2018-11-28, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Finns inget av det jag läst som jag eller någon annan läst som ens höjer på ögonbryna, bara dumheter.
SD's Nordsjöloggar? Uppseendeväckande att man skriver in icke närvarande. Det håller säkert EGT med om?
LW hann logga över 400 geocacher efter den 30 mars. Att Nordsjön-loggarna släpade efter är högst osannolikt.

Groundspeaks roll är liten. De lägger sig normalt inte i enskilda utövares beteende.
Föreningen Geocaching i Sverige som varit på tal tidigare är även de väldigt passiva.
Citera
2018-11-28, 18:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag litar på att MV enbart lämnar ut det som inte skadar utredningen.

Jag tror (övertygad) om att MV har mer kunskap än de personer som förhörs som vittnen om hur en utredning bedrivs och vad som kan lämnas ut utan att riskera att skada utredningen.

Det var den dummaste övertygelsen hittills
Bestämt, Nej.
MVs roll ska inte tolkas som att han värnar om utredningen.
Tänker inte spalta upp vad skada han orsakat utredningen. Kan försäkra dig att det är en hel del viket du som vanligt inte vill förstå.
Det räcker med att han i detalj beskrivit vad teknisk övervakning en misstänkt gärningsman varit föremål för.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-11-28 kl. 18:39.
Citera
2018-11-28, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
SD's Nordsjöloggar? Uppseendeväckande att man skriver in icke närvarande. Det håller säkert EGT med om?
LW hann logga över 400 geocacher efter den 30 mars. Att Nordsjön-loggarna släpade efter är högst osannolikt.

Groundspeaks roll är liten. De lägger sig normalt inte i enskilda utövares beteende.
Föreningen Geocaching i Sverige som varit på tal tidigare är även de väldigt passiva.

Japp! I det fallet förstår jag inte varför. Tyvärr skrev jag en "teori", lite på måfå, bara för att det finns massa orsaker. Därefter förändrades loggen om jag förstår det rätt. Jag följer inte sånt i detalj, då jag ser det ganska OffT.

Hur det föreligger med Nordsjöcacherna vet jag inte, men att det syftet att det skulle "fuskas" från någons sida känns väldigt långsökt om man läser loggarna. Det framgick klart och tydligt i både bild och text att det bara var JG och SD som var ute den dagen (om jag minns rätt). Skulle det vara upplagt för fusk, så skulle väl text och bilder se lite annorlunda ut? Eller tänker jag fel?

OffT (anekdot):
Citera
2018-11-28, 18:44
Medlem
Citat:
Kläder: Jag vet en del men inget som ska ut här på tråden. Varför frågar du?

På frågan om hur han upplever det: Han tycker det är otroligt roligt och givande, best time ever.... NOT.

På frågan om fusk (fuskat rejält med sina geocacheloggningar): Patetisk fråga som Sh.Holms har lyckas plantera hos er och ni har köpt det rakt av (Självklart, då det är nått mot SD..., samma sak som att halva HD:s avdelning är utrustade med larm nu, SUCK!).
Jag kan ta 1000-tals exempel på hur man/vi geocachar. ALLA utom en handfull geocachare kör på tillsammans efter en ganska bra norm. I alla hobbys finns det alltid några exocentriska "idioter" som vill vara märkvärdig och skrika högst.
Exemplet "Alla ska klättra för att få logga" är så patetiskt att det finns inte på banan. Såna personer blir ganska snabbt utfrysta och har inte så många att cacha med.

När jag frågat runt lite om eventuellt fusk eller då "tigga om ledtrådar" eller avslöja nått om cacher och liknande så är det totala bilden att SD är den som inte fuskar på något sätt. Han avslöjade inget i förväg om geotour burkar, inte ens åt sina närmaste vänner.

Men ovanstående om fusk lär väl inte spela någon roll vad jag skriver, dels att det är jag och dels sätter det inte SD i dålig dager...
Tycker du det är konstigt att du med dina inlägg blir ifrågasatt och får på nöten? Du har ljugit från dag ett i denna tråd.. Få är de som trott på dina motsägelsefulla storys om din relation till offret och MGM..och lika få är de som inte förstått din agenda när du fiskat efter ledtrådar om vad som kan ha framkommit utanför din vetenskap.. Att du sedan i någon form av enkelriktat "självförsvar" gått till attack och till synes kunnat "gått över lik" för att vrida och vända fokus från SD inblandning i sånt som talar emot honom stärker definitivt inte bilden av dig som en helylle geocatchare i alla fall.
Senast redigerad av Osamaj 2018-11-28 kl. 18:49.
Citera
2018-11-28, 19:16
Medlem
Citat:
Japp! I det fallet förstår jag inte varför. Tyvärr skrev jag en "teori", lite på måfå, bara för att det finns massa orsaker. Därefter förändrades loggen om jag förstår det rätt. Jag följer inte sånt i detalj, då jag ser det ganska OffT.

Hur det föreligger med Nordsjöcacherna vet jag inte, men att det syftet att det skulle "fuskas" från någons sida känns väldigt långsökt om man läser loggarna. Det framgick klart och tydligt i både bild och text att det bara var JG och SD som var ute den dagen (om jag minns rätt). Skulle det vara upplagt för fusk, så skulle väl text och bilder se lite annorlunda ut? Eller tänker jag fel?

OffT (anekdot):
Det gäller dock inte för denna serien där SD skriver att han loggat med LW. Några bilder finns inte heller. SD är den enda som har loggat Nordsjöncacherna på nätet denna dagen. Jag vet att detta har avhandlats tidigare och avser inte att älta detta igen utan vill bara framhålla att det finns märkligheter i SD's utövning av geocaching som får de flesta att höja på ögonbrynen.

