Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Nej jag hittar inget protokoll från obduktionen heller, och jag ströläser FU eftersom. Har ju inte följt fallet tidigare. Men kan åklagaren konstatera att hon låg så länge efter en grov våldtäkt och sedan blir skuren i halsen för att dö , så finns inget annat än livstid. Hur den unge tas om hand handlar väl om LVU typ och den verkar ju helt jävla störd. Båda planerade detta även om den yngre då inte ville döda, så ville han våldta. Ehh, vad fan är det för nötter som ränner runt i samhället. Jag mår illa.
Lyckas ÅK förmedla det som står i förhören (hur han beter sig likaväl vad som skett) så är det livstid, no doubt för min del. Det är ett jävla lidande för henne på BP, med vad hon tror en pistol mot skallen..
Ja precis, överfallet är överlagt även om jag funderar på att den yngre är lurad av JF gällande själva mordet. De är ju klädda för överfall, JF har en Balaklava över ansiktet, sett av flertal vittnen.
JF säger att han först försökte lura henne att den yngre var full (vilket han var, satt och hängde på en bänk) och behövde till sjukhuset så han är mer än strategisk. Det var nåt gräsområde, JF försökte stoppa henne innan viadukten.
Det är då den yngre ångrar sig. JF säger att han pratade om att hon var hjälplös, obeväpnad eller hur det nu var. JF påstår då att han ändå kommer åka dit bara för att det är planerat. Efteråt är han inte nöjd med den yngres beteende som mår illa.. JF visar stort förakt mot hans reaktioner.