2018-11-29, 16:51
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Med det vi vet, nej.
Om jag själv skulle vara på plats, knappast.
Men det är inte det poliserna har att jobba med. Dom kommer till LW:s hem. Hennes ex-man anmäler henne försvunnen och barnen/et intygar.
Det måste till ganska mycket mer konkreta saker att dom ska eskalera till människorov.

Eftersom dessa frågor landar då och då på mitt bord IRL så vet jag problembilderna som kan finnas (och hur svårt det kan vara för hotade kvinnor (även män) att få larm).

Vänd på det! Du är polis, du kommer till en bostad och ex-manen anmäler sin ex-fru försvunnen. Hjälper du honom att söka efter henne direkt då? "Vi pejlar henne och ser att hennes mobil är där! Varsågod..."
Finns det inte en liten naturlig varningsklocka hos dig som ringer då?
Men Polisen meddelar faktiskt inte den anmälande var den försvunna personen finns.
Citera
2018-11-29, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hat? Nej, bäste Snoris, det är spekulationer. Det går en mördare lös och denne KAN vara den misstänkte SD. Det är då intressant att fundera på hans eventuella tankegångar och mina spekulationer baseras på den bild SD på egen hand målar upp i, till viss del, självförhärligande loggtexter.

Nej, jag tror inte heller han gillar allt som skrivs om honom här. Han kanske fortfarande är arg på Lena som kom i hans väg och enligt honom är orsaken till att han drevs till att mörda? D v s om han är mördaren.

Jag måste tillägga att jag uppfattar det som ganska märkligt hur mycket SD ser ut att trivas med att bjuda allmänheten på information via sin geologg. Det får mig att fundera på om han skulle tycka det var värre att bli av med loggsidan än med Lena. Tänk om Groundspeak utesluter honom och HD genom att ta bort kontona?
… [ Visa mindre ]

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du har fel.
Det är INTE längre spekulation om du upprepar samma otäcka smörja om SDs psyke om och om igen endast med vissa ändringar av ordföljd. Det är personliga angrepp av högsta grad som du anser tolereras endast för att en mordmisstänkt gärningsman ses som legitimt byte.

Man behandlar ingen annan människa så, t.o.m särskilt inte en som är misstänkt för det synnerligen allvarliga omänskliga brottet mord som kan ge lagens strängaste straff (livstid). Då är det särskilt viktigt att förhålla oss mänskliga.

Från att skriva hemskt illa om SD och istället återgå till fakta så bör påminnas om att när TR ogillade Åsa Hidings begäran att häkta SD på SL skäl så innebär det att rätten inte anser det finns risk att MG på något sätt försvårar utredningen, förstör bevis samt att det inte finns risk att den misstänkte fortsatt begår brott, håller sig undan ev, rättegång eller såväl straff.

Vad gäller påståenden i tråden om att MGM gjort just det "försvårat utredningen" genom att som kontot TinnaNinna85 påstått varit hotfull mot "hörda vittnen" på Hds arbete så dom måst bära larm. Hade det funnits substans i dom lögnaktiga påståenden TinnaNinna85s illvilligt delgett tråden skulle det räcka för att bums få MGM häktad på sannolika skäl.

TinnaNinna85s vilseledande uppgifter är endast ett av många ex, på det barnsliga oskicket tro sig påverka utredningen till MGMs nackdel genom att få honom framstå som ett rovdjur han bevisligen inte är.

Frågan ställd till kontot Snor-Johan

Av det vi svartat i ditt inlägg där du nämner vårt konto. Vill du vara så vänlig att posta länk till där vi ska ha skrivit så.
Senast redigerad av TinnaNinna85 2018-11-29 kl. 17:07. Anledning: Mer text. Frågan ställd till kontot Snor-Johan
Citera
2018-11-29, 17:01
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
SD var i området, som innefattar hans hem, vad har du för problem?
Vad är det som jag missar att vara tydlig med? Kan någon annan kanske hjälpa Netherworld in på banan?!

Du skrev att om SD var i området så skulle han sitta på sannolika skäl. Och i området är nu enligt dig hans hem. Så hur får din hjärna det till att om SD är i sitt hem så är det ett skäl för att bli häktad på sannolika skäl?
Citera
2018-11-29, 17:07
Medlem
Någon som vet hur SD blir när han druckit alkohol? Nyttjar han droger eller har någon form av missbruk?
Citera
2018-11-29, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du skrev att om SD var i området så skulle han sitta på sannolika skäl. Och i området är nu enligt dig hans hem. Så hur får din hjärna det till att om SD är i sitt hem så är det ett skäl för att bli häktad på sannolika skäl?
Var skrev jag ett sådant syftningsfel?
Citera
2018-11-29, 17:22
Medlem
Fleudhesten fråga:
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det låter ju mycket allvarligt om ni måste ha larm, tolkar det som att ni blivit hotade..

TinnaNinna85 svar:
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Ja.! Men det är en droppe i havet emot att en mamma med tre barn blir mördad.

Citat:
Frågan ställd till kontot Snor-Johan

Av det vi svartat i ditt inlägg där du nämner vårt konto. Vill du vara så vänlig att posta länk till där vi ska ha skrivit så.

Tror väldigt många har tolkat det ni skrivit att SD skickat SMS till er och ni upplevt det som hotfullt, så även polisen, till den grad att ni fick larm. Har ni fått svar om ni får behålla larmen, som du frågade MV om?
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-11-29 kl. 17:24. Anledning: förtydligande:
Citera
2018-11-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Någon som vet hur SD blir när han druckit alkohol? Nyttjar han droger eller har någon form av missbruk?