Gällande anekdoten är det ett exempel där alla hamnar förr eller senare. De flesta är tveksamma till att logga under de förutsättningarna första gången men nästa gång är det okay.
Citera
2018-11-28, 22:04
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hat? Nej, bäste Snoris, det är spekulationer. Det går en mördare lös och denne KAN vara den misstänkte SD. Det är då intressant att fundera på hans eventuella tankegångar och mina spekulationer baseras på den bild SD på egen hand målar upp i, till viss del, självförhärligande loggtexter.

Nej, jag tror inte heller han gillar allt som skrivs om honom här. Han kanske fortfarande är arg på Lena som kom i hans väg och enligt honom är orsaken till att han drevs till att mörda? D v s om han är mördaren.

Jag måste tillägga att jag uppfattar det som ganska märkligt hur mycket SD ser ut att trivas med att bjuda allmänheten på information via sin geologg. Det får mig att fundera på om han skulle tycka det var värre att bli av med loggsidan än med Lena. Tänk om Groundspeak utesluter honom och HD genom att ta bort kontona?

Du har fel.
Det är INTE längre spekulation om du upprepar samma otäcka smörja om SDs psyke om och om igen endast med vissa ändringar av ordföljd. Det är personliga angrepp av högsta grad som du anser tolereras endast för att en mordmisstänkt gärningsman ses som legitimt byte.

Man behandlar ingen annan människa så, t.o.m särskilt inte en som är misstänkt för det synnerligen allvarliga omänskliga brottet mord som kan ge lagens strängaste straff (livstid). Då är det särskilt viktigt att förhålla oss mänskliga.

Från att skriva hemskt illa om SD och istället återgå till fakta så bör påminnas om att när TR ogillade Åsa Hidings begäran att häkta SD på SL skäl så innebär det att rätten inte anser det finns risk att MG på något sätt försvårar utredningen, förstör bevis samt att det inte finns risk att den misstänkte fortsatt begår brott, håller sig undan ev, rättegång eller såväl straff.

Vad gäller påståenden i tråden om att MGM gjort just det "försvårat utredningen" genom att som kontot TinnaNinna85 påstått varit hotfull mot "hörda vittnen" på Hds arbete så dom måst bära larm. Hade det funnits substans i dom lögnaktiga påståenden TinnaNinna85s illvilligt delgett tråden skulle det räcka för att bums få MGM häktad på sannolika skäl.

TinnaNinna85s vilseledande uppgifter är endast ett av många ex, på det barnsliga oskicket tro sig påverka utredningen till MGMs nackdel genom att få honom framstå som ett rovdjur han bevisligen inte är.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-11-28 kl. 22:48.
Citera
2018-11-28, 22:09
Medlem
Citat:

Det är inte alls orimligt. LW valde ibland att inte logga vissa geocachar. Det fanns många anledningar till det. Bl a att hon ville spara dem till ett visst datum för att få det att se bra ut i statistik. Så att någon väljer att inte logga eller logga på fel datum är inte något uppseende väckande alls.
Citera
2018-11-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaianaMaui
Det är inte alls orimligt. LW valde ibland att inte logga vissa geocachar. Det fanns många anledningar till det. Bl a att hon ville spara dem till ett visst datum för att få det att se bra ut i statistik. Så att någon väljer att inte logga eller logga på fel datum är inte något uppseende väckande alls.
Du har förstås belägg för ditt påstående. Du behöver inte lista alla tillfällen där hon gjort så utan det räcker med ett exempel.

Det är helt riktigt att det finns utövare som fifflar med sina loggdatum för att putsa till sin statistik. Det verkar dock särdeles ointelligent att göra så på geocacher där man har haft sällskap. Det finns utöver det skäl till varför just dessa geocacher är ett extremt dåligt val för ändamålet.
Citera
2018-11-28, 22:40
Medlem
Citat:
Du har förstås belägg för ditt påstående. Du behöver inte lista alla tillfällen där hon gjort så utan det räcker med ett exempel.

Det är helt riktigt att det finns utövare som fifflar med sina loggdatum för att putsa till sin statistik. Det verkar dock särdeles ointelligent att göra så på geocacher där man har haft sällskap. Det finns utöver det skäl till varför just dessa geocacher är ett extremt dåligt val för ändamålet.

Jag skriver bara saker jag kan stå för så det är klart jag har belägg. LW var på ett event i Örebro i våras som hon valde att inte logga anledningen till just detta vet jag inte. Hon var även bortrest ett par dagar i höstas då hon inte heller loggade något online eftersom hon inte ville berätta var hon hade varit.
Citera
2018-11-28, 22:56
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Jag skriver bara saker jag kan stå för så det är klart jag har belägg. LW var på ett event i Örebro i våras som hon valde att inte logga anledningen till just detta vet jag inte. Hon var även bortrest ett par dagar i höstas då hon inte heller loggade något online eftersom hon inte ville berätta var hon hade varit.

Vilket event var det?
Citera
2018-11-29, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det finns en grundregel som misstänkta ska förhålla sig till i förhör.

Det är att inte ljuga i förhör då man aldrig vet vad förhörsledaren vet om dig och händelsen.

De rutinerade yrkeskriminella ljuger sällan men berättar inte heller hela sanningen om vad som hänt. Allt eftersom förhörsledaren presenterar bevis anpassar man sig med sina svar. En liten katt och råttalek.
Är man fortfarande positiv till att man kommer lösa det här mordet?
Citera
2018-11-29, 07:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Du måste känna henne väldigt väl?
För vem ville hon inte berätta var hon hade varit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in