2018-11-28, 19:37
Medlem
Problemet i tidningen för min del är biserierna som har varit ŕunder all kritik. Slutade köpa tidningen när A.M.O.K. och Rock Manlyfist började ta upp allt mer sidor i tidningen.
Citera
2018-11-28, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BKS94
Problemet i tidningen för min del är biserierna som har varit ŕunder all kritik. Slutade köpa tidningen när A.M.O.K. och Rock Manlyfist började ta upp allt mer sidor i tidningen.

Håller helt och hållet med, de är oläsbara i mitt tycke. När tidningen var ny så var det bra bi-serier, ibland minst lika bra som Herman själv.
Citera
2018-11-28, 21:47
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BKS94

Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Håller helt och hållet med, de är oläsbara i mitt tycke. När tidningen var ny så var det bra bi-serier, ibland minst lika bra som Herman själv.
Ja... Biserierna kan vara väldigt blandade. A.M.O.K. har jag aldrig riktigt fastnat för. För mycket pratbubblor... Rock Manlyfist gillade jag till en början. Det var en kul spoof på 80-talsaction. Men man kanske skulle kunnat ha varvat det med t.ex De äventyrslystna karlakarlarna, för att få lite omväxling. Det är klart att skall man hitta en "monster of the week" så blir det lite knepigt att komma på äventyren. Ett större Arc eller kanske mer sammanhängande historia/motståndare skulle nog hjälpa serien lite. Konceptet är kul.
Tror att båda serierna har hängt med i dryga 5 år som biserier.

Jag gillade speciellt när Darnell, Granberg och Norrman hade mer eller mindre samma tema på sina serier. T.ex Norge, hattar eller vatten. Även om jag förstår att det kan bli svårt att spåna ihop idéerna på det sättet.

Annars så kan jag ibland sakna Ragnarök av Boulet.
Citera
2018-11-29, 13:27
Moderator
Popesizes avatar
Det verkar som om det är vikande försäljningssiffror som får Egmont att lägga ned Herman Hedning.
toppen låg runt 2005 med 25000 sålda ex per nummer. Den senaste tiden har den legat på knappt 5-6000 om jag fattade rätt.
Citera
2018-11-29, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Det verkar som om det är vikande försäljningssiffror som får Egmont att lägga ned Herman Hedning.
toppen låg runt 2005 med 25000 sålda ex per nummer. Den senaste tiden har den legat på knappt 5-6000 om jag fattade rätt.
Inte så konstigt. Det var många år sedan jag såg HH i tidningstället i affärn. Inte många som kan spontanköpa tidningen då inte.
Citera
2018-11-29, 21:38
Medlem
Citat:

Som förortssatanisterna och Fingal och hans finne? Njae. Nå, Rock Manlyfist gillar jag och AMOK är hyfsad, men bästa biserierna var nog Bacon & Egg och Illustrerad Jävelskap.
Citera
2018-11-29, 23:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IYKK
Som förortssatanisterna och Fingal och hans finne? Njae. Nå, Rock Manlyfist gillar jag och AMOK är hyfsad, men bästa biserierna var nog Bacon & Egg och Illustrerad Jävelskap.

Förortssatanisterna kunde vara småkul, samma ska med rikshospitalet.. eller den gick kanske i pondus? Hade gärna sett Bacon & Egg som bi-serie i varje nummer.
Citera
2018-11-30, 10:20
Medlem
Citat:
Förortssatanisterna kunde vara småkul, samma ska med rikshospitalet.. eller den gick kanske i pondus? Hade gärna sett Bacon & Egg som bi-serie i varje nummer.
Jo, rikshospitalet gick också i Herman. Visst, den och förortssatanisterna kunde vara roliga, men rätt sällan.

Vi är överens om Bacon & Egg iallafall. Norrman borde göra som Darnell och kickstarta samlingsutgåvor.
Citera
2018-12-01, 00:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IYKK
Jo, rikshospitalet gick också i Herman. Visst, den och förortssatanisterna kunde vara roliga, men rätt sällan.

Vi är överens om Bacon & Egg iallafall. Norrman borde göra som Darnell och kickstarta samlingsutgåvor.

Ja. Bacon & Egg "I själva verket" finns ju, men innehåller bara ett lite axplock från olika perioder av hans skapande, dessutom har den nu ganska många år på nacken.
För en tid sedan såg jag en Bacon & Egg tidning på engelska.. men den innehöll enbart Bacon & Egg och fåtal avsnitt i en väldigt tunn tidning. Troligen någon engångsproduktion, inte något som släppts i vanliga butiker.
Citera
2018-12-03, 14:21
Medlem
Bacon & Egg kunde vara så surrealistiskt till och från. Älskade Herman Hedning som knatte och Bacon & Egg kunde jag läsa samma serie flera gånger utan att fatta vad den handlade om. Förmodligen bättre för en vuxnare publik!

Minns tydligt en serie i Bacon & Egg "klantikrist" vilken handlade om att en person alltid var klantig, och denna klantighet fördes över från en person till en annan genom "kull". Detta förklarades i Serien av ens skäggig snubbe ovanpå en bergtopp som genom sin tinnitus kunde koppla upp sig på nätet. Hur fan kom man ens på ett sånt tema??
Citera
2018-12-06, 07:37
Medlem
Kongruensbojds avatar
Måtte inte Darnell lägga pennan på hyllan. Honom och hans serier vill man läsa så länge som det är möjligt.

Trist ändå. Men serietidningsdöden hämtar alla förr eller senare.
Citera
2018-12-06, 08:06
Bannlyst
meddelades i går på tv , att kommande nummer av hedningen blir det sista .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in