Tror inte han behöver droger eller alkohol, han verkar spåra ur utan detta. Vi har flera uppgifter om raseriutbrott och liknande, ingenting om att han varit påverkad.
Inte heller då han misshandlade LW i bilen, han körde då.
Citera
2018-11-29, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det intressanta är att man uppgraderade till människorov men LWs nära vänner fick samtidigt veta att inget om detta skulle komma ut. Detta har en utav LWs nära vänner gått ut med i skrift. Någon har ifrågasatt JG i tråden, att han inte ville att man sökte eller kontaktade Missing P. JG kanske agerade utifrån vad han blivit ålagd och Missing People agerar enbart om anhöriga vill detta.
Varför blandade sig JG i det? Vad har han för anledning och mandat att kommendera ut vad andra ska göra? Är han polis?
Citera
2018-11-29, 18:37
Bannlyst
Citat:

Tror väldigt många har tolkat det ni skrivit att SD skickat SMS till er och ni upplevt det som hotfullt, så även polisen, till den grad att ni fick larm. Har ni fått svar om ni får behålla larmen, som du frågade MV om?

Frågan var stäld till kontot Snor-Johan då det kontot postat det. Om du nu svarar för kontot Snor-Johan vill du då vänligen länka till det inlägg där vi ska ha skrivit så av det vi svartat. Annars vänligen Snor-Johan och du sluta med att sprid saker som inte vi skrivit. Tack på förhand.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du har fel.
Det är INTE längre spekulation om du upprepar samma otäcka smörja om SDs psyke om och om igen endast med vissa ändringar av ordföljd. Det är personliga angrepp av högsta grad som du anser tolereras endast för att en mordmisstänkt gärningsman ses som legitimt byte.

Man behandlar ingen annan människa så, t.o.m särskilt inte en som är misstänkt för det synnerligen allvarliga omänskliga brottet mord som kan ge lagens strängaste straff (livstid). Då är det särskilt viktigt att förhålla oss mänskliga.

Från att skriva hemskt illa om SD och istället återgå till fakta så bör påminnas om att när TR ogillade Åsa Hidings begäran att häkta SD på SL skäl så innebär det att rätten inte anser det finns risk att MG på något sätt försvårar utredningen, förstör bevis samt att det inte finns risk att den misstänkte fortsatt begår brott, håller sig undan ev, rättegång eller såväl straff.

Vad gäller påståenden i tråden om att MGM gjort just det "försvårat utredningen" genom att som kontot TinnaNinna85 påstått varit hotfull mot "hörda vittnen" på Hds arbete så dom måst bära larm. Hade det funnits substans i dom lögnaktiga påståenden TinnaNinna85s illvilligt delgett tråden skulle det räcka för att bums få MGM häktad på sannolika skäl.

TinnaNinna85s vilseledande uppgifter är endast ett av många ex, på det barnsliga oskicket tro sig påverka utredningen till MGMs nackdel genom att få honom framstå som ett rovdjur han bevisligen inte är.
… [ Visa mindre ]
Citera
2018-11-29, 18:51
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Var skrev jag ett sådant syftningsfel?

Här:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Jag tycker att bara historiken, inget alibi, digital kontakt och att han var i området borde räcka till sannolika.

Och observera det fetade. Du skriver alltså att han var i området. Och för att det skulle kunna räcka tillsannolika så är det alltså vid BP, och inte en halv kilometer iväg hemma. Så hur ska du ha det? Nyligen beskrev du att SD varit hemma, på sin höjd rört sig vid tomten. Det förvånar mig dock inte att du fortsätter med att ljuga å ena och det andra hållet. Det har du ju gjort återkommande i tråden. Problemet med sådana lögnare som du (och förmodligen även SD), är att det efter ett tag bli svårt att komma ihåg hur ens egna lögner var.
Senast redigerad av Netherworld 2018-11-29 kl. 18:57.
Citera
2018-11-29, 18:55
Medlem
Citat:
Frågan var stäld till kontot Snor-Johan då det kontot postat det. Om du nu svarar för kontot Snor-Johan vill du då vänligen länka till det inlägg där vi ska ha skrivit så av det vi svartat. Annars vänligen Snor-Johan och du sluta med att sprid saker som inte vi skrivit. Tack på förhand.
Det är ingen privat dialog ni kan föra här, skicka PM om ni vill ha en privat match!

Du frågade var ni skrivit så och jag skickade in den fråga svar som mycket bygger på.
Men då ställer jag er en direkt fråga: Har SD varit hotfulla mot er?
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-11-29 kl. 19:14. Anledning: stavfel
Citera
2018-11-29, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Här:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Och observera det fetade. Du skriver alltså att han var i området. Och för att det skulle kunna räcka tillsannolika så är det alltså vid BP, och inte en halv kilometer iväg hemma. Så hur ska du ha det? Nyligen beskrev du att SD varit hemma, på sin höjd rört sig vid tomten. Det förvånar mig dock inte att du fortsätter med att ljuga å ena och det andra hållet. Det har du ju gjort återkommande i tråden. Problemet med sådana lögnare dom du (och förmodligen även SD), är att det efter ett tag bli svårt att komma ihåg hur ens egna lögner var.

Svammel! Hur orkar du?
Jag har hela tiden hävdat att skälen till häktning var bl.a. att han var i området. Varför ska du nu helt plötsligt tolka det som att jag menar BP?
Det tar 3:54 minuter att gå från SD till LW och ytterliga 2:06 att gå till FP. Räknar inte du själv det till området? Hur ska jag skriva för att du ska förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in