att Helena kom hem. Alltså innan trådstarten.
Citera
2018-11-29, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobsson
Helana låg kanske kvar i bilen på sjukhus parkeringen. Nån nämd hade ju gott om tid på sig sen.

Dumpades hon i sjön tror jag det skedde samma natt. Är däremot den ”slutliga” förvaringen i terräng, tror jag det skedde natt mellan sön-mån. Väl genomtänkt.
Citera
2018-11-30, 10:33
Medlem
Citat:
Helana låg kanske kvar i bilen på sjukhus parkeringen. Nån nämd hade ju gott om tid på sig sen. Har följt tråden länge. Innan var jag övertygad om att Helena kom hem. Alltså innan trådstarten.

Kan du berätta om din övertygelse innan trådstarten om att Helena kom hem?
Hur var dina tankar då kring vad som skett..
Citera
2018-11-30, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Kan du berätta om din övertygelse innan trådstarten om att Helena kom hem?
Hur var dina tankar då kring vad som skett..
Inga skrik och ingen direkt plats, mer än ett par hjulspår. Tjejen som hört Helena ljuger. Hon har sagt något lite till sin man. Sen har detta blivit en riktigt stor lögn. Ca ett halvår, efter plus minus några månader. Läste jag något som fick mig att tro att Helena kom hem. Antingen kvp eller någon veckotidning. Journalisten ifrågasatte ena systerns uttalande. Där var inget direkt konkret. Men han tyckte där fanns något. Och till sist så var där en kompis till mig som sa att Helenas syster inte var ensam hemma. Det sista var ett par år efter. Vet också att systrarna tog illa vid sig att bli kallade mediskåta. Numera tror jag att Helena blev nergrävd. Platsen är någonstans där mördaren lekte i yngre tonåren. Eventuellt kan det också vara där han bor eller har en stuga. Då har han full koll.
Citera
2018-11-30, 18:36
Medlem
Citat:
Numera tror jag att Helena blev nergrävd. Platsen är någonstans där mördaren lekte i yngre tonåren. Eventuellt kan det också vara där han bor eller har en stuga.

Tror i så fall mest på en plats där han lekt som ung.
Citera
2018-11-30, 23:33
Medlem
Snabb tanke bara; Kan det vara så att föräldrarna inte vet/har vetat att U inte var ensam hemma?
Citera
2018-12-01, 14:42
Medlem
Det finns en grop vid golfbanan där hundar markerade under skallgången. När vi skrev om det här för några år sedan brann det plötsligt i gropen. Mmpg läser ju tråden slaviskt.

Varför inte. GM dumpar kroppen i gropen, parkerar på sjukhusparkeringen. Natten efter flyttar han kroppen till sin slutgiltiga plats.

Gropen grävdes väl ur utan att något hittades.
Citera
2018-12-01, 23:17
Medlem
Exakt var ligger/låg den där gropen? Var ett upplag avverkad skog som brann - uppe vid parkeringen till Sandviken om jag förstått saken rätt?
Citera
2018-12-02, 10:20
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Exakt var ligger/låg den där gropen? Var ett upplag avverkad skog som brann - uppe vid parkeringen till Sandviken om jag förstått saken rätt?

Kanske någon mer exakt kan peka ut platsen?

https://www.google.com/maps/@58.7007531,13.7535595,213m/data=!3m1!1e3
Citera
2018-12-02, 20:31
Medlem
Xeitums avatar
Mr Hjorten beskriver gropens läge........

Citat:
Ursprungligen postat av MickeR
Den ligger/låg i slutet på Sandvikenvägen.....precis i sista svängen före parkeringen.
Alltså i den 90-graders svängen som leder in på parkeringen.
Om du inte svänger i den utan fortsätter 10-20 meter till rakt fram så var det där..

// MickeR
Citera
2018-12-02, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Mr Hjorten beskriver gropens läge........
Alltså inte på samma ställe som det brann, eller?! Platsen är i övrigt mycket öppnare idag än den var 92 med nytillkomna parkeringar och golfgreen.
Citera
2018-12-05, 16:16
Medlem
Ur dagens MT: Lars Johansson är på väg att gå i pension. Han blir som längst kvar till nästa höst, men kan mycket väl ge sig redan till våren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in