Citat:
Ursprungligen postat av
BKS94
Problemet i tidningen för min del är biserierna som har varit ŕunder all kritik. Slutade köpa tidningen när A.M.O.K. och Rock Manlyfist började ta upp allt mer sidor i tidningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
JagandeBjornen
Håller helt och hållet med, de är oläsbara i mitt tycke. När tidningen var ny så var det bra bi-serier, ibland minst lika bra som Herman själv.
Ja... Biserierna kan vara väldigt blandade. A.M.O.K. har jag aldrig riktigt fastnat för. För mycket pratbubblor... Rock Manlyfist gillade jag till en början. Det var en kul spoof på 80-talsaction. Men man kanske skulle kunnat ha varvat det med t.ex De äventyrslystna karlakarlarna, för att få lite omväxling. Det är klart att skall man hitta en "monster of the week" så blir det lite knepigt att komma på äventyren. Ett större Arc eller kanske mer sammanhängande historia/motståndare skulle nog hjälpa serien lite. Konceptet är kul.
Tror att båda serierna har hängt med i dryga 5 år som biserier.
Jag gillade speciellt när Darnell, Granberg och Norrman hade mer eller mindre samma tema på sina serier. T.ex Norge, hattar eller vatten. Även om jag förstår att det kan bli svårt att spåna ihop idéerna på det sättet.
Annars så kan jag ibland sakna Ragnarök av Boulet.