2018-11-20, 20:54
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Haha, jag gillade också låten. Kanske är lättare för en annan som inte har följt bandet sedan starten och genomlidit genrebytena. Deras andra videos med Kalashnikov-huliganer och ariska fyllebönder är även dem geniala tycker jag. Sen skulle jag aldrig klara av att enbart lyssna på och njuta av musiken...

Nu liras Cultes des Ghoules - Coven, or evil ways instead of love. Har grävt ner mig i dessa genier.

Har gjort synnerligen tafatta försök att börja lyssna på banden Cultes des Ghoules och Gnaw Their Tongues på grund av att de har så jävla fräna namn, men har nog inte gett någon en ärlig chans. Men då ska jag proca CDGs nyaste då.
Citera
2018-11-24, 19:25
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Har gjort synnerligen tafatta försök att börja lyssna på banden Cultes des Ghoules och Gnaw Their Tongues på grund av att de har så jävla fräna namn, men har nog inte gett någon en ärlig chans. Men då ska jag proca CDGs nyaste då.

Gnaw their tongues har gjort en platta tillsammans med brittiska Dragged into sunlight som heter N.V. Verkligen inte något för den nervsvage.
Jag håller den högre än övriga släpp med Dragged into sunlight. Kanske har Gnaw their tongues en bra inverkan! Haha
Kolla upp den för fasen, om det inte redan är gjort.
Citera
2018-11-27, 20:57
Medlem
felstavadds avatar
Lyssnar på nu:
Band: Anomalie
Platta: Visions

Helt nytt fynd för mig, de ska eller är ute på turne med Schammasch (ett av mina favoritband).
Anomalie har några fulllängds och några ep/singel släpp bakom sig och jag har inte hunnit lyssna igenom de: än men de jag hört bådar gott.
Tungt och vackert med bra tryck i låtarna.
Citera
2018-11-28, 18:19
Medlem
trewqs avatar
I väntan på ett nytt Mgla-album kan man lyssna på denna klon: Groza - Unified in Void

https://www.youtube.com/watch?v=l95xjQtH1Ts

Vad tycks?
Citera
2018-11-28, 22:55
Medlem
Concubines avatar
Om ni vill lyssna på något skitbra som påminner om Mgla men verkligen inte klonar så kan jag starkt rekommendera Grave Circles från Ukraina. Bara en ep ute än så länge men nytt kommer inom några månader.
Citera
2018-11-29, 12:59
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Om ni vill lyssna på något skitbra som påminner om Mgla men verkligen inte klonar så kan jag starkt rekommendera Grave Circles från Ukraina. Bara en ep ute än så länge men nytt kommer inom några månader.

Jag har tjatat om Grave Circles tidigare i tråden. Ukrainsk kvalitets-black helt klart! En fullängdare vore ytterst välkommen.
På tal om Ukraina snubblade jag häromdagen över ett enkvinnoprojekt vid namn Ieschure som jag gillade skarpt. Stundtals otight och svajigt men fan vilket hjärta och vilken bra magkänsla det ger. Iron bonehead har tydligen nappat på bandet. Helt rätt.

https://m.youtube.com/watch?v=3juViG2wl7w
Citera
2018-12-02, 22:27
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Whoredome Rifes nya platta är råfet.

https://www.youtube.com/watch?v=ePJtHWAPfkk
Citera
2018-12-03, 19:39
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Whoredome Rifes nya platta är råfet.

https://www.youtube.com/watch?v=ePJtHWAPfkk

Lyssnar på den just nu. Låter helt ok, tack för tipset!
Citera
2018-12-03, 19:46
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Vilka är de allra största klassikerna inom Black- och Death Metal? Alltså dessa genrers "The Number Of The Beast", "Master Of Puppets" och "Reign In Blood" om ni förstår vad jag menar...?
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2018-12-03 kl. 19:49.
Citera
2018-12-03, 21:20
Medlem
Lugalzagesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Vilka är de allra största klassikerna inom Black- och Death Metal? Alltså dessa genrers "The Number Of The Beast", "Master Of Puppets" och "Reign In Blood" om ni förstår vad jag menar...?
För Black Metal skulle jag säga åtminstone:

Bathory - Bathory
Burzum - Filosofem
Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas
Darkthrone - A Blaze in the Northern Sky

Listan kan göras längre (ffa. med fler album av dessa artister), men de är de fyra jag kommer på som INGEN som lyssnar på Black Metal skulle säga emot är stora klassiker.
Citera
2018-12-03, 21:32
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugalzagesi

Bathory - Bathory
Burzum - Filosofem

Listan kan göras längre (ffa. med fler album av dessa artister), men de är de fyra jag kommer på som INGEN som lyssnar på Black Metal skulle säga emot är stora klassiker.
Tack för tipset, jag har provlyssnat på dessa album tidigare, men skall ge dem en ny chans nu, gjorde just en spellista med dessa fyra på Spotify.

Får väl se om jag slutligen lyckas ta mig in i denna mörka och bistra metal-värld, musiken är ju inte lättsmält direkt, åtminstone inte i början...
Citera
2018-12-03, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lugalzagesi

Bathory - Bathory
Burzum - Filosofem

Skulle vilja lägga till lite, men kanske blir onödigt mycket:

Emperor - In the nightside eclipse
Immortal - Pure Holocaust
Dissection - Storm of the light's bane ("whää whää det är ingen renodlad black säger black metal-eliten som bor i mammas källare och lyssnar på Vlad Tepes/ Belkètre – March To The Black Holocaust på kassett")
Satyricon - Nemesis Divina
Senast redigerad av pettson3816 2018-12-03 kl. 21:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in